AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Sønnen har fått time på sykehus til operasjon av inngrodd tånegl. Det har vokst en stor hudfold over den ene siden neglen som også må fjernes. Har ikke fått noen annen info fra sykehuset, så vet ikke helt hva vi kan vente oss. Hvordan opplevde du/din dette inngrepet? Hvor lenge smertefullt, slik at smertestillende ble brukt? Hvor lenge før full belastning? Medførte det noe fravær fra skole/jobb? Noen restriksjoner rundt dusjing og bading? Alle erfaringer mottas med takk. Vi har ikke så mye erfaring med sykehus og inngrep, så mye føles nytt. Anonymkode: bfb48...f28
Leo Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Min erfaring med det er så som så og jeg har vært gjennom det 3 - 4 ganger. Selve inngrepet er jo helt greit for da får man jo lokalbedøvelse og kjenner ingenting. Hvis det er betent kan det imidlertid hende at bedøvelsen ikke virker ordentlig og da er det svært smertefullt, men de fleste leger/kirurger sjekker det på forhånd. For min del har det ikke vært mulig å ha på vanlig skotøy før etter ca. 14 dager og vinterstid begrenser jo det da aktiviteten, men jeg har vært på jobb med en ullsokk/tøffel på foten. De første par dagene kan det være litt vondt og greit å kunne sitte med foten høyt. Dusjing mener jeg å huske gikk greit med en plastpose rundt foten de første dagene. Ellers tar det ca. ett år før det går seg til skikkelig fordi det er så lang tid det tar for en stortånegl å fornye seg. Det største aberet for min del var at de ikke fikk fjernet negleroten skikkelig så problemet kom tilbake bl.a. i form av en liten spiss som vokser ut på siden av neglen som en slags ekstra negl. Den siste gangen jeg hadde time til operasjon avbestilte jeg og fant en flink fotterapeut i stedet. Etter å ha gått regelmessig til henne en stund ser det nå endelig ut til at det har løst seg så lenge jeg sørger for å få vedlikeholdsbehandling. Dyrere enn operasjon fordi man må betale alt selv. men utrolig mye mer vellykket og mindre smerter.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Jeg har også en datter med to vonde tånegler. Fastlegen tar oss ikke alvorlig, til tross for at vi har vært hos han med samme problem over flere år. Nå har vi fått time hos ortoped, noe jeg mener at ikke vil hjelpe.. Neglene har form som "s" og er veldig smertefulle. Anonymkode: 83174...10e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå