Gå til innhold

Hvor mye har dere på minstesats ufør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye har dere i brutto pr mnd dere som har minstesats ? Både dere med og uten ung ufør? 

Anonymkode: ccd5d...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja har sett den. Men jeg var sååå sikker på at jeg hadde minstesats, da jeg tjente minimalt før jeg ble ufør. Men har sett at jeg har 304.000 i året, 25.385 før skatt i mnd. 

Er det kun de som ikke har tjent noe som har minstesats? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så uheldig at jeg var student da jeg ble syk. Hadde jobbet i mange år, men bare butikkjobber ved siden av skole. Får 21 000 før skatt. Minstesats

Anonymkode: 3b252...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja har sett den. Men jeg var sååå sikker på at jeg hadde minstesats, da jeg tjente minimalt før jeg ble ufør. Men har sett at jeg har 304.000 i året, 25.385 før skatt i mnd. 

Vet ikke når du ble ufør,  men fra 2015 så regner man uføretrygden ut ifra de 3 beste av de 5 siste årene. Så man kan faktisk ende opp med en dårlig uføretrygd selv om man har tjent mye tidligere hvis man har gått ned i inntekt de 5 siste årene. Motsatt så kan man ende opp med en bra uføretrygd selv om man tidligere har tjent dårlig, men tjent bra de siste årene.

Jeg hadde "flaksen" på min side, altså selv om jeg tjente dårlig en 6-7 år før jeg ble ufør,  så hadde jeg heldigvis god inntekt de 5 siste årene før jeg ble ufør,  og endte derfor opp med mer enn jeg ville gjort i den gamle ordningen. 

Anonymkode: d6755...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du ikke minstesats ;) 

Anonymkode: b3a14...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...