Gå til innhold

Er 375kvm svært hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe! Ja, det er stort. Vårt hus er ca 150m2 i primærrom og vi har 3 barn. 

Anonymkode: 9e08d...6c7

Skrevet

Familie på 5 her og huset er 350 kvm. Føler ikke det er stort, men jeg vet det er stort. Store rom 3.

Anonymkode: 7f167...cfc

Skrevet

Jeg vet at jeg og mannen ikke hadde giddet å vaske så stort hus, men med vaskehjelp hadde det gått bra. 

Anonymkode: 01f02...4b4

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig å innrede et så stort hus, om man er opptatt av sånt. At hele huset skal ha sammenheng. Så jeg ville budsjettert for interiørarkitekt.

Jeg ville sørget for at deler av huset enkelt kan bygges om til utleie senere. Det blir kjekt når barna har flyttet ut og det viser seg at pensjonen tidligere generasjoner kunne ta som en selvfølge ikke blir tilgjengelig for oss.

Ellers tror jeg eldre som bor i små hus kan bli lengre i eget hjem enn de som bor i digre hus.

Kjør på om dere er forelsket i huset :)

Anonymkode: 6788b...fd8

Skrevet

Umiddelbart tenker jeg at det er stort, ja. Vi bygger hus på 250 kvadrat nå. Mannen tror det blir lite og jeg synes det høres stort ut. Han hadde nok foretrukket deres hus.

Hvordan er romløsningen? Dersom det er tre etasjer, blir det «bare» 125 per etasje. Jeg regner med det er 375 BRA, som er medregnet veggene, så da er ikke rommene  store. Er det integrert garasje eller andre bodrom som er medregnet? Er det noe skråtak?

Anonymkode: da683...a87

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Umiddelbart tenker jeg at det er stort, ja. Vi bygger hus på 250 kvadrat nå. Mannen tror det blir lite og jeg synes det høres stort ut. Han hadde nok foretrukket deres hus.

Hvordan er romløsningen? Dersom det er tre etasjer, blir det «bare» 125 per etasje. Jeg regner med det er 375 BRA, som er medregnet veggene, så da er ikke rommene  store. Er det integrert garasje eller andre bodrom som er medregnet? Er det noe skråtak?

Det er 375 BRA ja, du kan se på på ABC hus sin Adele Lux er den vi har sett på🙈

Anonymkode: 2d550...dfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi bor 2 voksne og 3 barn på 190 kvm. Skulle veldig gjerne hatt minst ett rom til, men samtidig så koster det mye med møbler, tekstiler og interiør i et så stort hus. Hadde aldri kjøpt hus på 375 kvm med mindre jeg hadde en million kroner å bruke utelukkende på møbler, gardiner, persienner og interiør (og bare se for deg den strømregningen)..

Anonymkode: eb12b...679

Hvis huset har vannbåren varme og bergvarmepumpe kan strømforbruket fint være lavere enn et annet nytt hus på halve størrelsen.

Uten vannbåren varme hadde jeg aldri vurdert et slikt hus.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan er oppvarmingen av boligen? Se nøye på plantegningene, og se om dere kommer til å bruke alle rom, om det er noe dere ikke er fornøyd med. Jeg likte ikke at man kan se kjøkkenet når man kommer inn i gangen, og synes hele kjøkken og stua er litt rart. Og det er bare 2 soverom jeg synes er store nok. Jeg har tenåringer som har rom på 12 og 13 m2, og de og jeg synes de er for små. Nå er jeg enslig mor, så jeg har ikke mulighet til å kjøpe noe større. Men skulle jeg hatt noe så stort som det der, ville jeg hatt en helt annen planløsning.

Anonymkode: 869cc...2f4

Skrevet

Det høyrest veldig sstort ut ja. Vi har 200 kvadratmeter og snart 2 barn (4 soverom). Eg synest detta huset er dritsvært og noko dritt å halda i orden til tider. Spesielt når det meste faller på meg uansett.

Gjest takinova
Skrevet

Det er gedigent, men kanskje det er en hel underetasje til utleie?

Skrevet (endret)

Jeg vokste opp i et så stort hus.  Ble brukt hele huset til sine ting. Men vi hadde nok klart oss med halvparten, sånn egentlig.

