AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Hei Nabo som bor i underetasjen, forteller at det kommer "dryp lyder fra taket " når vi over bruker kjøkkenet. Virker som det er når vi bruker varmtvannet. Hører typ drypp ,men samtidig usikkert. Han forteller at dette har pågått i flere uker. Ingen tegn på fukt eller lekasje på taket til naboen. For ca 2 mnd siden installert rørlegger "aqua stopper " og avløp til varmtvannsbereder. Vi hadde også rørlegger på besøk for noen få uker siden hvor jeg nevnte at det kommer hyll lyd fra når jeg åpner kranen , og virker som det er litt luft. Han mente var normalt, og ingen ting ble gjort med det. Kan det være at det er for høyt trykk ? Er det kobber rør som utvider seg når varmt vannet er på? Er det noen som har lignende erfaring ? Anonymkode: c27cd...8e7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Helt vanlig i blokka her. Anonymkode: d93e2...f07 1
Ida2 Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Har aldri opplevd det før , så redd for at det er noe stort. Og redd for at forsikring selskapet ikke tar den biten eller sameiet. Er selveierleilighet, men i sameiet. Håper at det gir seg ,eller at bare normalt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Helt vanlig. Skjer samme hos meg. Hus fra 70-tallet. Anonymkode: b51f4...2ee 1
aksase Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Hvis varmtvannet er veldig varmt, kan det hende det koker i rørene og at det på den måten blir luft/damp i rørene. I så fall kan det være feil på varmtvannsbereder, for den skal ikke koke vannet.
Ida2 Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 aksase skrev (4 minutter siden): Hvis varmtvannet er veldig varmt, kan det hende det koker i rørene og at det på den måten blir luft/damp i rørene. I så fall kan det være feil på varmtvannsbereder, for den skal ikke koke vannet. Er det bare å justere evt temperaturen ? Skal få ei rørlegger evt.
tdm900 Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 Det er røret som utvider seg, pga varmtvannet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå