Gå til innhold

Greit og legge til kjærestens venner på sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg old school da, men jeg har aldri forstått helt hvorfor kjæresten eller mine venninner skulle ha lagt hverandre til på snapchat, facebook, messenger og instagram. Når det er bare meg de har til felles, og hadde synes det hadde vert veldig rart og ubehagelig at de skal ha sitt eget vennskap utenom meg.

Har dårlig erfaringer før med å blande venner eller venner med kjærester før.. ikke at jeg tror han vil være utro og venninnene mine vil prøve seg, men helt uaktuelt at de skal snappe eller tekste hverandre. 

hva er deres meininger rundt dette? 

Anonymkode: c36e2...58a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er noen jeg har møtt, gjerne over tid, og som derfor er mine bekjente, vil jeg kunne akseptere den eller legge dem til i sosiale medier. Dette gjelder også familie, venner ol av kjæresten, med mindre vi har avtalt at vi ikke gjør dette av ulike grunner. Jeg tror ikke nåværende ønsker å gjøre dette, og jeg har ikke insistert på det. 

Begge mine søstres menn er venner med meg i sosiale medier. Jeg pleier ikke akkurat henge med dem, men kanskje en melding i ny og ne. De liker feks bilder av oss søstre som vi har lagt ut. Vi har også noen familie-chatgrupper der han "eldste" er med, der planlegger vi for eksempel høytider og slikt. Jeg er ikke venner med alle kjærestene til mine venner, men sånn 70-80 % av dem. Det varierer hvor nær jeg er kjærestene. Av noen regner jeg begge som venner, og noen ble jeg kjent med som et par.

Anonymkode: fb8ea...e40

• Liker 1
Skrevet

Det kan vente noen år i tilfelle..

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke villet det. En kunstighetskultur som dyrkes "fordi alle andre gjør det" og egentlig er det bare en mulighet til å overvåke andre menneskers liv. Kjenner en dem og faktisk er venner, så er det jo en måte å holde kontakt på, men kjenner en dem ikke, så er det ikke aktuelt å ha dem på lista mi. Skal vi prate, så har jeg mobiltelefon. Som regel prater vi jo ikke. De bare fyller opp og viser hvor populære vi alle er, i alle fall utad overfor verden. 

Ps jeg bare tenker høyt, for jeg har ikke FB etc. og skal ikke ha dem heller. 

Anonymkode: c47fd...959

• Liker 1
Skrevet

Jeg har min manns venner på sosiale media og omvendt. Men kun de jeg har møtt flere ganger og føler jeg kjenner. Har ikke noe behov for å "samle på venner" noen steder. Så snakkes vi ikke jevnlig ser jeg ikke behovet for å ha de der.

Skrevet
Blåjojo skrev (10 minutter siden):

Jeg har min manns venner på sosiale media og omvendt. Men kun de jeg har møtt flere ganger og føler jeg kjenner. Har ikke noe behov for å "samle på venner" noen steder. Så snakkes vi ikke jevnlig ser jeg ikke behovet for å ha de der.

Dette er venner som jeg tror ikke møter mer en 2-3 ganger i året 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde ikke villet det. En kunstighetskultur som dyrkes "fordi alle andre gjør det" og egentlig er det bare en mulighet til å overvåke andre menneskers liv. Kjenner en dem og faktisk er venner, så er det jo en måte å holde kontakt på, men kjenner en dem ikke, så er det ikke aktuelt å ha dem på lista mi. Skal vi prate, så har jeg mobiltelefon. Som regel prater vi jo ikke. De bare fyller opp og viser hvor populære vi alle er, i alle fall utad overfor verden. 

Ps jeg bare tenker høyt, for jeg har ikke FB etc. og skal ikke ha dem heller. 

Anonymkode: c47fd...959

Jeg ser ikke grunnen til a at kjæresten min skal ha mine venninner på sosiale medier utenom om de har kjent hverandre før meg så klart ellers  helt uaktuelt å ha hverandre og enig i at det er overvåking av andres liv, jeg er ikke interessert i å «overvåke» han sine kompiser eller andre jeg så vidt kjenner og treffer

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er venner som jeg tror ikke møter mer en 2-3 ganger i året 

Jeg skiller litt på hvor god kjemi jeg har med vedkommende. Er det sånn at vi "klikker" veldig godt og vi har noe til felles, så har ikke antall fysiske møter i året noe å si. 
Blir litt det samme som gode venninner som bor langt unna. Du har de jo på SoMe selv om dere ikke møtes fysisk så ofte.

