Gå til innhold

Når menn fra ungdomstiden tar kontakt igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en stor flørt i mine tenår og husker ikke engang hvem jeg flørtet med og ikke! Når jeg en sjelden gang legger ut bilder av meg på sosiale medier opplever jeg at menn jeg hverken har møtt på 10++ år eller vært i kontakt med på 10++ år, heller ikke i form av likes eller gratulasjoner på nettet plutselig tar kontakt med meg.

Det er bare noen få meldinger før de spør om jeg er gift eller singel og felles for de er at de selv er skilt og ofte nyskilt. Syns dere det er patetisk eller tar dere det som et kompliment? Jeg har ingen interesse av de mennene og syns det er vanskelig å forholde meg til å svare på sånne spørsmål når jeg ikke vil virke som en overlegen bitch. Svarer jeg hyggelig tror de jo at de har sjans..

Anonymkode: aa99b...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er patetisk, og viser hvor desperate de er. 

Anonymkode: 447c9...1a3

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg var en stor flørt i mine tenår og husker ikke engang hvem jeg flørtet med og ikke! Når jeg en sjelden gang legger ut bilder av meg på sosiale medier opplever jeg at menn jeg hverken har møtt på 10++ år eller vært i kontakt med på 10++ år, heller ikke i form av likes eller gratulasjoner på nettet plutselig tar kontakt med meg.

Det er bare noen få meldinger før de spør om jeg er gift eller singel og felles for de er at de selv er skilt og ofte nyskilt. Syns dere det er patetisk eller tar dere det som et kompliment? Jeg har ingen interesse av de mennene og syns det er vanskelig å forholde meg til å svare på sånne spørsmål når jeg ikke vil virke som en overlegen bitch. Svarer jeg hyggelig tror de jo at de har sjans..

Jeg har ikke vært noen stor flørt, men har hatt både kompiser (uten følelser, sex eller lignende, bare venner) og et par flyktige forhold i fortiden. Flere av disse tar kontakt med jevne mellomrom. Jeg anser det som utrolig patetisk. Den ene av dem sa til meg da vi datet at han ikke var klar for noe seriøst fordi han ble såret av ekskona si. To måneder etterpå ble han samboer med ei annen - mye yngre og penere enn meg. De fikk to barn ganske kjapt. Likevel har han tatt kontakt flere ganger på Messenger for å si "hei", "husker du da vi datet" og lignende. Jeg synes det er utrolig ekkelt med tanke på den unge, pene kona hans. Jeg svarer aldri på slike meldinger. Likevel sender han en ny melding ett eller to år etterpå.

Anonymkode: 4f9a9...9da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den tankegangen skjønner jeg ikke helt. Hvis en person er singel, og vil bruke nettverket sitt, og kontakte folk hen vet at det går an å komme overens med, i stedet for å henge på alskens apper, så må jo det være kjempebra?  Selvsagt vil det være en skjevhet i hvilke kvinner som får mest henvendelser, men det er det i køen på Rema, og Tinder også. Ts kan fremstille det som et problem,  men selv hun har vel ikke en endeløs rekke av gamle beilere, som hun må bruke flere tastetrykk på å avvise.

Patetisk, er single som ikke tør, eller ikke skjønner å bruke mulighetene. 

Anonymkode: 7fa04...086

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den tankegangen skjønner jeg ikke helt. Hvis en person er singel, og vil bruke nettverket sitt, og kontakte folk hen vet at det går an å komme overens med, i stedet for å henge på alskens apper, så må jo det være kjempebra?  Selvsagt vil det være en skjevhet i hvilke kvinner som får mest henvendelser, men det er det i køen på Rema, og Tinder også. Ts kan fremstille det som et problem,  men selv hun har vel ikke en endeløs rekke av gamle beilere, som hun må bruke flere tastetrykk på å avvise.

Patetisk, er single som ikke tør, eller ikke skjønner å bruke mulighetene. 

Anonymkode: 7fa04...086

Jeg har noen slike som har tatt kontakt. Heldigvis har jeg ikke FB.

Synes også det er patetisk. Du snakker om å bruke nettverket sitt. Da får man bruke et litt mer nylig nettverk, ikke være så desperat at man kontakter folk fra ti år tilbake.

Anonymkode: 8cf62...8f2

• Nyttig 4
Skrevet

Å hooke opp med gamle kjente er vel egentlig hele konseptet med Facebook, men så har det jo blitt så mye mer i tillegg. Må vel være lov det, så lenge folk ikke blir ubehagelige. Da kan man jo bare si ifra, eller blokkere om det blir plagsomt. Jeg får også det innimellom, og noen ganger bare ignorerer jeg antydningene, andre ganger sier jeg veldig tydelig ifra om at jeg ikke synes det er greit, men det har jo også hendt at det har vært noen jeg har likt at har tatt kontakt. Synes for øvrig det er mye lettere å være direkte på nett og avvise på nett enn IRL. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan du forklare hvorfor det er patetisk? Skjønner ikke det helt jeg? Noen menn tar kontakt med deg når de er single også er det galt å ta kontakt?

Anonymkode: a59b5...a3b

• Liker 4
Skrevet

Har det blitt patetisk å ta kontakt med noen man synes virker interessant og fin også nå? 😅 Ta det som et kompliment, og avvist om du ikke er interessert, mer komplisert er det ikke 

Anonymkode: 30f20...af1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser ikke helt problemet.. men de var vel uten betydning i yngre dager eller ble det, siden de er uten betydning nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan du forklare hvorfor det er patetisk? Skjønner ikke det helt jeg? Noen menn tar kontakt med deg når de er single også er det galt å ta kontakt?

Anonymkode: a59b5...a3b

I mitt tilfelle er det patetisk at en mann som i sin tid gjorde klart at jeg ikke var god nok for annet enn sex, plutselig tar kontakt med meg, stygg som nøkken, bak ryggen på sin unge, pene kone. Jeg er forresten også gift, og er oppført som gift på FB. Profilbildet mitt er bilde av meg og mannen. Hvorfor tror folk at jeg er interessert i kontakt med gamle, tilfeldige flørter?

• Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke patetisk. De husker deg fra du var yngre og de sikkert hadde crush på deg. Det er kompliment 1. Kompliment 2 er at de sikkert syns du er kjempesøt/ attraktiv enda og vil prøve å få en date. Det er veldig hyggelig, er det ikke det da? Eller om du ikke syns det så er det fremdeles kompliment. Hvis du er single og ikke interessert så skriver du bare at nei, du er ikke gitt. Eller ja, du er det. De tror ikke at de har en sjanse av et sånt svar. Hvis de spør om date så sier du bare nei, jeg har ikke lyst til det. Med en smiley. Hvis de gir deg en stygg respons fordi de skulle oppfatte deg som en bitch, så kutt kontakt. Det er ikke noe problem. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

I mitt tilfelle er det patetisk at en mann som i sin tid gjorde klart at jeg ikke var god nok for annet enn sex, plutselig tar kontakt med meg, stygg som nøkken, bak ryggen på sin unge, pene kone. Jeg er forresten også gift, og er oppført som gift på FB. Profilbildet mitt er bilde av meg og mannen. Hvorfor tror folk at jeg er interessert i kontakt med gamle, tilfeldige flørter?

Hvis du virkelig er så lei av det som du prøver å gi inntrykk av er det bare å spørre kona hans om hun kan be ham slutte å sende meldinger.

Anonymkode: cd304...8e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje det er lettere for folk som ønsker å være utro å oppsøke folk som er i forhold selv, for om de også er utro er man begge like ille, å enige om at det aldri må komme fram, å det føles mer trygt. Pluss at da er det kanskje større sjangse for at den de er utro med ikke ønsker forhold, for er jo allerede i et. 

Skrevet
svartkatt skrev (5 minutter siden):

Ser ikke helt problemet.. men de var vel uten betydning i yngre dager eller ble det, siden de er uten betydning nå. 

Hei ts her! Hvis det er en man holdt på med eller var kjæreste med så syns jeg ikke det er noe galt. Da vet man at man har likt hverandre gjensidig på et tidspunkt. Ikke det at man kun kan sjekke opp de man med sikkerhet vet at liker en gjensidig, men det er noe ekstra patetisk med det å komme som "ingen" 10-20 år senere. Hadde det vært en sjans hadde ting utviklet seg i gamledager, men siden det ikke gjorde det blir det litt sånn restplukk føler jeg. Skulle jeg valgt disse mennene nå hadde de vært restplukk for meg og for alt jeg vet er jeg restplukk for de også. Det er patetisk.

Også forsterker det kanskje enda mer det synet at de snakker om egen sivilstatus uten at noen har spurt, og så å si alltid i negativ tone om eksen ala "Hei så fint bilde du la ut! Alt bra? Møtes en dag å ta en kaffe? Jeg ble skilt i sommer, det var kanskje det beste haha" / "Hei du lenge siden nå. Hvordan går det? Her går det bra, endelig litt mer frihet da jeg har flyttet ut fra exn og ungene. Hva med deg har du type for tiden?"

Jeg liker ikke det at de snakker ned familielivet, ex og barna. Noen fremstår som at de tror de er 20 år igjen og at det er stas å være" ungkar" tror de har like draget nå som 40/50 med måne og bukseseler

Og må gjenta at dette er menn jeg kanskje møtte på fest 2 eller 5 ganger som ung og ikke har hatt NOE kontakt med ut over det! Ikke engang facebook gratulasjoner

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei ts her! Hvis det er en man holdt på med eller var kjæreste med så syns jeg ikke det er noe galt. Da vet man at man har likt hverandre gjensidig på et tidspunkt. Ikke det at man kun kan sjekke opp de man med sikkerhet vet at liker en gjensidig, men det er noe ekstra patetisk med det å komme som "ingen" 10-20 år senere. Hadde det vært en sjans hadde ting utviklet seg i gamledager, men siden det ikke gjorde det blir det litt sånn restplukk føler jeg. Skulle jeg valgt disse mennene nå hadde de vært restplukk for meg og for alt jeg vet er jeg restplukk for de også. Det er patetisk.

Også forsterker det kanskje enda mer det synet at de snakker om egen sivilstatus uten at noen har spurt, og så å si alltid i negativ tone om eksen ala "Hei så fint bilde du la ut! Alt bra? Møtes en dag å ta en kaffe? Jeg ble skilt i sommer, det var kanskje det beste haha" / "Hei du lenge siden nå. Hvordan går det? Her går det bra, endelig litt mer frihet da jeg har flyttet ut fra exn og ungene. Hva med deg har du type for tiden?"

Jeg liker ikke det at de snakker ned familielivet, ex og barna. Noen fremstår som at de tror de er 20 år igjen og at det er stas å være" ungkar" tror de har like draget nå som 40/50 med måne og bukseseler

Og må gjenta at dette er menn jeg kanskje møtte på fest 2 eller 5 ganger som ung og ikke har hatt NOE kontakt med ut over det! Ikke engang facebook gratulasjoner

Okei. Hadde bare blokka de da

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du virkelig er så lei av det som du prøver å gi inntrykk av er det bare å spørre kona hans om hun kan be ham slutte å sende meldinger.

Anonymkode: cd304...8e7

Hvorfor det? Jeg bare overser dem. 

Skrevet

Tar det som et kompliment. Det er fullt mulig å være hyggelig og avvisende på samme tid, bare så du vet det :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd det flere ganger selv, men de eneste jeg irriterer meg over er de som er gift, de svarer jeg veldig kort og avvisende. Har aldri opplevd at de ikke tar det hintet/avvisningen, de vet jo at det de gjør ikke er stuerent, og er nok veldig vare for den tilbakemeldingen de får.

De som er single kan jo kontakte dem de vil, der ser jeg ikke noe galt i at de kan tenke på noen de kjente til før, og sende en hyggelig melding der de lurer på hvordan det går i dag. Hvis det skulle være noen som ikke tar til seg en hyggelig avvisning (kan avvise på en grei måte, det forstår de fleste voksne mennesker), så lar jeg bare være å svare om de tar ytterligere kontakt.

De eksemplene som du gir kan være en litt klønete måte å fortelle at de er blitt skilt. De har vel ikke lyst til å syte og klage over en vond skilsmisse, og så tar de den litt tøysete kommentaren i stedet. Trenger ikke å bety at de rakker ned på familien sin (da ville jeg ha hatt noe mer vurderingsgrunnlag for å hevde det).

Anonymkode: 64b31...426

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har noen slike som har tatt kontakt. Heldigvis har jeg ikke FB.

Synes også det er patetisk. Du snakker om å bruke nettverket sitt. Da får man bruke et litt mer nylig nettverk, ikke være så desperat at man kontakter folk fra ti år tilbake.

Skjønner ikke problemet. Tenk om de tenker "husker at Kari var så hyggelig jente! Jeg er skilt, hun er skilt, sikkert hyggelig og få kontakt med en tidligere klassekamerat som er i samme situasjon", 

Hva er desperat med det? Aktivt og sende mld til ulike er jo forsåvidt desperat. Gnåle etter sex på tinder er desperat det og 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (5 minutter siden):

Skjønner ikke problemet. Tenk om de tenker "husker at Kari var så hyggelig jente! Jeg er skilt, hun er skilt, sikkert hyggelig og få kontakt med en tidligere klassekamerat som er i samme situasjon", 

Hva er desperat med det? Aktivt og sende mld til ulike er jo forsåvidt desperat. Gnåle etter sex på tinder er desperat det og 🤷‍♀️

Lukter desperasjon når menn må ta kontakt med folk fra ti-tjue år tilbake. Eller så er de bare ute etter et lettvint knull. Ingen av delene er et kompliment for meg.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...