AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Tidligere har det vært en dealbreaker for meg om han har barn fra før. Jeg har tenkt mas og styr med ungene, drama og sjalusi i forhold til eksen, og late menn som er utslitt etter barneuka så de skal ligge på sofaen så fort de har barnefri. Kaannskje det stemmer, men i det siste har jeg gjort mye aktiviteter sammen med tantebarnet mitt og sett en del pappaer med sine barn. De gir meg blikk og smil, men best av alt så er de veldig søte og virker omsorgsfulle når de leker med barnet sitt! Noen fedre sitter bare med øynene i mobilen mens de dytter på huska men andre er aktivt deltakende i leken med barnet og det er koselig å se! Hva er deres erfaring med å date single fedre? Er de over eksen og gode partnereemner med energi til overs til kjæreste eller mest ute etter uforpliktende sex og rebound? Anonymkode: 82b24...c7f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Velkommen etter. Vi er mange som vil ha disse mennene, lol. Anonymkode: fe25f...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Det beste er vel å få barn selv - og slik gjøre en mann til pappa? Anonymkode: 694c6...4db 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 Nei, styr unna. Det finnes sikkert ok menn, der forholdet har tatt slutt fordi foreldrene bare mistet følelser til hverandre (spesielt kanskje i forhold der de har vært sammen i 10 år+). Men det er mange vonde følelser knyttet til å date en alenefar. Du vil ALLTID være nummer 2, spesielt med en far som prioriterer barna slik han burde. Du må være veldig lite selvsentrert om man skal gidde det, og alle mennesker er selvsentrerte i ulik grad. Det er også forferdelig slitsomt å bo sammen med en mann med barn, for du vil automatisk måtte ta ansvar for barna selv om det vil være mer eller mindre hos den du dater. Menn har det ikke i biologien å være like ryddige og renslige som kvinner er, og de vil ikke se rot og skitt på samme måte som deg. Du vil måtte rydde og vaske etter barna - og må bruke tiden din på dem. Du vil også være uenig i både oppdragelse og rutiner, mest sannsynlig. Uten å kunne påvirke dette uten å bli slem stemor. Eneste alternativet jeg ser det vil være ok å date en alenefar er med barn som ikke bor der lengre, og med barn som feks studerer i en annen by. Da vil man ikke ta ansvar på samme måte og far kan prioritere sin kjæreste i mye større grad. Hilsen tidligere stemor, som var veldig glad i både barnet og fikk et veldig godt forhold til barnemor/eksen. Det er likevel ikke verdt det. Barnet savnet meg i lang tid etterpå også, og spurte masse om meg etter bruddet (sa barnemor). Anonymkode: adb67...3ea 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, styr unna. Det finnes sikkert ok menn, der forholdet har tatt slutt fordi foreldrene bare mistet følelser til hverandre (spesielt kanskje i forhold der de har vært sammen i 10 år+). Men det er mange vonde følelser knyttet til å date en alenefar. Du vil ALLTID være nummer 2, spesielt med en far som prioriterer barna slik han burde. Du må være veldig lite selvsentrert om man skal gidde det, og alle mennesker er selvsentrerte i ulik grad. Det er også forferdelig slitsomt å bo sammen med en mann med barn, for du vil automatisk måtte ta ansvar for barna selv om det vil være mer eller mindre hos den du dater. Menn har det ikke i biologien å være like ryddige og renslige som kvinner er, og de vil ikke se rot og skitt på samme måte som deg. Du vil måtte rydde og vaske etter barna - og må bruke tiden din på dem. Du vil også være uenig i både oppdragelse og rutiner, mest sannsynlig. Uten å kunne påvirke dette uten å bli slem stemor. Eneste alternativet jeg ser det vil være ok å date en alenefar er med barn som ikke bor der lengre, og med barn som feks studerer i en annen by. Da vil man ikke ta ansvar på samme måte og far kan prioritere sin kjæreste i mye større grad. Hilsen tidligere stemor, som var veldig glad i både barnet og fikk et veldig godt forhold til barnemor/eksen. Det er likevel ikke verdt det. Barnet savnet meg i lang tid etterpå også, og spurte masse om meg etter bruddet (sa barnemor). Anonymkode: adb67...3ea Antar den samem holdningen burde gjelde for alenemødre og da.... Anonymkode: ae3b3...49d 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Antar den samem holdningen burde gjelde for alenemødre og da.... Anonymkode: ae3b3...49d Ikke nødvendigvis. Det er først og fremst menn som benytter ny partner som barnevakt og renholder. Anonymkode: 694c6...4db 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Velkommen etter. Vi er mange som vil ha disse mennene, lol. Anonymkode: fe25f...6c2 Fint om du kunne svare på spørsmålene! Anonymkode: 82b24...c7f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det beste er vel å få barn selv - og slik gjøre en mann til pappa? Anonymkode: 694c6...4db Nei, jeg vil ikke ha egne barn. Menn med barn har som sagt vært dealbreaker også egentlig Anonymkode: 82b24...c7f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, styr unna. Det finnes sikkert ok menn, der forholdet har tatt slutt fordi foreldrene bare mistet følelser til hverandre (spesielt kanskje i forhold der de har vært sammen i 10 år+). Men det er mange vonde følelser knyttet til å date en alenefar. Du vil ALLTID være nummer 2, spesielt med en far som prioriterer