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Det er da helt naturlig..? Mannens venner har ila tiden også blitt mine venner, og vi har lagt hverandre til på fb. De nærmeste kompisene hans, som vi ser ofte, har jeg også på snap. De tar like gjerne kontakt med meg for å f.eks avtale besøk eller høre om vi planer for helgen etc. Det samme andre veien. Har da aldri falt meg inn at det er mer enn vennskap. 

Anonymkode: 24448...ed0

• Liker 6
Skrevet

Jeg legger til folk jeg er venn med. Ikke dem andre er venn med.
En kjæreste og jeg vil trolig ha svært mange venner felles uansett. Når man har vært sammen en stund får man også stadig mer felles omgangskrets, tenker jeg, så det blir naturlig å omgås også på sosiale medier.

• Liker 1
Skrevet

Tenker det er flott at en kjæreste investerer såpass i forholdet at han bygger opp en relasjon til de som er viktige for deg. Venner og familie. Det er jo en investering i deg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er venner med mine venner, også på sosiale medier. Det tok ikke så veldig lang tid før jeg også ble venner med min manns venner. Men jeg synes det høres litt underlig ut at du ikke ønsker at din kjæreste skal ha kontakt med dine venner og familie?

Anonymkode: 6ef02...36b

• Liker 3
Gjest krypto fyr
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er jeg old school da, men jeg har aldri forstått helt hvorfor kjæresten eller mine venninner skulle ha lagt hverandre til på snapchat, facebook, messenger og instagram. Når det er bare meg de har til felles, og hadde synes det hadde vert veldig rart og ubehagelig at de skal ha sitt eget vennskap utenom meg.

Har dårlig erfaringer før med å blande venner eller venner med kjærester før.. ikke at jeg tror han vil være utro og venninnene mine vil prøve seg, men helt uaktuelt at de skal snappe eller tekste hverandre. 

hva er deres meininger rundt dette? 

Ja dette er merkelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er venner med mine venner, også på sosiale medier. Det tok ikke så veldig lang tid før jeg også ble venner med min manns venner. Men jeg synes det høres litt underlig ut at du ikke ønsker at din kjæreste skal ha kontakt med dine venner og familie?

Anonymkode: 6ef02...36b

Familie er noe annet da vi blir invitert til middag og selskap og de er en veldig viktig del av meg, venner også men ikke like mye som familie, vi treffer ikke dem så ofte sammen uansett jeg fortrekker å møte dem alene 

Skrevet

Kjæresten min sine venner har velkomt meg med åpne armer og lagt meg til på Facebook. Jeg driver ikke og chatter med kompisene hans, men kommenterer gjerne ting de legger ut. Samme med mine venner og han.

Anonymkode: a72ff...cd4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser ikke grunnen til a at kjæresten min skal ha mine venninner på sosiale medier utenom om de har kjent hverandre før meg så klart ellers  helt uaktuelt å ha hverandre og enig i at det er overvåking av andres liv, jeg er ikke interessert i å «overvåke» han sine kompiser eller andre jeg så vidt kjenner og treffer

Du bør oppsøke psykolog, og jobbe med den usunne sjalusien din, med mindre du har lyst til å sitte igjen helt alene til slutt.

Anonymkode: dba03...958

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du bør oppsøke psykolog, og jobbe med den usunne sjalusien din, med mindre du har lyst til å sitte igjen helt alene til slutt.

Og du bør selv oppsøke psykolog, og jobbe med at andre har forskjellige grenser og meininger ;) 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og du bør selv oppsøke psykolog, og jobbe med at andre har forskjellige grenser og meininger ;) 

Jeg respekter helt fint grenser og meninger, men kommer aldri til å respektere folk som har ett så stort kontrollbehov som du har.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg respekter helt fint grenser og meninger, men kommer aldri til å respektere folk som har ett så stort kontrollbehov som du har.

Høres ikke som du respekterer andres meininger en dine egne. Men gidder ikke å krangle med sånne pick me folk her inne 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres ikke som du respekterer andres meininger en dine egne. Men gidder ikke å krangle med sånne pick me folk her inne 

Meninger er en ting, kontrollbehovet ditt er ikke en mening, det er psykt. Håper du en dag innser det, og begynner å jobbe med det, for det må være utrolig slitsomt å være deg. Og det mener jeg ikke på en vond måte, selv om du helt sikkert tar det som ett angrep. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...