AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Mange kvinner kan mase om ting man mangler fra mannen sin. F eks mer kvalitetstid, nærhet osv. Det kan gå mange år med mas og fortvilelse over å ikke bli møtt. Og så snart kvinnen vil ut av forholdet over denne mangelen som hun sårt har prøvd å varsle om, DA skal mannen slå på trommene -da det liksom er for sent. Jeg lurer på hvorfor mange menn er sånn? (Sier ikke alle, men mange) Anonymkode: 857dd...15b 10 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Fordi det er bare skuespill når de slår på trommene til slutt. De tar seg sammen kun for en kort periode for å akuratt snøre dama inn i garnet igjen og har ingen intensjoner om varig endring og forbedring, derfor gidder de ikke endre seg tidligere i forholdet når hun ber om det heller. Anonymkode: c815e...da3 17 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Jeg tror de tror at forholdet er satt i sten og ikke innser hva de har og hvor skjørt ett annet menneske er. Når det er får sent kommer det nokk mye redsel får å være aleine , om de er bra nokk , sorg , plutselig ser de at dama ser hva hun er vært å begynner da å se henne sånn selv. Tror jeg men jeg er kvinne så vet ikke. Anonymkode: ba0e3...594 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det er bare skuespill når de slår på trommene til slutt. De tar seg sammen kun for en kort periode for å akuratt snøre dama inn i garnet igjen og har ingen intensjoner om varig endring og forbedring, derfor gidder de ikke endre seg tidligere i forholdet når hun ber om det heller. Anonymkode: c815e...da3 Delvis enig. Jeg tror de i mange tilfeller har intensjon om å endre seg. Det er mer det at de ikke klarer det. Det er veldig mye lettere å si "jeg skal skjerpe meg" enn å gjøre det. Det blir som med slanking. Det at folk ikke klarer å slanke seg betyr ikke at de aldri har hatt intensjon om å slanke seg. Anonymkode: 46b9d...9b2 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Fordi stort sett hinter dama hele veien - gir små indikasjoner på hva hun savner, mener er galt og hva som burde endres slik at det det dessverre blir bagatellisert. Dersom dama hadde satt seg ned, tatt en seriøs samtale om mangler/savn og prentet det inn, så ville nok mange forhold fått en annerledes slutt. Det er trist at det er sånn, men for mange blir de små hintene ikke tydelige nok. Jeg sier ikke at dette gjelder alle forhold, men veldig mange. Anonymkode: 28bbf...dbe 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 8.38): Fordi stort sett hinter dama hele veien - gir små indikasjoner på hva hun savner, mener er galt og hva som burde endres slik at det det dessverre blir bagatellisert. Dersom dama hadde satt seg ned, tatt en seriøs samtale om mangler/savn og prentet det inn, så ville nok mange forhold fått en annerledes slutt. Det er trist at det er sånn, men for mange blir de små hintene ikke tydelige nok. Jeg sier ikke at dette gjelder alle forhold, men veldig mange. Anonymkode: 28bbf...dbe Jeg har virkelig ikke hintet, men tatt ting opp veldig direkte. Utfallet ble likevel det samme, at menn ikke har tatt ting seriøst før jeg gikk. Jeg har også observert utfordringer i andre sine forhold, der jeg som biperson ikke kunne unngå å få med meg hva kvinnen slet med, for dialog om det var direkte og klar, og likevel har brudd kommet overraskende på mannen i forholdet. Menn må slutte med å skylde på at vi kvinner er uklar i vår dialog. Det er vi ikke. Det er evnen til å lytte og ta til seg som svikter. Menn lukker øynene for det de ikke har lyst til å høre, kaller det mas, og skyver utfordringer fra seg istedenfor å ta tak. Da går det galt, og det er ikke fordi vi kvinner hinter og snakker i gåter. Anonymkode: 5a582...5b2 11 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 *lukker ørene mente jeg selvfølgelig. Anonymkode: 5a582...5b2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 *NÅR det er for sent, ikke da Anonymkode: 914bf...45c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #9 Skrevet 4. februar 2023 Jeg har vært i et sånt forhold der dette skjedde. Jeg hintet ikke, men tok opp ting direkte, sa hva jeg trengte, foreslo ting og endret også på måten jeg gjorde ting i håp om at det skulle skape endringer. Så jeg føler at jeg stod ganske mye på for at forholdet skulle fungere. Hele veien var det stort sett nei til alle forslag eller kanskje ja en gang hvert skuddår, tok jeg opp ting ble det møtt med sinne og irritasjon, latterliggjorde meg, satte lite pris på det om jeg gjorde noe for han og han fortalte meg aldri hva han trengte. Han klarte ikke å kommunisere hva han hadde behov for og reagerte bare med sinne og irritasjon istedenfor. Han var også avhengig av gaming og ble sint om jeg tok opp at det ble for mye (Når man bruker alt av fritid på gaming så har man ingenting i et forhold å gjøre). Når jeg da etter en stund sa at jeg ønsket å gjøre det slutt så snudde han helt om, var ydmyk og ville gjerne snakke. Da skulle han gjøre endringer og alt skulle bli bra. Han fikk en sjanse til, men den skulle han ikke fått. Han bare fortsatte i samme spor og gjorde absolutt ingenting. Brukte fortsatt all tiden sin på gaming og var lite interessert som vanlig. Jeg tror det ble for vanskelig for han å gjøre de endringene, men hadde jeg sett et snev av vilje så kunne det hende at jeg hadde blitt. Nå er ikke jeg perfekt og var det neppe i det forholdet heller, men han var så uvillig til å kommunisere med meg. Ble møtt av en vegg. Jeg opplever at noen menn ikke tar ting dama sier som særlig seriøst. Det er liksom litt "jaja, hun maser litt, men det blir nok bra igjen etter hvert", men det er begrenset hvor lenge man kan feie ting under teppet. Eller eventuelt så tenker de at de er fornøyd og dermed ikke forstår hva hun maser om. Å se ting kun fra eget perspektiv er ikke alltid så lurt og mange må ha hjelp til å forstå andres perspektiv. Anonymkode: ed9eb...295 8 2
Andro Skrevet 4. februar 2023 #11 Skrevet 4. februar 2023 Det faller dem ikke inn at hun faktisk mener det hun sier, så de blir oppriktig sjokkert når de skjønner at det er en dealbreaker å ikke respektere det partneren sier. Da er det for seint. 8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #12 Skrevet 4. februar 2023 Andro skrev (16 minutter siden): Det faller dem ikke inn at hun faktisk mener det hun sier, så de blir oppriktig sjokkert når de skjønner at det er en dealbreaker å ikke respektere det partneren sier. Da er det for seint. Akkurat! Hvorfor skulle vi til det kjedsommelige, for både oss selv og partner, gjenta gang på gang noe vi egentlig ikke mener? Det er jo ren dumskap å lene seg til at hun ikke mener det hun sier. Om menn generelt var like dårlige til å lytte i arbeidslivet som de er i forhold ville det vært få menn igjen i arbeidslivet etterhvert. De ville fått sparken der også. Anonymkode: 5a582...5b2 1 5
Flintis Skrevet 4. februar 2023 #13 Skrevet 4. februar 2023 Jeg tror det kommer av at mange menn ikke setter krav til seg selv eller partner eller standard i forholdet. En glir litt inn i det og det er behagelig, en gjør sitt for at det skal gli kanskje skulle det ha vært en litt alvorlig prat, men det glir over. Så glir det ikke mer, hun truer med å gå og en må gjøre et skippertak. Så da kommer skuta igang igjen og fortsetter ferden mot en framtidig grunn. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #14 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har virkelig ikke hintet, men tatt ting opp veldig direkte. Utfallet ble likevel det samme, at menn ikke har tatt ting seriøst før jeg gikk. Jeg har også observert utfordringer i andre sine forhold, der jeg som biperson ikke kunne unngå å få med meg hva kvinnen slet med, for dialog om det var direkte og klar, og likevel har brudd kommet overraskende på mannen i forholdet. Menn må slutte med å skylde på at vi kvinner er uklar i vår dialog. Det er vi ikke. Det er evnen til å lytte og ta til seg som svikter. Menn lukker øynene for det de ikke har lyst til å høre, kaller det mas, og skyver utfordringer fra seg istedenfor å ta tak. Da går det galt, og det er ikke fordi vi kvinner hinter og snakker i gåter. Anonymkode: 5a582...5b2 Kanskje du har en grandios dobbel standard. Krever han skal gjør ting og som du ikke klarer gjøre selv. Dvs. du liver ikke etter dine egne forventingar. Hvorfor skal han gjør det, da? Anonymkode: 8189a...ab5 1
PM75 Skrevet 4. februar 2023 #15 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 8.38): Fordi stort sett hinter dama hele veien - gir små indikasjoner på hva hun savner, mener er galt og hva som burde endres slik at det det dessverre blir bagatellisert. Dersom dama hadde satt seg ned, tatt en seriøs samtale om mangler/savn og prentet det inn, så ville nok mange forhold fått en annerledes slutt. Det er trist at det er sånn, men for mange blir de små hintene ikke tydelige nok. Jeg sier ikke at dette gjelder alle forhold, men veldig mange. Anonymkode: 28bbf...dbe Det er faktisk et godt poeng! Det tok lang tid før jeg forsto hvor direkte det var nødvendig å si ting for å bli hørt av mannen. Vi har helt ulik standard på når ting er tydelig sagt eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #16 Skrevet 4. februar 2023 Mange menn reagerer på det kvinner sier, på samme måte som de reagerte på det mødrene deres sa da de var tenåringer som bodde hjemme. Kort sagt: De ser alt av beskjeder, krav eller kritikk som "maaas" uansett hvor berettiget kritikken måtte være. Slike menn er nok rimelig bortskjemte og henger fast i guttetilværelsen; de tar det for gitt at kvinner ordner og fikser alt; de begriper liksom ikke at de selv ikke er guttunger lenger men voksne menn som det er lov å kreve voksenansvar fra. De kan være snille som bare det, men som partnere i et forhold er de dessverre nokså tafatte og late. Anonymkode: d8a9c...241 8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #17 Skrevet 4. februar 2023 Hehe, slå på trommer? Er det et afrikansk uttrykk? Anonymkode: 82fcf...f53 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #18 Skrevet 4. februar 2023 Fordi de ikke egentlig bryr seg om hvordan du har det, hadde de gjort det hadde de endret seg nå du ga uttrykk for at du ikke hadde det bra. Men de bryr seg om seg selv fordi de later som om de skal endre seg i det du ønsker å gå, for da er det noe som går ut over dem selv. Anonymkode: d115e...b1e 3 1
Kompetent Skrevet 4. februar 2023 #19 Skrevet 4. februar 2023 Fordi menn har mye færre muligheter til sex-partnere enn kvinner har. Mister en mann sin partner, vil det være svært vanskelig for de fleste å finne seg en ny en. Så når han innser at han er i ferd med å miste utløp for sine dyriske lyster, gjør han alt som er i hans makt for å beholde tilgangen. Er ikke mer komplisert enn så. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #20 Skrevet 4. februar 2023 Kompetent skrev (15 minutter siden): Fordi menn har mye færre muligheter til sex-partnere enn kvinner har. Mister en mann sin partner, vil det være svært vanskelig for de fleste å finne seg en ny en. Så når han innser at han er i ferd med å miste utløp for sine dyriske lyster, gjør han alt som er i hans makt for å beholde tilgangen. Er ikke mer komplisert enn så. Skulle jo tro at det i så fall var motivasjon til jevnt god innsats og ikke bare akkurat før man evt får "sparken". Anonymkode: abdf5...161 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå