AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Jeg har alltid døren på gløtt og ber forsiktig om ting jeg ønsker istedefor å si «Jeg vil og ønsker det slik!» men jeg føler meg slem av å ta mine behov fram og mene at andre skal slippe meg til, men om andre ber eller krever noe, så lar jeg dem slippe til og hjelper dem med at de får behovene de ønsker. jeg legger mine egne ønsker og behov nederst og spiser smulenene som er igjen. Nå gjelder det noe viktig for meg og min framtid, men jeg føler meg slem av å si hva jeg vil og ta plass. kan paykologen hjelpe meg å ikke være sånn mer? Jeg vil se meg selv på lik linje som andre og st jeg fortjener også mine krav… men føler meg slem, hvordan endre dette? Eller hvordan skal jeg si dette til psykologen sånnat hen Hjelper meg? er så sliten av å dekke andres behov og mine blir nedprioritert fordi jeg ikke kjemper for dem… 😞 Anonymkode: fec81...bf5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Ja, det kan en psykolog hjelpe med. Anonymkode: e7f4e...a91
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Ja, eller lege, sykepleier, miljøarbeider eller til og med en god venn. Ville tatt kontakt med psykisk helseteam i kommunen. Anonymkode: 241e1...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Du bør jo spørre psykologen din om dette. Bare si det sånn som du skriver. Psykologer er til for nettopp sånt som dette. Er jo ingen magisk knapp de kan trykke på, men de kan hjelpe deg med å forstå hvorfor du føler det slik og få deg til å øve på å ta mer plass. Og - om du er modig nok til å satse på at du kan forklare en problemstilling godt nok for vriene og vrange KG, så er du mer enn modig nok til å snakke med psykologen om det Dessuten - dette føles litt som om du spør tilfeldige folk på KG om tillatelse til å ta plass og be psykologen din om hjelp…. Anonymkode: 50b80...47e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Ja, det kan en psykolog hjelpe med. Men ikke alle vil greie det, dessverre. Masse dårlige psykologer. Var jeg deg ville jeg testet det ut! Og så ville jeg lånt en bok om ACT, og gjort slike øvelser daglig. Handler om å akseptere tanker og følelser for å handle mer i tråd med det man faktisk ønsker. Jeg har blitt mye mer selvhevdende, fått mer retning i livet og vet hva jeg vil. Før var jeg en skikkelig "vissvass" person som svarte "det samme for meg" om noen spurte meg om min mening. 🤮Nå lever jeg hver dag til det fulle, har det selvsagt fremdeles vondt, og bommer ofte. Men føler hver dag jeg kommer nærmere den personen jeg ønsker å være. ❤️ F.eks begynne med "Å leve et liv, ikke vinne en krig" en veldig, veldig enkel innføring. Jeg gjør øvelsen der daglig og den har endret livet mitt. Anonymkode: 95a5f...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå