Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #1 Skrevet 20. desember 2005 Jeg jobber på universitet, og alle (begge) sjefene mine har tatt juleferie og jeg har ingen kollegaer eller andre å spørre... Jeg er ny og har ikke opptjent ferie i år, og siden julaften er på en lørdag blir det vanlig arbeidsuke for meg... Eller? Har hørt rykter om at arbeidsdagene er kortere i romjula, noen som vet om dette stemmer? Må jeg sitte fra 9 til 5 i hele romjula?
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #2 Skrevet 20. desember 2005 Jeg jobber på universitet, og alle (begge) sjefene mine har tatt juleferie og jeg har ingen kollegaer eller andre å spørre... Jeg er ny og har ikke opptjent ferie i år, og siden julaften er på en lørdag blir det nesten vanlig arbeidsuke for meg... Eller? Har hørt rykter om at arbeidsdagene er kortere i romjula, noen som vet om dette stemmer? Må jeg sitte fra 9 til 5 i hele romjula? ←
Gjest 2324 Skrevet 20. desember 2005 #3 Skrevet 20. desember 2005 Jeg jobber ved en høgskole, og vil anta at det fungerer ca på samme måten som hos dere. Her er i hvertfall arbeidsdagene i romjula fra 10:00-14:00.. Altså 4 timer!
Gjest Melk Skrevet 20. desember 2005 #4 Skrevet 20. desember 2005 Her er det 10-16, men man kan jo flekse fra 14.30 som vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 Er det Universitetet i Oslo gjelder følgende: Fram til og med fredag 23. desember er det vanlig normalarbeidstid. I samsvar med praksis i den sentrale statsforvaltning, begynner arbeidstiden i romjulen kl. 10.00 hver dag, men slutter til vanlig tid kl. 15.45. En av disse arbeidsdagene gis ansatte ved UiO fri, slik sedvane er i departementene.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #6 Skrevet 20. desember 2005 Vanlig dag 8-16 her. Vi bruker flexi tid som folk naturligvis kan benytte seg av, men det heter at evt. kunder skal komme både til betjent kontor og telefon om de så finner på å ringe kl 15.59.
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #7 Skrevet 20. desember 2005 Er det Universitetet i Oslo gjelder følgende: Fram til og med fredag 23. desember er det vanlig normalarbeidstid. I samsvar med praksis i den sentrale statsforvaltning, begynner arbeidstiden i romjulen kl. 10.00 hver dag, men slutter til vanlig tid kl. 15.45. En av disse arbeidsdagene gis ansatte ved UiO fri, slik sedvane er i departementene. ← OK! Jeg er ansatt av UiO men har et av de andre universitetene som arbeidssted, så da der det vel UiO sine regler jeg følger... Er det virkelig lov å ta en dag fri
Gjest 2324 Skrevet 20. desember 2005 #8 Skrevet 20. desember 2005 Er det virkelig lov å ta en dag fri ← Slik er det hos oss også. Arbeidsgiver "gir" oss en dag fri, hysjdag..
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #9 Skrevet 20. desember 2005 Er det virkelig lov å ta en dag fri ← Jepp! Fine greier! Det er bare å ringe personalsjefen hvis du tviler...
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #10 Skrevet 20. desember 2005 Jeg jobber på universitet, og alle (begge) sjefene mine har tatt juleferie og jeg har ingen kollegaer eller andre å spørre... Jeg er ny og har ikke opptjent ferie i år, og siden julaften er på en lørdag blir det vanlig arbeidsuke for meg... Eller? Har hørt rykter om at arbeidsdagene er kortere i romjula, noen som vet om dette stemmer? Må jeg sitte fra 9 til 5 i hele romjula? ← Det må du jo avklare med dine sjefer.
Skravla Skrevet 20. desember 2005 #11 Skrevet 20. desember 2005 Jeg slo opp på UIO sine hjemmesider - fant personalhåndboken og har her klipt og limt det som sto om arbeid i julen. Alle som jobber i UIO har tilgang til personalhåndboken. 3.1.3 Arbeidstid jul- og nyttårsaften og i romjulen Jul- og nyttårsaftenRomjulenArbeidstid jul- og nyttårsaften og i romjulenI sentraladministrasjonen er arbeidstiden inntil videre til kl. 1200 jul- og nyttårsaften. Mellom jul og nyttår begynner kontortiden kl. 1000 hvor tjenesteforholdene tillater det. Se også HTA § 16 note 2.
Gjest j79 Skrevet 22. desember 2005 #12 Skrevet 22. desember 2005 Jobber i statlig virksomhet, og her har vi 5,5 timers dager i romjula.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #13 Skrevet 23. desember 2005 Min mann som jobber på UiB (stipendiat) har en ekstra fridag i romjula. Jeg som er ansatt i kommunalsektor har verken kortere arbeidsdager eller en ekstra fridag. Så her kommer nok fleksitiden til å gå unna. Rart at det er så store forskjeller på forskjellige steder.
TirNaNoir Skrevet 29. desember 2005 #14 Skrevet 29. desember 2005 Jeg er ansatt i statlig virksomhet, og vi får en fridag mellom jul og nyttår, samt at arbeidstiden er redusert til 0900-1500 de andre dagene. I romjulen kan man ikke opparbeide seg flexitid, dvs at kommer vi før kl 0900 så blir ikke disse minuttene godskrevet oss på noen måte. Dette er landsdekkende, men det finnes lokale løsninger som kan avvike noe fra dette. Hadde jul og nyttårsaften ikke falt på en lørdag i år hadde vi også fått fri en av disse dagene, og de som måtte jobbe kunne gått hjem kl 1200
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå