AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Noen her opplevd det? Våkne svett/klam grunnet for varm dyne? Anonymkode: ed7a0...8bb
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Jeg er veldig varm når jeg sover, bruker en av de tynneste IKEA-dynene hele året. Kunne aldri brukt en sånn fluffy dyne😄 Er en liten dame Anonymkode: 522a2...27d
Rødstrupa Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Da kjøper du bare en som er svalene. Mye ulike dyner på markedet. Gå innom Kid eller Princess feks. De har peiling!
ragna-råkk Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Ja! Dyne er passe når jeg legger meg, har dundyne, men våkner av og til flere ganger pr natt og er svett. Sommerdyne er for tynt...
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Jeg skjønner ikke helt hva du spør om.. lurer du på om det er unormalt å våkne av å være svett og innse at man har for tykk dyne ift romtemperatur? Eller lurer du på om det bare er du som har opplevd dette noengang? Anonymkode: d38a6...ced 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Ja! Hvis rommet er for kaldt pakker jeg meg inn, så blir jeg svett 😅 Anonymkode: 20564...c6d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 ragna-råkk skrev (11 minutter siden): Ja! Dyne er passe når jeg legger meg, har dundyne, men våkner av og til flere ganger pr natt og er svett. Sommerdyne er for tynt... Hvor svett snakker vi da? Anonymkode: ed7a0...8bb
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 Jeg spurte om det samme i en tråd for en stund tilbake, og da var halvparten av svarene jeg fikk at jeg hadde kreft. Nattsvette er visst et symptom på det, og i følge KG gjelder dette selv om du bruker vinterdyne på sommeren. Anonymkode: 74dde...3f8 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spurte om det samme i en tråd for en stund tilbake, og da var halvparten av svarene jeg fikk at jeg hadde kreft. Nattsvette er visst et symptom på det, og i følge KG gjelder dette selv om du bruker vinterdyne på sommeren. Anonymkode: 74dde...3f8 Såpass ja. Anonymkode: ed7a0...8bb
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg spurte om det samme i en tråd for en stund tilbake, og da var halvparten av svarene jeg fikk at jeg hadde kreft. Nattsvette er visst et symptom på det, og i følge KG gjelder dette selv om du bruker vinterdyne på sommeren. Anonymkode: 74dde...3f8 Nattesvette er som oftest ikke pga kreft. Jeg hadde nattesvette pga for lave verdier av d vitamin. Jeg har også hatt nattesvette når jeg har hatt mye stress i livet/angst. Og for varm dyne. Få deg en dyne med gode pusteegenskaper. En god kvalitets dundyne er mye bedre enn fiberdyner. På Priness er det 40% rabatt nå, anbefales. Anonymkode: 1ffb4...40a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nattesvette er som oftest ikke pga kreft. Jeg hadde nattesvette pga for lave verdier av d vitamin. Jeg har også hatt nattesvette når jeg har hatt mye stress i livet/angst. Og for varm dyne. Få deg en dyne med gode pusteegenskaper. En god kvalitets dundyne er mye bedre enn fiberdyner. På Priness er det 40% rabatt nå, anbefales. Anonymkode: 1ffb4...40a Hvor mye nattesvette hadde du da? Litt usikker på klamhet vs nattesvette. Anonymkode: ed7a0...8bb
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor mye nattesvette hadde du da? Litt usikker på klamhet vs nattesvette. Anonymkode: ed7a0...8bb Jeg måtte bytte sengetøy. Var ikke klam, men gjennomsvett. Anonymkode: 1ffb4...40a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg måtte bytte sengetøy. Var ikke klam, men gjennomsvett. Anonymkode: 1ffb4...40a Så lakenet var fullt av svettemerker liksom? Anonymkode: ed7a0...8bb
Million Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen her opplevd det? Våkne svett/klam grunnet for varm dyne? Anonymkode: ed7a0...8bb Selvfølgelig er det mange som har opplevd det. Avhengig av årstid og ikke minst temperatur på soverommet sitt, og den dynen man har valgt. Høie selger f.eks. syntetiske dyner i sval, varm og ekstra varm kvalitet. Velg den som passer best til deg, og bytt mellom sval og ekstra varm (evt kun varm) etter årstid. Det finnes dundyner med varierende fyll i etter hvor varm man vil ha den, også. Jeg har en sommerdyne og en vinterdyne. Bruker kun syntetisk, da jeg liker det best. De er mer fluffy.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg måtte bytte sengetøy. Var ikke klam, men gjennomsvett. Anonymkode: 1ffb4...40a AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nattesvette er som oftest ikke pga kreft. Jeg hadde nattesvette pga for lave verdier av d vitamin. Jeg har også hatt nattesvette når jeg har hatt mye stress i livet/angst. Og for varm dyne. Få deg en dyne med gode pusteegenskaper. En god kvalitets dundyne er mye bedre enn fiberdyner. På Priness er det 40% rabatt nå, anbefales. Anonymkode: 1ffb4...40a For lavt b-12 kan også gi nattesvette. Har du normale verdier av b-12, men lavt b-9, så vil dette også kunne påvirke. Nå kan det være flere årsaker til overdreven svette, uavhengig om det er nattesvette er hetetokter på dagtid. Men det første man bør sjekke er vitaminer/mineraler, og mtp d vitamin så bør nivåene være BRA, og ikke bare rett innenfor normalen. Anonymkode: 1ffb4...40a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lakenet var fullt av svettemerker liksom? Anonymkode: ed7a0...8bb Dynetrekk og laken var vått. Man må bytte sengetøy. Jeg vet forskjell på å være klam og være svett. Anonymkode: 1ffb4...40a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dynetrekk og laken var vått. Man må bytte sengetøy. Jeg vet forskjell på å være klam og være svett. Anonymkode: 1ffb4...40a Men dyna mi er jo litt våt, når jeg bare er klam da. Jeg må liksom tørke meg av meg svetten på beina. Anonymkode: ed7a0...8bb
svartkatt Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 Jeg bruker bare dynetrekk.. og et pledd om det er kaldt. Kjøpte tilogmed tynneste dyna på Ikea, men den var for varm.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #19 Skrevet 31. januar 2023 Våkner ofte at dynetrekket er vått. Da har jeg stappet dyna rundt meg. Puta kan også være våt og svetten kan renne i panna. Anonymkode: 8fc3e...d07
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #20 Skrevet 31. januar 2023 Overgangsalderen. Anonymkode: aeb99...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå