Gå til innhold

Skal man fortsatt ha sykemeldinger fra lege når man går over på AAP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet står i overskriften. Skal man fortsatt jevnlig få fornyet sykemelding fra lege når man går på AAP, eller opphører behovet for sykemelding fra lege når de 52 ukene er over som man kan gå sykemeldt?

Legen er utenlandsk og jeg vet ikke hvor mye norske NAV regler etc hun kan. Så spør her for å høre om andre vet.

Anonymkode: 60399...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfyllende legeerklæring. Nav spør legen om dette elektronisk.

Anonymkode: c6fff...775

Skrevet

Nei, men NAV vil etterspørre legeerklæring når de ønsker oppdatering fra legen. Dette gjør de direkte til legen.

Anonymkode: ec59d...675

Skrevet

AAP vil være i stedet for sykmelding. Du kan ikke få mer sykmelding etter 52 uker (eller, legen kan søke om noen uker ekstra om han «garanterer» at man er tilbake da, og har god grunn).

Men du må søke AAP i veldig god tid.

Anonymkode: 689d5...3bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

AAP vil være i stedet for sykmelding. Du kan ikke få mer sykmelding etter 52 uker (eller, legen kan søke om noen uker ekstra om han «garanterer» at man er tilbake da, og har god grunn).

Men du må søke AAP i veldig god tid.

Han det gjelder søkte i desember, for han fikk beskjed om at det er 11-12 ukers behandlingstid.

- ts

Anonymkode: 60399...b89

Skrevet

Dessuten vil legen (forhåpentligvis og selvsagt) følge deg opp, på en hensiktsmessig måte ift din situasjon. Jeg har vært på AAP i 16 mnd, og har hele tiden hatt månedlige timer (fordi han mener det i min situasjon er det beste).

Skrevet

Jeg måtte ikke levere sykmelding da jeg var på AAP. Nav kontakta legen hvis de ville ha oppdatering på min tilstand. Da fikk også jeg brev om det. Mens jeg var på AAP ble jeg akutt innlagt på sykehus. Lå inne en uke men der sa de at jeg trengte ikke sykmelding siden jeg var på AAP. Fikk aldri noe melding fra Nav på det. Hadde jevnlig kontakt med Nav og legen. Tror jeg ble evaluert ca hver 6 måned. Men det var mye mas fra Nav til tider angående helsetilstand inntil legen ba de om gi meg fred for jeg ble bare dårlige av det. Men jeg hadde aktivitetsplan som jeg fulgte.

Anonymkode: ab028...346

Skrevet

Er på mitt 3. år på AAP nå, å Nav har aldri krevd sykemelding eller legeerklæring av meg i disse årene. De innhenter opplysninger selv av legen + at jeg har dialogmøter med legen og Nav ca 2 ganger i året, og da får jo Nav vite det de trenger ang tilstanden min som har betydning for AAP løpet. 

Anonymkode: 7a00d...889

Skrevet

Nei, du trenger ikke sykemelding. Aap er istedenfor sykemelding, og innvilges alltid i 100%, så skriver du timer på meldekortet hvis du jobber ved siden av.

Anonymkode: 0932b...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...