barna slik han burde. Du må være veldig lite selvsentrert om man skal gidde det, og alle mennesker er selvsentrerte i ulik grad. Det er også forferdelig slitsomt å bo sammen med en mann med barn, for du vil automatisk måtte ta ansvar for barna selv om det vil være mer eller mindre hos den du dater. Menn har det ikke i biologien å være like ryddige og renslige som kvinner er, og de vil ikke se rot og skitt på samme måte som deg. Du vil måtte rydde og vaske etter barna - og må bruke tiden din på dem. Du vil også være uenig i både oppdragelse og rutiner, mest sannsynlig. Uten å kunne påvirke dette uten å bli slem stemor. Eneste alternativet jeg ser det vil være ok å date en alenefar er med barn som ikke bor der lengre, og med barn som feks studerer i en annen by. Da vil man ikke ta ansvar på samme måte og far kan prioritere sin kjæreste i mye større grad. Hilsen tidligere stemor, som var veldig glad i både barnet og fikk et veldig godt forhold til barnemor/eksen. Det er likevel ikke verdt det. Barnet savnet meg i lang tid etterpå også, og spurte masse om meg etter bruddet (sa barnemor). Anonymkode: adb67...3ea Ja dette jeg alltid har tenkt også! Jeg orker ikke både være stemor OG ha en manbaby! Og selvom man ikke møtes den uken han har barnet så er inntrykket at i barnefri uke så går det i sofa og potetgull eller ut på bar med gutta. Da får man ikke et givende forhold, blir bare hushjelp og sexdukke.... Anonymkode: 82b24...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 Anbefaler ingen å flytte sammen med andres barn. Ville styrt unna alenefedre (som trenger hjelp i hjemmet..) Anonymkode: e4898...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 Hvordan vet du at de er alenepappaer bare fordi de smiler til deg? Du kan vel ikke se på folk om de er single? Anonymkode: d2fd8...bb0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vet du at de er alenepappaer bare fordi de smiler til deg? Du kan vel ikke se på folk om de er single? Anonymkode: d2fd8...bb0 Les en gang til 👍 Anonymkode: 82b24...c7f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 Ettersom jeg har barn selv, ønsker jeg ikke en mann uten barn, en som ikke vet hva det vil si å være forelder. Og det må være en skikkelig pappa, ikke en tulling som ikke klarer å sette grenser, men som oppfører seg som en lekeonkel for egne barn. Anonymkode: 78fae...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 Helt ærlig, jeg elsker å være stemor❤ Jeg har lenge slitt med depresjon, gått i behandling og mottatt AAP, jeg møtte min samboer på mitt svakeste. Han godtok meg med mine skavanker, og hjalp meg til å bli frisk. I dag 2,5 år senere er jeg frisk, jeg har en deltidsjobb og skal studere til høsten. Samboer har en jobb med sjefsstilling og kan ofte ha laange dager på jobb. Jeg liker å ha ansvar for hjemmet, jeg liker å ha ansvar for å innimellom hente barna, lage mat og hjelpe med lekser. Oftest så er jo sambo hjemme til normal tid, men de dagene han ikke er det har jeg ingenting imot å ta ansvaret. Barna er her hverandre uke, vi har en fast date kveld en gang i uke når barna ikke er her. Det passer meg, men dette kommer vel an på hvordan en selv er som person, hva slags behov og ønsker man selv har. For meg handler det mye om at han og jeg har like livserfaringer, vi klarer å støtte opp hverandre om den ene har det tungt, vi har samme synspunkter og tanker om mye❤ Det gjorde at jeg først og fremst valgte å slippe han inn i mitt liv når jeg hadde det tungt. Og så mye som han har hjulpet meg med depresjonen min, så er det minste jeg kan gjøre å hjelpe han med barna. Anonymkode: e5a00...7a3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 10.12): Nei, styr unna. Det finnes sikkert ok menn, der forholdet har tatt slutt fordi foreldrene bare mistet følelser til hverandre (spesielt kanskje i forhold der de har vært sammen i 10 år+). Men det er mange vonde følelser knyttet til å date en alenefar. Du vil ALLTID være nummer 2, spesielt med en far som prioriterer barna slik han burde. Du må være veldig lite selvsentrert om man skal gidde det, og alle mennesker er selvsentrerte i ulik grad. Det er også forferdelig slitsomt å bo sammen med en mann med barn, for du vil automatisk måtte ta ansvar for barna selv om det vil være mer eller mindre hos den du dater. Menn har det ikke i biologien å være like ryddige og renslige som kvinner er, og de vil ikke se rot og skitt på samme måte som deg. Du vil måtte rydde og vaske etter barna - og må bruke tiden din på dem. Du vil også være uenig i både oppdragelse og rutiner, mest sannsynlig. Uten å kunne påvirke dette uten å bli slem stemor. Eneste alternativet jeg ser det vil være ok å date en alenefar er med barn som ikke bor der lengre, og med barn som feks studerer i en annen by. Da vil man ikke ta ansvar på samme måte og far kan prioritere sin kjæreste i mye større grad. Hilsen tidligere stemor, som var veldig glad i både barnet og fikk et veldig godt forhold til barnemor/eksen. Det er likevel ikke verdt det. Barnet savnet meg i lang tid etterpå også, og spurte masse om meg etter bruddet (sa barnemor). Anonymkode: adb67...3ea Grunnen til at jeg ikke dater damer uten barn 😄 hilsen alenepappa som har datet damer uten barn. Like barn leker best Anonymkode: f8949...6d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå