AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Hva er reglene vedr tilsyn av sovende barn i barnehagen? Anonymkode: ffe0f...e9d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er reglene vedr tilsyn av sovende barn i barnehagen? Anonymkode: ffe0f...e9d Nei Anonymkode: 32252...dba 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei Anonymkode: 32252...dba Hva er reglene/kravene? Anonymkode: ffe0f...e9d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er reglene/kravene? Anonymkode: ffe0f...e9d Forskrift om miljørettet helsevern i barnehager og skoler inneholder ingen konkrete krav til tilsyn med barn som sover i barnehagen. Det står i § 14. Sikkerhet og helsemessig beredskap at Virksomheten skal planlegges og drives slik at skader og ulykker forebygges. Anonymkode: 32252...dba
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Det finnes så mange ulike måter å gjøre det på. Mange av barnehagene jeg har vert i har hatt sovebarna ute i vogn, vendt mot store vinduer så man ser barna godt innenifra. Andre barnehager har egne rom inne barna sover i og da har det vert en voksen enten inne på rommet eller like utenfor med døra på gløtt. Anonymkode: 2c684...122
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva er reglene vedr tilsyn av sovende barn i barnehagen? Anonymkode: ffe0f...e9d Nei Anonymkode: 027c1...888
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 Ingen krav utover at det skal være sikkert. Ingen av de fem barnehagene jeg har jobbet i har hatt en dedikert sovevakt, men den som har rydding etter mat har ofte hatt ansvar for å følge med de som sover også. (Vogner utenfor vindu eller soverom.) et sted hadde de babymonitor Anonymkode: cae04...8ae
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 Ikke pålagt, men vet mange endret praksis etter ulykke i en barnehage i Bergen - tror jeg det var? Barn som døde av kvelning om jeg ikke husker feil. I vår barnehage hadde vi babycall før den ulykken. Etter ulykken startet vi med sovevakt + sjekke puls og temperatur minst hvert 15min. Anonymkode: 318e0...b82
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 I vår barnehage tilknyttet universitetet har de det. Jeg måtte skrive under på et skjema den første uken om at jeg godkjente at de bare hadde på babycall og sjekket soverommet (de har bygd senger hvor barna sover med sele) hvert 15. minutt ved soving utenom de normale tidspunktene. Eksempelvis på ettermiddagen før henting. Ellers er det 1 ansatt som sitter inne hele tiden mens barna sover. Anonymkode: 7c805...d06
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 I vår barnehage har de egen sovevakt, husker jeg fra vi var på tilvenning. Sønnen min har en veldig lang dupp (3-4 timer hvis vi ikke vekker han). De ansatte skriver opp når barna har sovnet/våknet og jeg ser at vi er de eneste som lar barnet sove til 14:30 så vet ikke hvordan de gjør det hvis han er den eneste som sover en time lengre enn de andre hver dag 😛 mulig de bruker babycall, men vi har ikke skrevet under på noe sånt 😛 Anonymkode: 0f3df...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå