AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Jeg startet i en mellomlederstilling i en stor, statlig virksomhet for to og en halv måned siden. Jeg gledet meg veldig. Lykken var imidlertidig kortvarig. Jeg trives ikke i det hele tatt. Arbeidsoppgavene er noen andre enn de jeg mener jeg ble forespeilet. Jeg ble også forespeilet tett samarbeid med kollegar, men jeg jobber i stort sett alene, noe som følges ganske ensomt. Arbeidsmiljøet er midt på treet - jeg har opplevd bedre, men også verre. Jeg prøver å si til meg selv at jeg må la det gå seg til og "holde ut", men jeg har det ordentlig kjipt i denne nye jobben. Har vondt i magen og gruer meg til å gå på jobb, og føler veldig på at jeg ikke vil være der. Hva ville dere gjort? Bitt tenna sammen og håpet på det beste, eller tenkt "dette passer ikke for meg" og begynt å se deg om etter noe annet? Anonymkode: 38b56...5f9 3
powerpuffen Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Det er så viktig å trives på jobben. Det tar tross alt omtrent halve dagen. Det er helt lov å føle på at dette ikke var helt for meg. Jeg hadde begynt å se etter noe annet. 2
Rødstrupa Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Du har jo en prøvetid. Snakk med lederen din ved en samtale. 1
aksase Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Slik du beskriver det, tror jeg du bør se deg om etter noe annet. Økonomisk kan det være lurt å holde ut til du har en ny jobb i boks. 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Begynt å se etter noe annet. Prøvetid finnes for en grunn😊 Anonymkode: b86dd...a8c 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Damer hører ikke hjemme i lederstilling! Anonymkode: 413d2...675
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Du kanholde ut fram til du begynner i en ny jobb. Din nye jobb kan du begynne å søke etter med en gang. Å holde ut lengre enn nødvendig på et sted du ikke liker er ikke vits, og det kommer heller ikke noe godt ut av det. Anonymkode: 53dbc...2bf
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 Hva er tankegangen din bak å bli da? Bli mer og mer utslitt og nedstemt, og ende med å gå på veggen fordi du presset deg til å bli i en jobb du mistrives i? Makes no sense to me. Anonymkode: 95014...c9b 2
Amossa Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 Jeg hadde kastet meg rundt og søkt på ny jobb. Men jeg hadde holdt ut fram til jeg hadde noe annet. Hadde sagt ut på en nøktern og skikkelig måte, og ville ikke tatt opp egen trivsel. Enhver jobb er ikke for alle. Så hadde jeg gått videre - forhåpentligvis med en god referanse. Husk at det ikke ser ok ut på cv-en din med "tomme perioder". Da får du spørsmål som du bør kunne besvare uten å kritisere tidligere arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 Lacuna skrev (17 minutter siden): Det er så viktig å trives på jobben. Det tar tross alt omtrent halve dagen. Det er helt lov å føle på at dette ikke var helt for meg. Jeg hadde begynt å se etter noe annet. Takk! Det er et veldig godt poeng. Anonymkode: 38b56...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Begynt å se etter noe annet. Prøvetid finnes for en grunn😊 Anonymkode: b86dd...a8c Godt poeng! Takk! Anonymkode: 38b56...5f9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er tankegangen din bak å bli da? Bli mer og mer utslitt og nedstemt, og ende med å gå på veggen fordi du presset deg til å bli i en jobb du mistrives i? Makes no sense to me. Anonymkode: 95014...c9b Nei, du sier noe. Jeg har vel forsøkt å overbevist meg selv om at det er en innkjøringsperiode, at å bytte kan jobb kan være litt belastende, at det må gå selv selv, at jeg har vært der for kort tid til å gjøre meg opp en mening osv. Men jeg ser selvsagt poenget ditt. Jeg føler dette er mer enn bare at "ny jobb er litt slitsomt". Anonymkode: 38b56...5f9 2
Rødstrupa Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Damer hører ikke hjemme i lederstilling! Anonymkode: 413d2...675 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg startet i en mellomlederstilling i en stor, statlig virksomhet for to og en halv måned siden. Jeg gledet meg veldig. Lykken var imidlertidig kortvarig. Jeg trives ikke i det hele tatt. Arbeidsoppgavene er noen andre enn de jeg mener jeg ble forespeilet. Jeg ble også forespeilet tett samarbeid med kollegar, men jeg jobber i stort sett alene, noe som følges ganske ensomt. Arbeidsmiljøet er midt på treet - jeg har opplevd bedre, men også verre. Jeg prøver å si til meg selv at jeg må la det gå seg til og "holde ut", men jeg har det ordentlig kjipt i denne nye jobben. Har vondt i magen og gruer meg til å gå på jobb, og føler veldig på at jeg ikke vil være der. Hva ville dere gjort? Bitt tenna sammen og håpet på det beste, eller tenkt "dette passer ikke for meg" og begynt å se deg om etter noe annet? Anonymkode: 38b56...5f9 Om jeg likevel tenkte jeg kan gå videre, så ville jeg prøvd hva jeg kan gjøre her og nå ; ta tak i forspeilede arbeidsoppgaver , funnet de oppgaver som er samarbeid og tatt tak i miljøet. Er det uansett et alternativ å gå videre så kan du røske litt opp der du er. Jeg hadde nok i den situasjonen gått ganske hardt på min ledelse, fordi jeg ikke har noe å tape. På en konstruktiv måte da. Anonymkode: 444ef...889
lysestake Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 Gi det bittelitt mer tid. Vært i din situasjon og det snudde plutselig! Ny jobb er mye følelser i sving, nye ting å lære, nye folk, ny hverdag. Du trenger tid til å tilpasse deg alt dette 😊 og når det blir kjipt så si til deg selv at dette er midlertidig.
Bombasi Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg startet i en mellomlederstilling i en stor, statlig virksomhet for to og en halv måned siden. Jeg gledet meg veldig. Lykken var imidlertidig kortvarig. Jeg trives ikke i det hele tatt. Arbeidsoppgavene er noen andre enn de jeg mener jeg ble forespeilet. Jeg ble også forespeilet tett samarbeid med kollegar, men jeg jobber i stort sett alene, noe som følges ganske ensomt. Arbeidsmiljøet er midt på treet - jeg har opplevd bedre, men også verre. Jeg prøver å si til meg selv at jeg må la det gå seg til og "holde ut", men jeg har det ordentlig kjipt i denne nye jobben. Har vondt i magen og gruer meg til å gå på jobb, og føler veldig på at jeg ikke vil være der. Hva ville dere gjort? Bitt tenna sammen og håpet på det beste, eller tenkt "dette passer ikke for meg" og begynt å se deg om etter noe annet? Anonymkode: 38b56...5f9 Jeg har selv opplevd det, selv om den jobben jeg gikk fra var en underbetalt "møkkajobb" (ukultur, provisjonslønn, dårlig ledelse, oppmot 100 timer i uka på jobb osv) til en overbetalt fantasi av en statlig jobb. Det er INGEN grunn for NOEN å mistrives etter en slik overgang. Men jeg gjorde altså det. Hvorfor? Fordi jeg gikk fra trygge, rutinepregede, faste og komfortable omgivelser jeg hadde grodd fast i og skapt nettverk i, til omgivelser jeg følte meg utilpass i og ikke hadde kontroll i. Etter tid og stunder vokser du inn i den nye rollen din og skaper trygge, faste og komfortable omgivelser med gode rutiner også her. Men før den tid, må du bare "holde" ut, og ikke svartmal situasjonen du føler på nå. For svartmaler du overgangsfasen så er det ikke sikkert du klarer å finne deg til rette, og du kan ende opp utbrent på veien hvis du ikke rekker å gå tilbake til gammeljobben eller finne deg noe nytt før den tid. Gi deg selv 1 år. Minst. Gjerne 2 år hvis du føler det går OK. Men husk likevel at du har din fulle rett i å finne deg noe annet hvis du ser at dette makter du ikke. Og blinker alle røde lys for situasjonen du nå er i, så bør du finne deg noe annet raskest mulig. Endret 31. januar 2023 av Bombasi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå