Gå til innhold

Bestilt med Flyr via Klarna, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen smarte mennesker her inne kan hjelpe med noen gode råd;

Har en reise i februar med Flyr som nå er konkurs.

Billettene er kjøpt via Klarna. 

Skal jeg nå i kveld  betale Klarna med kredittkort (og få igjen på forsikring) eller kan Klarna bare kansellere kjøpet selv? Eller må jeg uansett betale til Klarna?

Anonymkode: 05550...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du vel nesten høre med Klarna om?

• Liker 1
Skrevet

Er ikke konkursbeskyttelse via Klarna og kredittkortet vil neppe dekke det med mellombetaling via Klarna.

Anonymkode: f8310...aa6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke konkursbeskyttelse via Klarna og kredittkortet vil neppe dekke det med mellombetaling via Klarna.

Anonymkode: f8310...aa6

Mener du at dersom jeg betaler med kredittkort nå så vil ikke det dekkes?

Skrevet

Klarna har ingen forsikring hvis flyselskapet går konkurs. Det fant jeg nesten ut den harde måten i 2020, da jeg hadde billetter til USA med Norwegian for mer enn 20 000 som jeg betalte med Klarna! Jeg skal aldri betale flybilletter med Klarna igjen. 
Hvis pengene ennå ikke har blitt trukket fra kontoen din, hadde jeg stoppet all betaling. 

Anonymkode: 61341...970

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke betalt inn til noen jeg vet er blitt konkurs. Utsett på klarna i det minste, oppgi rått det har oppstått et problem og avvent så lenge. 

Anonymkode: 9d414...772

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener du at dersom jeg betaler med kredittkort nå så vil ikke det dekkes?

Ta det med Klarnas chat, og få (og lagre) svaret skriflig først. Jeg hadde ikke satset på at det ville løse seg. 

• Liker 2
Skrevet

Synes det er forbløffende at det fortsatt finnes folk som ikke betaler flybilletter med kredittkort. Lærte vi ingenting da COVID kom? 🤯

Anonymkode: e471e...b26

• Liker 5
Skrevet

Synes det er forbløffende at det fortsatt finnes folk som ikke betaler flybilletter med kredittkort. Lærte vi ingenting da COVID kom? 🤯

Og jeg synes det er forbløffende at noen tror at "alle" har kredittkort. 

Anonymkode: 91c12...b18

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skal love deg at jeg lærte av covid, i alle fall! Ingen bør betale flybilletter med Klarna. Jeg var ikke klar over unntaket i deres kjøpsforsikring. Og jeg betalte kun med Klarna fordi alle deres betalingsløsninger var nede akkurat da, bortsett fra Klarna… 

Jeg måtte vente i nesten et halvt år før jeg fant ut om jeg kom til å få igjen pengene eller ikke… 20k er mye penger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg bestille Norwegian billetter med kredittkort, men flyvningene ble kansellert pga covid. Skulle jeg få pengene tilbake fra Norwegian eller banken? 

Anonymkode: 28a5f...f90

Skrevet

TS her. 

Nå fant jeg ut at jeg har faktisk allerede betalt Klarna fakturaen til Flyr med DNB Saga kortet mitt. Skal sjekke i morgen om det dekker konkurs 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bestille Norwegian billetter med kredittkort, men flyvningene ble kansellert pga covid. Skulle jeg få pengene tilbake fra Norwegian eller banken? 

Anonymkode: 28a5f...f90

I utgangspunktet skulle du fått pengene av Norwegian, men i henhold til finansavtaleloven har banken til syvende og sist ansvaret ved feil, mangler eller konkurs.

https://www.smartepenger.no/forbruker/675-kjopsforsikring-i-kredittkort

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og jeg synes det er forbløffende at noen tror at "alle" har kredittkort. 

Anonymkode: 91c12...b18

Jeg kjenner ingen som ikke har kredittkort og jeg ser ingen grunn til å ikke ha det. Det gir ekstra trygghet og en ekstra klageinstans når situasjoner, som for eksempel denne, skulle oppstå. Så lenge man betaler regningen på forfall er det ingen kostnader ved bruken heller, tvert i mot får du 30-45 dager gratis kreditt. 

Er man av typen som ikke greier å håndtere et kredittkort så bør man egentlig holde seg unna alle kredittkjøp, også Klarna.

• Liker 2
Skrevet

Dersom det er andre som lurer på dette:

Jeg befinner meg i samme situasjon, bortsett fra at jeg ikke har betalt Klarna enda. Jeg tok kontakt med Klarna, de satte betalingen på pause og ba meg kontakte Flyr slik at Flyr kan slette fakturaen. Dersom Flyr ikke gjør det, skal Klarna ordne det med Flyr direkte.

Så: Ta kontakt med Klarna!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

De sa på tv2 i morrest at forsikring ikke dekker men det gjør banken. 

Anonymkode: f2c20...6bc

Skrevet

Har ein betalt minst 50 % av reisen med kredittkort så dekker vel reiseforsikringen  tapet. ?

Anonymkode: ad64a...51f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 20.12):

TS her. 

Nå fant jeg ut at jeg har faktisk allerede betalt Klarna fakturaen til Flyr med DNB Saga kortet mitt. Skal sjekke i morgen om det dekker konkurs 

🤣🤣

Saga kort , flyr med Flyr og bruker Klarna... særlig. 

Anonymkode: b566a...619

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🤣🤣

Hva er så morsomt med det? Tror du alle med Saga kort har ubegrenset med midler? Vi kvalifiserer for Saga kort (har Nordea Premium nå) og flyr med både Norwegian, har flydd med Flyr og Ryanair. Betale med klarna gjør jeg regelmessig. Men ikke flybilletter pga sikkerhet. Hvorfor skal jeg jeg ikke benytte meg av Klarna og få gratis betalingsutsettelse? Hvorfor skal jeg fly med dyre flyselskaper når jeg kan betale mindre. Og Flyr var veldig bra! Bra fly, strålende service. Og det er vel derfor vi kvalifiserer til Saga kortet. Fordi vi er økonomiske og jobber hardt.

Anonymkode: 7741a...3b7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

🤣🤣

Har SAGA selv, hva tror du vi gjør? Kjører privatfly eller førsteklasse med Qatar Airways?

Anonymkode: ad7ee...319

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...