AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Min baby har siden fødsel våknet mange ganger ila natten, jeg har startet i jobb og kjenner det begynner å tære på, er det vanlig at babyer som er så store våkner flere ganger om natten, og i såfall hvordan klarer dere å fungere på jobb? Anonymkode: 60500...d83
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Mitt barn våknet flere ganger om natten helt frem til han var 5 år. Da barnet mitt var 10 måneder gammel var jeg våken ca 10 ganger per natt men det er ekstremt, men de aller fleste babyer på 10 måneder våkner om natten ja. Anonymkode: 4b4f9...0eb
Sofakona Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Kan si at våres er 4 år og driver forsatt med dette. Vi ble utslitt til slutt, og vi fungerte ikke i jobb, vi sliter forsatt med søvn...:/ 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min baby har siden fødsel våknet mange ganger ila natten, jeg har startet i jobb og kjenner det begynner å tære på, er det vanlig at babyer som er så store våkner flere ganger om natten, og i såfall hvordan klarer dere å fungere på jobb? Anonymkode: 60500...d83 Du kommer til å få til svar at det er helt normalt og at du bare må stå i det. Min personlige mening er at man kan løse det hvis man finner årsaken til hvorfor barnet våkner Vi har hatt perioder hvor baby/ barn har våknet , men da har vi måtte endre på noe, så har det løst seg. Anonymkode: 7ac1e...162 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Lite positivt herfra også, femåringen våkner fortsatt flere ganger om natten. Anonymkode: 658e4...768
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Ser at det gjelder flere og i mange år, hvordan klarer dere å dra på jobb og fungere? Anonymkode: 60500...d83 1
RockyRose Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Har de prøvd å samsove? Vår på 2 år vaknar enda, og har enda ikkje sove natta gjennom. Vi må som regel sove med han delar av natta, meir ved sjukdom osv. Vi har berre innsett at sånn er det 🙈 No når vi har 2 tek vi kvar vår 😂 Rart kva ein blir vant med..
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 Jeg har noen ganger hjemmekontor og tar en powernap i lunsjen. Jobber 80% og har flere ganger dratt hjemom for en liten powernap før jeg henter i barnehagen. Det er ikke lett. Anonymkode: e1c88...bd4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 Min er 11 mnd og våkner mange ganger. Jeg fungerer sånn medium på jobb. Skulle gjerne visst hvorfor hun våkner som en over sier så jeg kunne løst det men jeg vet ikke hvorfor og vet ikke hvordan man finner det ut. Anonymkode: d11e3...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 RockyRose skrev (10 minutter siden): Har de prøvd å samsove? Vår på 2 år vaknar enda, og har enda ikkje sove natta gjennom. Vi må som regel sove med han delar av natta, meir ved sjukdom osv. Vi har berre innsett at sånn er det 🙈 No når vi har 2 tek vi kvar vår 😂 Rart kva ein blir vant med.. Ja, vi samsover, noe annet går hvertfall ikke. Anonymkode: 60500...d83
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ser at det gjelder flere og i mange år, hvordan klarer dere å dra på jobb og fungere? Anonymkode: 60500...d83 Sykemeldt pga lite søvn😐 Anonymkode: 4b4f9...0eb
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ser at det gjelder flere og i mange år, hvordan klarer dere å dra på jobb og fungere? Anonymkode: 60500...d83 Jeg er pdd sykemeldt, men det er ikke alene pga søvnen hans, men den er en stor bidragsyter. Jeg jobber delvis, jobber best natt eller kveld for da var jeg mulighet til å hente meg inn med dupp på dagtid. Dagjobbing funker ikke. Anonymkode: 35547...cf4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ser at det gjelder flere og i mange år, hvordan klarer dere å dra på jobb og fungere? Anonymkode: 60500...d83 Svar; jeg fungerte ikke. Nattesøvnen min var ødelagt selv om barnet etterhvert sov litt bedre. Og så skjer det gjerne andre ting i livet som påvirker en så for meg endte det med en lengre sykemelding. Jeg låste meg inn på toalettet på jobb og gråt hver dag, jeg var så utslitt og frustrert. Hjemme var jeg et monster. Jeg var syk hver eneste mnd, immunforsvaret var rævkjørt. Anonymkode: 501e6...937
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 Nå får jeg sikkert mammapolitiet på nakken her, men det får så være.. Mitt inntrykk er at barn som ammes våkner oftere enn barn som får MME. Om det er sannhet i dette eller ikke, vet jeg ikke. Men blant alle mine venninner som har ammet barna sine, så har de slitt med søvn, mens de barna som har fått MME sover godt. Vet om flere som derfor har gitt MME på kveldstid for å bedre søvnen.. Men ellers ville jeg nok sett litt på grunnen til at barnet våkner. Våkner barnet pga h*n er sulten? Eller er det behov for nærhet? Sover barnet på deres rom eller eget rom? Lite eller mye lys på rommet? Anonymkode: aa3f4...bfb 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 Vår på 4 har alltid vært en sånn som våkner på natten, i perioder mye, andre perioder mindre, men vi samsover så det går greit nå. Har også en på 10 mnd, som etter at vi sluttet med nattamming våkner 3-5 ganger ila natten. Før det 10+. Men spørs jo også hva du mener med mange, i forhold til om det er normalt. Om du mistenker at noe plager baby bør dere jo sjekke opp, men ja, det er vanlig at babyer på 10 mnd våkner flere ganger ila natten. Nå som vi har sykdom i hus er det lite søvn her også, ellers er jeg fornøyd med at hm bare våkner 3-5 ganger så lenge hn sovner raskt igjen. Anonymkode: d25f8...df7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå får jeg sikkert mammapolitiet på nakken her, men det får så være.. Mitt inntrykk er at barn som ammes våkner oftere enn barn som får MME. Om det er sannhet i dette eller ikke, vet jeg ikke. Men blant alle mine venninner som har ammet barna sine, så har de slitt med søvn, mens de barna som har fått MME sover godt. Vet om flere som derfor har gitt MME på kveldstid for å bedre søvnen.. Men ellers ville jeg nok sett litt på grunnen til at barnet våkner. Våkner barnet pga h*n er sulten? Eller er det behov for nærhet? Sover barnet på deres rom eller eget rom? Lite eller mye lys på rommet? Anonymkode: aa3f4...bfb Samme her. I min familie har alle barn fått MME til kvelds, og ingen har pleid å våkne om natten…. har selv kun hatt våkenetter ved sykdom. Anonymkode: 7ac1e...162 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ser at det gjelder flere og i mange år, hvordan klarer dere å dra på jobb og fungere? Anonymkode: 60500...d83 Man fungerer knapt. Føler meg halvveis død, men jeg har jo ikke noe valg. I helt kritiske perioder har jeg vært sykmeldt noen uker, men man kan ikke være sykmeldt i fem år liksom. Er en del av pakken med å ha barn. Mannen og jeg bytter naturligvis på å sove "i fred" på gjesterommet, dessverre våkner jeg av lydene ungene lager uansett. Anonymkode: 658e4...768
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her. I min familie har alle barn fått MME til kvelds, og ingen har pleid å våkne om natten…. har selv kun hatt våkenetter ved sykdom. Anonymkode: 7ac1e...162 https://forskning.no/sovn-barn-og-ungdom-helsepolitikk/bare-pupp-gir-babyen-darligere-sovn/1207642 Anonymkode: 7ac1e...162
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #19 Skrevet 31. januar 2023 Hvis baby er 10 mnd og du er på jobb så er vel pappaen i perm og tar nettene? 9 1/2 mnd her og våkner forsatt en del på natt, her er jeg i perm så jeg tar nettene. Om 1 mnd starter pappaen sin perm, så da skal vi avenne nattamming og jeg legger meg på eget rom og pappaen tar alle nettene når han er i perm funket supert med forrige barn. Når begge var på jobb sist så var baby blitt 14 mnd og sov stort sett natten igjennom, men i de periodene det kunne være oppvåkninger, så delte vi på det og tok annenhver dag. De nettene jeg var av «vakt» sov jeg på eget rom eller med ørepropper. Anonymkode: e50f8...95f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #20 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå får jeg sikkert mammapolitiet på nakken her, men det får så være.. Mitt inntrykk er at barn som ammes våkner oftere enn barn som får MME. Om det er sannhet i dette eller ikke, vet jeg ikke. Men blant alle mine venninner som har ammet barna sine, så har de slitt med søvn, mens de barna som har fått MME sover godt. Vet om flere som derfor har gitt MME på kveldstid for å bedre søvnen.. Men ellers ville jeg nok sett litt på grunnen til at barnet våkner. Våkner barnet pga h*n er sulten? Eller er det behov for nærhet? Sover barnet på deres rom eller eget rom? Lite eller mye lys på rommet? Anonymkode: aa3f4...bfb Jeg ammer min yngste (og ammet eldste og, og begge gir Lik erfaring). Han våkner ofte. Og det er nok mest for kosen nå, siden han er snart to, men kan tenkes at morsmelk ikke alltid er like mettende som mme. Da vet man jo hvor mye man gir, samtidig så er jo massetettheten på melken det samme. Morsmelk varierer jo både fettmengde og vitaminnivå alt ettersom, så man veit aldri.. Da jeg sluttet å amme eldste ved to år, tok det et par uker før hun begynte å våkne sjeldnere, men hun var 3,5 da hun sov hele natten uten å trenge kos (som i vanlig kos, ikke amming). Anonymkode: d3064...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå