Gå til innhold

No sex. No life?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere? 

Er det et fullverdig liv å leve uten sex? 

Anonymkode: 07c59...5f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for meg hvert fall. Men nå er jeg et veldig seksuelt vesen, det behovet går ofte foran både mat og søvn. Ikke alle er slik. 

Anonymkode: 76d6e...a9d

• Hjerte 2
Skrevet

Sex er jo så mangt, og behovet for sex er veldig ulikt, så dette tror jeg må bli helt opp til hver enkelt. 

For meg er sex en viktig del av livet, og samlivet med kona. Allikevel tror jeg at jeg kunne hatt et bra og meningsfullt liv uten sex, selv om sex helt sikkert ville vært et savn. Ville nok savnet kona og barna mer enn selve sexen, tror jeg.

Gjest Anonym1003
Skrevet

Jeg kan svare for meg selv som har lav sexlyst. Driftene er der et sted, men lysten har ikke vært der siden tenårene. Er nå 36 (m) og uten et forhold. Ville faktisk si at livet ikke er fullverdig uten et godt sexliv. Dette er noe jeg kjenner på hver dag og savner. Å ha gode relasjoner med det det innebærer av intimitet er noe et menneske egentlig trenger. Som sagt - fullverdig nei.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva mener dere? 

Klart det. Det er jo det.

Livet er ikke sex. Sex er et supplement til livet. Et supplement du fint kan leve uten hvis du av ulike grunner må, selv om du ønsker supplementet. 

Endret av Bombasi
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes en bør ha med seg den opplevelsen i livet. Så å være uten sex og aldri ha hatt det og uten utsikter til å oppleve dette er en vond situasjon. Å ha hatt sex og så være i et gradvis mer sexløst forhold er bedre. Enda bedre er det å ha hatt sex, men være singel og sexløs uten utsikter til å oppleve mer sex i livet. Best er selvfølgelig å være i et forhold med jevnlig tilgang på sex.

Livet er fullverdig, selv har jeg barn har hatt sex og jeg tror det dreier seg litt om hva en har vært innom. Når det er sagt har jeg ikke gitt opp tanken på sex helt. Selvom jeg er litt seksuelt krevende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva mener dere? 

Selvfølgelig kan det være fullverdig.

Du vil dog kun få svar som gjelder hver enkelt person. Ingen her kan svare for andre en seg selv.

For meg er det en selvfølge at jeg kan leve et fullverdig liv uten sex.

Anonymkode: 406be...71c

• Liker 3
Gjest DreamWorks
Skrevet (endret)

Jeg har barn så selvsagt er de det aller viktigste man har i livet. Jeg lever jo for dem ikke sex, sånn er det å være mamma. 

Men med sex blir i alle fall livet ekstremt mye bedre!. Sex blir litt som godteri, vin, og gin. Man kan i teorien leve uten men det blir kjedelig. Hva har man da å glede seg til.

Endret av DreamWorks
Skrevet

Absolutt ikke fullverdig. Lettere å leve uten etter å ha hatt sex en god periode, men fortsatt ikke optimalt. De fire siste årene som jomfru var det grusomt psykisk, mens det "bare" har vært et gedigent savn de fire årene jeg nå har vært singel. Mangler den ene tingen som er det beste livet har å by på.

Anonymkode: 00133...84e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, klarer meg helt fint uten sex. Må ha nære relasjoner og en sjelevenn, men trenger ikke akkurat sexen.

Anonymkode: 5ecbc...628

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg klarer meg helt fint uten. Jeg kan savne sex hvis f.eks. et forhold tar slutt, men savnet varer ikke lenge. 

Jeg er veldig seksuell når jeg har tilgang på regelmessig sex, men kan liksom skru det av hvis jeg ikke har noen. Det hender jeg savner nærhet, men det går over. 

Jeg syns sex kan være utrolig deilig, men jeg kunne gitt opp sex for ganske mye her i livet. Null problem.

Anonymkode: cacb1...21c

• Liker 4
Skrevet

Jeg er frivillig singel og har planer om å forbli det. Var gift i mange år og hatt mye sex før. Ikke hatt sex på lenge nå og synes absolutt at livet er fullverdig uten og. Savner det overhodet ikke. Etter at jeg sluttet med dating og forhold har jeg fått harmoni og ro i livet. Takknemlig for mitt ekteskap. Men forhold og dating etter det har gitt mer sorg og bekymringer enn glede. Så ja, man kan ha ett godt liv uten sex med andre. Har og minimalt med behov for onani. 

• Liker 4
Skrevet

et liv uten sex er totalt meningsløst for meg. det er like viktig som mat og drikke for at jeg skal fungere.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva mener dere? 

Sex er ikke en big deal.

• Nyttig 1
Skrevet

Det kommer an på sexen, ikke minst om du har forhold eller ikke.

Av erfaring finner jeg ikke noe glede eller liv i meningsløs sex med fremmende menn som gir katten i deg etter det er over.

Sex i forhold med en du elsker derimot, veldig tilfredstillende og nødvendig for kropp og sjel. Derfor viktig å jobbe med å opprettholde et stabilt sexliv i forhold som varer over tid, ikke minst finne en partner som er kompatibel med egen lyst/ønsker.

Anonymkode: 5cb14...e3c

Skrevet

Nå som jeg begynner å bli opp i åra, fått 3 barn, så betyr ikke sex like mye nå som før.

Skrevet

Har ikke hatt sex på 15 år. Er bare glad jeg slipper. 

Anonymkode: 9c2b4...a0c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tja, mannen min prioriterer å henge med kameratene over sex og ser ut til å leve godt med det. 

Anonymkode: 7e7d5...4ec

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...