AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Del Skrevet 31. januar 2023 Min datter på 16 år er «alltid» syk, har vært igjennom 4 forkjølelser siden oktober. Er det noe hun kan gjøre for å bedre immunforsvaret sitt. Hun er nøye med å vaske hender og spiser forholdsvis Sundt. Anonymkode: 553b3...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Del Skrevet 31. januar 2023 Nok søvn, nok mat, nok vann, nok klær og prøve å slappe av med at man i perioder er mer syk enn ellers (kanskje særlig det siste). Og kanskje en tur til legen? Det er ikke allergi el? Anonymkode: 19724...302 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Del Skrevet 31. januar 2023 Spise sunt (mye grønnsaker, fisk, ikke ultraprosessert), D-vitamin, være i aktivitet, ikke/lite stress. Sjekk D-vitaminnivået. Hos meg er det innenfor normalen, men lavt innenfor normalen. Kroppen min fungerer bedre om jeg får nivåene opp. Anonymkode: 9c532...a2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spise sunt (mye grønnsaker, fisk, ikke ultraprosessert), D-vitamin, være i aktivitet, ikke/lite stress. Sjekk D-vitaminnivået. Hos meg er det innenfor normalen, men lavt innenfor normalen. Kroppen min fungerer bedre om jeg får nivåene opp. Anonymkode: 9c532...a2c Enig. Merker stor forskjell både fysisk og psykisk om jeg ligger på 60 kontra 100. Er nivåene gode, ta magnesium i tillegg for å være sikker på at kroppen klarer å nyttiggjøre d vitaminet optimalt. Er d vitamin lavt bør man ta en kur med kalsium i tillegg. Anonymkode: 7f946...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Del Skrevet 31. januar 2023 Tilskudd av multivitamin og omega 3, særlig i vinterhalvåret. Anonymkode: 25d35...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 31. januar 2023 #6 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) Jeg sverger til mest mulig trivsel og trygghet, og minst mulig stress for å få et sterkt immunforsvar. Så dette må foreldre bidra med. Så i stedet for å gi henne vitaminer, ville jeg gitt henne noe (aller helst mye) å glede seg til, og passe på å hinte om slike ting når du ser at hun ikke er helt på topp psykisk. Alle, voksne og unge, trenger noe å se fram til. Ikke undervurder denne "medisinen", den er sterkere enn mange tror. Endret 31. januar 2023 av Paramount Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 31. januar 2023 #7 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Min datter på 16 år er «alltid» syk, har vært igjennom 4 forkjølelser siden oktober. Er det noe hun kan gjøre for å bedre immunforsvaret sitt. Hun er nøye med å vaske hender og spiser forholdsvis Sundt. Anonymkode: 553b3...507 Tran (vitamin d + Omega -3) Frukt og grønt: spise fra alle regnbuens farger og mer enn bare en liten brokkolibusk. Fisk! Sunne fettsyrer (f.eks. fra nøtter og frø) Legge til rette for god bakterieflora i tarmen Være aktiv og få dagslys hver dag Nok og god søvn Redusere inntaket av sukker & ultraprossesert mat 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Del Skrevet 31. januar 2023 Om hun skal ta tilskudd, så sjekk med legen først! Finn ut om nivåene er midt på, lave innen normalen eller under normalen. Ligger hun under normalen, trenger hun kanskje høye doser. Man skal heller ikke ta for mye tilskudd. Sjekk med lege først! Anonymkode: 9c532...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 31. januar 2023 #9 Del Skrevet 31. januar 2023 Noe av det viktigste for immunforsvaret er faktisk regelmessig trening. Kroppen har godt av å få litt juling for å bli herdet. Og det er bare godt å sove i et litt kaldt rom om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #10 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om hun skal ta tilskudd, så sjekk med legen først! Finn ut om nivåene er midt på, lave innen normalen eller under normalen. Ligger hun under normalen, trenger hun kanskje høye doser. Man skal heller ikke ta for mye tilskudd. Sjekk med lege først! Anonymkode: 9c532...a2c Jeg påpekte at blodprøver skal taes først. Når det gjelder sink er det vanskelig å påvise mangel. Og stol ikke blindt på legen. Jeg har hatt leger som har sagt at d vitamin nivået mitt er "ok" når det ikke har vært det. Jeg har hatt leger som har bedt meg drikke litt tran når jeg har hatt alvorlig mangel. Heldigvis kom jeg til en spesialist som visste bedre, og satte meg på (sky)høye doser. Anonymkode: 7f946...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #11 Del Skrevet 31. januar 2023 Folk rundt meg blir syke, jeg er frisk og blir ikke syke slik de blir. ( Jobber i barnehage ). Jeg tar tran hver dag, folsyre og B 12. Spiser frukt og grønt. Vaksinert mot influensa. Anonymkode: e67d1...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk rundt meg blir syke, jeg er frisk og blir ikke syke slik de blir. ( Jobber i barnehage ). Jeg tar tran hver dag, folsyre og B 12. Spiser frukt og grønt. Vaksinert mot influensa. Anonymkode: e67d1...192 Pluss NOK søvn, søvn er pr nr 1.👏 Anonymkode: e67d1...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Del Skrevet 31. januar 2023 Bor dere i gammelt hus eller er soverommet rått på noen måte? Har dere malt soverommet i nyere tid? Da jeg var student, var jeg forkjølet hver eneste måned i to år. Holdt på å bli gal. Da jeg etter de to årene flyttet til en annen hybel, stoppet det helt med en gang. Jeg tror det må ha vært fordi senga på det første stedet stod ut mot to yttervegger og rommet var generelt rått. Anonymkode: 14e15...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Del Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor dere i gammelt hus eller er soverommet rått på noen måte? Har dere malt soverommet i nyere tid? Da jeg var student, var jeg forkjølet hver eneste måned i to år. Holdt på å bli gal. Da jeg etter de to årene flyttet til en annen hybel, stoppet det helt med en gang. Jeg tror det må ha vært fordi senga på det første stedet stod ut mot to yttervegger og rommet var generelt rått. Anonymkode: 14e15...1f8 Inneklima/fukt/mugg påvirker helt klart immunforsvar også. TS, i tillegg til råd du har fått om kosthold og tilskudd, osv; det er mange som sliter med immunforsvaret etter nedstenging i 2 år. Overdreven håndhygiene, ikke blitt eksponert for virus/bakterier som man normalt gjør. Jeg har aldri vært så syk som etter pandemien, og så godt som aldri syk før pandemien. Anonymkode: 7f946...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 1. februar 2023 #15 Del Skrevet 1. februar 2023 Ryddet for diskusjon om dosering. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 4. februar 2023 #16 Del Skrevet 4. februar 2023 Ryddet for diskusjon om dosering. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 6. februar 2023 #17 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 21.42): Min datter på 16 år er «alltid» syk, har vært igjennom 4 forkjølelser siden oktober. Er det noe hun kan gjøre for å bedre immunforsvaret sitt. Hun er nøye med å vaske hender og spiser forholdsvis Sundt. Anonymkode: 553b3...507 Det kan ikke være så enkelt at hun kler seg for tynt? Ull innerst, inne som ute og i alle fall på skolen. Det var en annen tråd her om ungdom som ikke hadde vett til å kle seg, med mange tilsvar om at de selv gikk tynnkledde og frøys da de var i tenårene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå