Gå til innhold

Jeg får aldri feber, men er allikevel syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde mye feber helt opp til jeg var rundt 30.

Jeg har vært så dårlig at legevakt er ringt til flere ganger. De fleste gangene nekter de meg å komme fordi jeg ikke har feber. Allikevel har jeg krevd å få komme ved ett par anledninger og CRP blir målt til over 300 og antibiotika for bihule/ørebetennelse og streptokokker blir skrevet ut. Tydelig tegn på at jeg ikke er frisk.

Nå har jeg tenkt en del på hvorfor jeg ikke hat feber lenger. Jeg har målt flere ganger, men ligger jevnt på rundt 37 uansett form.

Er det noen som vet hvorfor noen ikke får feber?

Anonymkode: 92913...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får heller så si ikke feber. Høyeste jeg har målt som voksen er 39, og da var jeg super dårlig! Ellers får jeg som regel bare 37,5 når jeg føler meg dårlig og har "feberfølelse". Men min normaltemperatur er på 36, og tror det har sammenheng med det.

Kanskje du har fått en lavere kroppstemperatur med alderen?

Anonymkode: 9c0e1...18e

Skrevet

Jeg får feber, men merker det ikke. Gubben brenner seg når jeg har feber, men jeg løper rundt som en annen jackass. Når jeg egentlig burde ligge og hvile, og ta feber nedsettende. Som med  «covid» eller hva det enn var, så frøs jeg som et hælvete - sto med så varmt vann i dusjen at det oste inni dusjen. Så såvidt såpa, men frøys som uvær. Og hadde da 90 prosent redusert smak og lukte sans… i flere uker, nesten to måneder faktisk 😅! Men allmenntilstanden var i topp form og dura rundt med vaskefilla så huset har aldri sett så rent ut før og vasker ofte til vanlig 😅😅😅… selv om det var dager med smerter i ledd, og egentlig snottete i nesa og vondt i halsen. Men, når jeg blir forskjøla - kraftig forskjøla og feberfri - da blir jeg liggende 😅😅😆.. og omgangssyke - totalt liggende og føler meg døende 😅😅😅.. ellers ved feber, nei. Normal temp er 36 her faktisk. Merkelige greier … 

Anonymkode: 98a72...3f1

Skrevet

Jeg får nesten aldri feber selv om jeg er syk. Men har vært sånn i mesteparten av mitt voksne liv da. 

Jeg har en normaltemp på 36-36,5 ca. 

Spurte fastlegen en gang og hun sa bare at noen voksne får ikke så lett feber...

Anonymkode: 5da3e...2bb

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Jeg har også en kroppstemperatur som er litt lavere enn gjennomsnittet. Kan knapt huske at jeg har hatt feber noen gang. Men driver heller ikke og måler temperaturen hvis jeg er syk :)

Anonymkode: f43e2...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...