AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Etter nyttår har jeg hatt så mange legebesøk og polikliniske besøk, at jeg etter mine beregninger, har kommet opp i frikort. Den siste betalingen til dette firmaet ble gjort for 2, 5 uker siden. Dette firmaet har ikke sendt inn opplysninger om egenandelene i det hele tatt og jeg lurer på om det er andre som har hatt det samme problemet? Jeg har forsøkt å ringe dem, men de svarer ikke på telefonen og jeg har sendt mail, uten å få svar fra dem. Anonymkode: cce04...291
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Meldt ifra til myndighetene, for slik kan de ikke holde på. De kan miste retten til å behandle egenandeler Anonymkode: 15db6...598 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Det er jo usikker hva som er tilfelle her, men jeg har gått til en behandler tidligere som var veldig treg med å registrere egenandelene. Det var typisk flere uker før de dukket opp i helsenorge, og at det har tatt en hel mnd. har nok også skjedd. Så det kan være at de bare er trege, bare for å lage noe håp i det hele. Har du betalt for mye, altså at du er over egenandelsgrensen, får du de pengene automatisk tilbake fra Helfo. Husk å legge til side alle kvitteringene, sånn for sikkerhetsskyld. Anonymkode: d1056...196
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Nå er det din lege som skal sende inn opplysningene og det kan ta tid. Snakk med legen din. Anonymkode: daae4...950 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo usikker hva som er tilfelle her, men jeg har gått til en behandler tidligere som var veldig treg med å registrere egenandelene. Det var typisk flere uker før de dukket opp i helsenorge, og at det har tatt en hel mnd. har nok også skjedd. Så det kan være at de bare er trege, bare for å lage noe håp i det hele. Har du betalt for mye, altså at du er over egenandelsgrensen, får du de pengene automatisk tilbake fra Helfo. Husk å legge til side alle kvitteringene, sånn for sikkerhetsskyld. Anonymkode: d1056...196 Jeg vet ikke hvordan jeg får tak i kvitteringer siden jeg fikk regningen på sms og betalte der. Det er jo irriterende da jeg har kommet over frikort-grensen. Jeg får jo pengene igjen, men så tregt som systemet er, ser det ut som om jeg bare må fortsette å vente. Jeg ringer fastlegen og sykehuset i morgen, så får vi se. Anonymkode: cce04...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå