Gå til innhold

Stockholm-syndromet ovenfor mine foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns synd på de, har dårlig samvittighet ovenfor de helt ut av det blå, uten grunn, hele tiden.

Selv om de neglisjerte meg som barn, var voldelige, og vanskjøttet meg, syns jeg fortsatt synd på de og har dårlig samvittighet ovenfor de. Konstant.

Spesielt ovenfor min mor. Alt dreier seg om henne når vi snakker på telefonen, jeg har aldri betydd noe som person, men kontakten med henne er slitsom for meg og det tømmer meg for energi, likevel må jeg følge opp daglig og passe på og sørge for at hun har det bra.

Flere som sliter med eldre foreldre og at man syns synd på de og blir sliten av kontakten med de? De forventer også at jeg skal passe på de når de er klare for sykehjem for det vil de ikke på og jeg har ikke overskudd til det. Flere som har det sånn med sine gamle foreldre? (De er over 70 og jeg er voksen)

Anonymkode: a36cf...2e8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns synd på de, har dårlig samvittighet ovenfor de helt ut av det blå, uten grunn, hele tiden.

Selv om de neglisjerte meg som barn, var voldelige, og vanskjøttet meg, syns jeg fortsatt synd på de og har dårlig samvittighet ovenfor de. Konstant.

Spesielt ovenfor min mor. Alt dreier seg om henne når vi snakker på telefonen, jeg har aldri betydd noe som person, men kontakten med henne er slitsom for meg og det tømmer meg for energi, likevel må jeg følge opp daglig og passe på og sørge for at hun har det bra.

Flere som sliter med eldre foreldre og at man syns synd på de og blir sliten av kontakten med de? De forventer også at jeg skal passe på de når de er klare for sykehjem for det vil de ikke på og jeg har ikke overskudd til det. Flere som har det sånn med sine gamle foreldre? (De er over 70 og jeg er voksen)

Det du beskriver er ikke Stockholm syndromet 

Anonymkode: 48df5...17a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det du beskriver er ikke Stockholm syndromet 

Fordi…?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fordi…?

Fordi det ikke er det du beskriver 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi…?

Her står det litt om det https://www.webpsykologen.no/artikler/nar-man-knytter-seg-til-overgriper/

Du må absolutt ingenting. Du er ansvarlig for ditt eget liv. Vil du bruke det på foreldrene dine som har gjort deg såpass vondt og fortsatt gjør deg vondt? Eller vil du ta avstand og ha det godt? Hvis moren din tapper deg for energi er du ansvarlig for å gjøre noe med det da du ikke kan endre moren din. Det er ditt valg, ikke deres. 

Stå opp for deg selv 💪

Anonymkode: 44630...bdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...