Gå til innhold

Er 375kvm svært hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri vært i noe så stort før, men vi falt veldig for en nøkkelferdighus som er på 375kvm. Vi har tre barn, to golden retriver. Er dette altfor stort for oss ? 

Anonymkode: 2d550...dfb

Skrevet

Det må dere jo vurdere selv!

Anonymkode: 5aa32...5e9

• Liker 7
Skrevet

Oi, det høres stort ut. Vi har 340, men det inkluderer ca 120 m2 loft og kjeller som ikke er innredet. Våre 220 er i allefall mer enn nok til oss og våre to barn. 

Anonymkode: 54929...3eb

• Liker 1
Skrevet

Vel. Det er våres hus ganger 3 nesten...vi er 2 voksne og 2 barn på ca 100 kvm. 

Det er jo mye jobb med sp stort hus....både innvendig og utvendig 

• Liker 3
Skrevet

Hørtes ut som en drøm etter hvert som man får store barn! Har dere råd, og huset ligger et sted dere vil bo, så sier jeg kjør på!

Anonymkode: bd14a...786

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er svært 😅 husk at det skal oppvarmes og vaskes også da, blir mer jobb og utgifter av så stort hus!

Anonymkode: f66ba...b06

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Ville ikke ha trivdes med å bo så stort. Har nok med å holde istand 1/3

• Liker 3
Skrevet

Det er ganske stort ja. Vi sitter med 190 kvm, 2 voksne og 3 barn, og syns det er litt stort. Blir nok ikke lenge i dette huset så fort ungene er ute. Men det er smak og behag det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aldri vært i noe så stort før, men vi falt veldig for en nøkkelferdighus som er på 375kvm. Vi har tre barn, to golden retriver. Er dette altfor stort for oss ? 

Det er jo et stort hus - Om det er for stort for dere..? herlighet hvem her kan svare på sånt..? Og hvorfor spør du her... noe så tullete..

Anonymkode: 7be57...b69

• Liker 5
Skrevet

Det er jo mer et palass enn et hus, helt latterlig stort faktisk.

Anonymkode: 76739...587

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bodde i et hus på 350 kvm, der 40kvm var utleiedel. Vi bodde der med to voksne, to barn og en hund. Det var helt passe, selv om det var stort, veldig praktisk innredet.

Etter skilsmissen bor jeg på 140 kvm med to barn og en hund. Det holder i str, men er veldig upraktisk innredet, i motsetning til det gamle huset. Så kjennes litt for mye ut og litt for lite, på samme tid 😅 For små rom over for mange etasjer.

Anonymkode: bbcb5...321

Skrevet

Antall kvm sier lite.  Halvparten kan jo være stue i underetasjen som ingen i din familie vil komme til å bruke.  Derfor er det mye viktigere å spørre dere selv om hva nettopp din familie har behov for.  
Vårt hus er 200 kvm pluss, men er tilpasset oss.  Fordi vi liker å lage mat, har stor familie og ofte mange gjester, passer det for oss å ha kjøkkenet som hjerte i huset.  Grovkjøkken og stor kjølebod nær kjøkkenet også.  Stort vaskerom var viktig for oss.  Barna våre likte aldri å være alene på rommet sitt, så store soverom var unødvendig.  Osv.  

Ingen familier er like, så mitt råd er å se på om planløsningen passer dere,  mer enn å ha fokus på areal.  

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi bor 2 voksne og 3 barn på 190 kvm. Skulle veldig gjerne hatt minst ett rom til, men samtidig så koster det mye med møbler, tekstiler og interiør i et så stort hus. Hadde aldri kjøpt hus på 375 kvm med mindre jeg hadde en million kroner å bruke utelukkende på møbler, gardiner, persienner og interiør (og bare se for deg den strømregningen)..

Anonymkode: eb12b...679

Skrevet

Butter og jeg blir to personer på 300 kvms drømmehus. Vi får noen møbler og gardiner og persienner medfølger da de er tilpasset vinduene. 
Varmepumper er kjekke saker. Gasspeis og peis på kjøkkenet er også kjekke saker. Solenergi ligger godt til rette det og.  

• Hjerte 1
Skrevet

Vi bor på 350 kvm. To voksne og et barn. Deilig å ha god plass😊

Anonymkode: df059...a63

Skrevet

Det er jo ganske stort, men dere har jo tre barn, og spesielt når de blir større så er det fint med mye rom til dem. Jeg misunte alltid de om hadde egen kjellerstue eller helt egen leilighet med egen inngang hjemme. 

Dere blir fort de med bra kjellerstue som alle barn og tenåringer i nabolaget henger hos da, bare så dere er klare for det 😅

Det koster også mer tid, krefter og penger å vedlikeholde og varme opp og rydde og vaske den slags, men har dere råd så hvorfor ikke. Fint med mye rom synes jeg, ser på ca 200 kvm bare for meg og kjæresten jeg 😅 

Anonymkode: ae6db...34e

Skrevet

Ja, det er stort. Vi har 400 med kjeller og loft som er innredet. Vi bygde selv og lagde bla 5 soverom på nesten 100 kvm til sammen bare der, så kommer jo an på planløsningen, 

Anonymkode: 2c3ef...6df

Skrevet

Ja, jeg hadde aldri trivdes med så

stort hus, blir for upersonlig og for mye plass

Anonymkode: 3fdb3...c61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er for stort. Vi har også tre barn og 2 kjæledyr og jeg synes 375 er ca 100kvm for stort. 

Skrevet

Kommer an på planløsning. Om det er store åpne rom er det helt greit i mine øyne. Om det er en myriade soverom/kontor/boder du aldri får bruk for er det altfor mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...