Gå til innhold

Convene registrerer ikke egenandeler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter nyttår har jeg hatt så mange legebesøk og polikliniske besøk, at jeg etter mine beregninger, har kommet opp i frikort. Den siste betalingen til dette firmaet ble gjort for 2, 5 uker siden.

Dette firmaet har ikke sendt inn opplysninger om egenandelene i det hele tatt og jeg lurer på om det er andre som har hatt det samme problemet? Jeg har forsøkt å ringe dem, men de svarer ikke på telefonen og jeg har sendt mail, uten å få svar fra dem.

Anonymkode: cce04...291

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meldt ifra til myndighetene, for slik kan de ikke holde på. De kan miste retten til å behandle egenandeler

Anonymkode: 15db6...598

• Liker 2
Skrevet

Det er jo usikker hva som er tilfelle her, men jeg har gått til en behandler tidligere som var veldig treg med å registrere egenandelene. Det var typisk flere uker før de dukket opp i helsenorge, og at det har tatt en hel mnd. har nok også skjedd.

Så det kan være at de bare er trege, bare for å lage noe håp i det hele. Har du betalt for mye, altså at du er over egenandelsgrensen, får du de pengene automatisk tilbake fra Helfo.

Husk å legge til side alle kvitteringene, sånn for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: d1056...196

Skrevet

Nå er det din lege som skal sende inn opplysningene og det kan ta tid. Snakk med legen din.

Anonymkode: daae4...950

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo usikker hva som er tilfelle her, men jeg har gått til en behandler tidligere som var veldig treg med å registrere egenandelene. Det var typisk flere uker før de dukket opp i helsenorge, og at det har tatt en hel mnd. har nok også skjedd.

Så det kan være at de bare er trege, bare for å lage noe håp i det hele. Har du betalt for mye, altså at du er over egenandelsgrensen, får du de pengene automatisk tilbake fra Helfo.

Husk å legge til side alle kvitteringene, sånn for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: d1056...196

Jeg vet ikke hvordan jeg får tak i kvitteringer siden jeg fikk regningen på sms og betalte der. Det er jo irriterende da jeg har kommet over frikort-grensen. Jeg får jo pengene igjen, men så tregt som systemet er, ser det ut som om jeg bare må fortsette å vente.

Jeg ringer fastlegen og sykehuset i morgen, så får vi se.

Anonymkode: cce04...291

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...