Endret av Sola de
Skrevet

VI har 3 barn (og kjæledyr), og bor på rundt 230 kvm. Det hadde nok holdt lenge med en praktisk romløsning, men nesten halvparten går bort til helt ubrukelige rom. Så vi har et lekerom for barna på 25 kvm i tillegg til soverommene deres, et enormt "vaskerom" der det står vaskemaskin og tørketrommel på et 15-20 kvm rom (og ingenting annet..), tilsammen 3 boder på 8-10 kvm hver, og en "gang" på 15 kvm som er umulig å innrede fordi det er dører og trapp på alle vegger. Og vi skulle gjerne ha hatt et ekstra soverom, men ingen av disse rommene er enkelt konverterbare. 

Så 375 kvm kan være veldig mye, det kan være helt perfekt, og dere kan ende opp med 200 kvm som ikke er i daglig (eller ukentlig) bruk og bare er bortkastet oppvarming. Og husk at jo større hus, jo mer ræl tar man vare på, så det blir fort mye rot...

Skrevet

Vi har 200 + og det er tre store soverom med dobbeltseng og sofa i to av de. Stort bad, stort vaskerom/bad/dusj, stort kjøkken, stor stue, ett litt mindre soverom men større enn de vi hadde i forrige hus. Det er mere enn stort nok til oss to voksne, to på 20 år, to på 25 som er på ferie her, to hunder...føler ikke behov for en cm mere. Garasje og verksted er i tillegg. Det skal vedlikeholdes og ryddes og vaskes.

Anonymkode: d9d3f...c17

Skrevet

Altfor stort for min del, det skal vaskes og vedlikeholdes. Vi er 2 voksne og ett barn pr nå og bor på 100 kvm med tre soverom, det er passe stort. Ser på hus med tre soverom og en kjellerstue, kanskje 160 kvm og tenker det er mer enn stort nok for oss og eventuelt ett barn til.

Anonymkode: 9ec33...c3a

Skrevet

Jeg vokste opp i et svært hus på 400 kvm med 8 soverom og 4 stuer. Men vi var to voksne, 5 barn og en hund. Og moren min var husmor og hadde tid til å holde det svære huset rent og ryddig. 

Anonymkode: 8bc2a...90b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

320 i grunnflate, ja! Det vil jeg absolutt si at er stort. Har dere stor tomt?

Før øvrig, og ikke relatert til størrelsen, så ville jeg vært tilbakeholden av å kjøpe hus fra Smiths venner. Det finnes andre gode alternativer som ikke støtter opp om (for meg ekstrem) religion.

Når det er sagt, synes jeg romløsningen i huset var fin. Liker spesielt godt grovkjøkkenet og foreldreavdelingen.

7216AD57-34C6-4B86-BCEB-6AF1BDAA12F8.thumb.jpeg.f410b707065a2e0bc4b579476feecfe3.jpeg6EA74706-BE31-4B33-871D-62A8FAD29DB2.thumb.jpeg.ab5e6bf73a178af89795555e6d3c7e16.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

320 i grunnflate, ja! Det vil jeg absolutt si at er stort. Har dere stor tomt?

Før øvrig, og ikke relatert til størrelsen, så ville jeg vært tilbakeholden av å kjøpe hus fra Smiths venner. Det finnes andre gode alternativer som ikke støtter opp om (for meg ekstrem) religion.

Når det er sagt, synes jeg romløsningen i huset var fin. Liker spesielt godt grovkjøkkenet og foreldreavdelingen.

7216AD57-34C6-4B86-BCEB-6AF1BDAA12F8.thumb.jpeg.f410b707065a2e0bc4b579476feecfe3.jpeg6EA74706-BE31-4B33-871D-62A8FAD29DB2.thumb.jpeg.ab5e6bf73a178af89795555e6d3c7e16.jpeg

Hva mener du med Smiths venner?🙈

Vi har tomt på 20 mål

Skrevet
Sofakona skrev (16 timer siden):

Vel. Det er våres hus ganger 3 nesten...vi er 2 voksne og 2 barn på ca 100 kvm. 

Det er jo mye jobb med sp stort hus....både innvendig og utvendig 

Vi har stort hus, og ja, det er mye jobb. Til gjengjeld er hele huset vedlikeholdsfritt utvendig i hvert fall de neste 20 årene. Og siden det er helt nytt innvendig, er det kun rydding og rengjøring som må til. Og det er alltid ryddig her, når man har stort hus, er det enklere å rydde. I hvert fall om man ikke har tusen millioner ting. 

Jeg lever minimalistisk i et maksimalistisk hus :) Digg!! 

Anonymkode: 0d1f9...490

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva mener du med Smiths venner?🙈

Vi har tomt på 20 mål

Smiths venner eier firmaet ABC-hus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Smiths venner eier firmaet ABC-hus. 

ahh skjønner, kan jeg spørre hvorfor?🫣  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...