Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjennskap til det? Kanskje dumt spørsmål men jeg har aldri sett en omskjært penis. Når de fjerner forhuden er det bare oppe ved penishodet eller alt sammen helt ned til penisroten? Vil penis oppleves tynnere under sex og penetrering? Blir man mindre sensitiv? Når kan man begynne å ha sex igjen?

Anonymkode: b1b0a...1fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig fjerner de ikke all huden, herregud! Kødder du nå? Hvis ikke så kan du google det, så ser du hvordan det ser ut. 

Anonymkode: c9012...8ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke blitt omskjært men exen omskjærte seg som voksen pga stram forhud. Han sin så mye tykkere ut. Helt sykt pen og se på også, bedre å suge på. Han ble mye mer sensitiv. Første kuken jeg har sett som ser bra ut faktisk 😂 men det er jo ikke noe man vill anbefale om ikke det er medisinsk grunn. 

Anonymkode: ca9f8...dd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig fjerner de ikke all huden, herregud! Kødder du nå? Hvis ikke så kan du google det, så ser du hvordan det ser ut. 

Anonymkode: c9012...8ac

Jeg har googlet der og da har jeg lest om at det fins noe som heter hel omskjæring og delvis omskjæring. Derfor spørsmålet om hvor mye hud de faktisk fjerner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke blitt omskjært men exen omskjærte seg som voksen pga stram forhud. Han sin så mye tykkere ut. Helt sykt pen og se på også, bedre å suge på. Han ble mye mer sensitiv. Første kuken jeg har sett som ser bra ut faktisk 😂 men det er jo ikke noe man vill anbefale om ikke det er medisinsk grunn. 

Anonymkode: ca9f8...dd1

Det lover godt ☺️ Har vært redd for at den blir mindre i størrelse og sensitivitet ..

Hører gjerne flere erfaringer!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har googlet der og da har jeg lest om at det fins noe som heter hel omskjæring og delvis omskjæring. Derfor spørsmålet om hvor mye hud de faktisk fjerner.

Det er egentlig liten forskjell på hel og delvis omskjæring. 

Anonymkode: 61e3e...d73

Skrevet

Jeg gjorde det for litt over et år siden pga fimose. Trodde legen kom til å ta alt men fikk beskjed om at pasientene normalt velger "europeisk" kutt og kun alt hvis pasienten insisterer eller det foreligger medisinske grunner. Europeisk kutt for min del var at tuppen ble fjernet og det fortsatt er hud som dekker hodet i "hvilende tilstand". Like sensitiv og generelt bedre sex for min del. Tok derimot noen måneder før såret var grodd nok til å ha sex. 

• Nyttig 1
Skrevet
Voksenmann skrev (2 minutter siden):

Jeg gjorde det for litt over et år siden pga fimose. Trodde legen kom til å ta alt men fikk beskjed om at pasientene normalt velger "europeisk" kutt og kun alt hvis pasienten insisterer eller det foreligger medisinske grunner. Europeisk kutt for min del var at tuppen ble fjernet og det fortsatt er hud som dekker hodet i "hvilende tilstand". Like sensitiv og generelt bedre sex for min del. Tok derimot noen måneder før såret var grodd nok til å ha sex. 

Eks´en her ble operert som voksen pga fimose. Han hadde ikke hud som dekket hodet i "hvilende tilstand". Han opplevde markant nedsatt følelse etter operasjonen. Friksjon var vanskelig å kjenne samtidig som han var veldig sår hele tiden ytterst på tuppen. Tenker det er lurt for TS å gå for "europeisk" kutt som du beskriver her. Tror ikke alle som fjerner forhuden er like fornøyde etterpå, dessverre. 

Anonymkode: bc098...d57

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Gubben er omkjært. Mye mer renslig er det og. Nydelig å se på og mer sensetiv sier han. Ble omkjært som liten da… jeg foretrekker en mann med omkjært kuk enn ikke faktisk.. rett og slett fordi mange menn ikke greier å stelle skikkelig ned snurrebassen og syns forhud meg litt mer uhygienisk. Meg om det :). 

Anonymkode: 8afea...c1f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gubben er omkjært. Mye mer renslig er det og. Nydelig å se på og mer sensetiv sier han. Ble omkjært som liten da… jeg foretrekker en mann med omkjært kuk enn ikke faktisk.. rett og slett fordi mange menn ikke greier å stelle skikkelig ned snurrebassen og syns forhud meg litt mer uhygienisk. Meg om det :). 

Det er ikke mer renslig.

De fleste klarer å vaske seg.

Anonymkode: 42b50...14e

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gubben er omkjært. Mye mer renslig er det og. Nydelig å se på og mer sensetiv sier han. Ble omkjært som liten da… jeg foretrekker en mann med omkjært kuk enn ikke faktisk.. 

Samme her.

Men det er jo ikke nødvendig likt når det skjer i voksen alder. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er egentlig liten forskjell på hel og delvis omskjæring. 

Hva er forskjellen? Er delvis omskjæring kun fjerning av en ring av hud helt øverst ved penishodet og hel omskjæring fjerning av all forhud ned til penisroten? Det høres så fryktelig ut!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er forskjellen? Er delvis omskjæring kun fjerning av en ring av hud helt øverst ved penishodet og hel omskjæring fjerning av all forhud ned til penisroten? Det høres så fryktelig ut!

Hel omskjæring så får man et tynt arr rett under hodet der forhuden er festet. Man fjerner jo ikke hud helt ned til penisroten. 

Anonymkode: 2771c...8a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hel omskjæring så får man et tynt arr rett under hodet der forhuden er festet. Man fjerner jo ikke hud helt ned til penisroten. 

Anonymkode: 2771c...8a3

På langs eller rundt mener du? Og hvordan er delvis omskjæring da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det der er bare tull, det er null problem å vaske kuken selv om man har forhud, klarer man ikke det, så er det ikke forhuden man kan skylde på 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Mannlig omskjæring er å ta vekk hud rundt penishodet, såkalt forhud. Hel omskjæring lar penishodet være helt fritt eller så å si fritt, delvis tar bare bort deler av forhuden. 

Huden nedover penis fra hodet mot rota kalles ikke forhud. 

• Nyttig 1
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som har kjennskap til det? Kanskje dumt spørsmål men jeg har aldri sett en omskjært penis. Når de fjerner forhuden er det bare oppe ved penishodet eller alt sammen helt ned til penisroten? Vil penis oppleves tynnere under sex og penetrering? Blir man mindre sensitiv? Når kan man begynne å ha sex igjen?

- Hvis du aldri har sett en omskjært penis, hvorfor googler du ikke "omskjært penis"?

- Nei, man fjerner selvsagt ikke all hud ned til penisroten. Dersom man gjorde dette ville svaret på det siste spørsmålet ditt vært Aldri.

Anonymkode: 7d5a5...fe7

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

På langs eller rundt mener du?

Rundt. Det er ikke noe arr på langs av penishodet, det er jo ikke skåret i.

Men ingen omskjæring mann jeg har vært med har hatt tydelig arr rundt heller. De var omskåret som barn.

Skrevet
Arild37 skrev (15 minutter siden):

Det der er bare tull, det er null problem å vaske kuken selv om man har forhud, klarer man ikke det, så er det ikke forhuden man kan skylde på 

Man kan vel vaske, men det blir jo ikke like rent mellom hudfolder. Kvinner med lange indre kjønnslepper forteller også om at de opplever mer renslig underliv etter operasjon. Det gir mening tenker jeg. Jeg har fortalt om en eks lenger opp i tråden som hadde fjernet forhuden. Skjønner etter å ha lest her at han hadde hel omskjæring. Anbefaler det ikke i det hele tatt. Men det var helt klart mer renslig enn noen andre jeg har vært med og det er blitt noen ettersom jeg nærmer meg 40-åra 😉 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man kan vel vaske, men det blir jo ikke like rent mellom hudfolder. Kvinner med lange indre kjønnslepper forteller også om at de opplever mer renslig underliv etter operasjon. Det gir mening tenker jeg. Jeg har fortalt om en eks lenger opp i tråden som hadde fjernet forhuden. Skjønner etter å ha lest her at han hadde hel omskjæring. Anbefaler det ikke i det hele tatt. Men det var helt klart mer renslig enn noen andre jeg har vært med og det er blitt noen ettersom jeg nærmer meg 40-åra 😉 

Altså, man drar forhuden tilbake, gnir inn såpe, og skyller av, blir rent hver gang, Veldig lite komplisert. Hvis man har ekstremt trang forhud så man ikke klarer å dra den tilbake, så blir det noe annet, men da har man medisinsk grunn for omskjæring

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...