Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har startlån som egenkapital - søkte dere det før lån i bank? 

Anonymkode: d2175...626

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du må ha fått avslag i bank før du får startlån.

Anonymkode: 5a129...98a

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du må ha fått avslag i bank før du får startlån.

Anonymkode: 5a129...98a

Ja det vet jeg, men det er vel viss jeg søker fullfinansiering? Jeg tenker om man søker startlån og dette brukes som egenkapital og låner resten i bank 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja det vet jeg, men det er vel viss jeg søker fullfinansiering? Jeg tenker om man søker startlån og dette brukes som egenkapital og låner resten i bank 

Den funker ikke.

Anonymkode: 0ba5e...202

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ingen vits i så lenge det ikke er snakk om tilskudd. Alt lån vil uansett regnes med I totalen.

Anonymkode: 1b217...4d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den funker ikke.

Anonymkode: 0ba5e...202

Joda det gjør det. Vi har startlån som egenkapital. Banken lånte oss 85% og vi fikk 15% i startlån.

Anonymkode: be13b...a6d

Skrevet

Ts

Dere søker i vanlig bank, de gir en oversikt over hvor mye dere kan få hos dem. Søk deretter om startlån på det dere mangler. Vi fikk 85% i vanlig bank, gikk deretter og søkte om de 15% i startlån og fikk det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du begynner med vanlig bank, du får ikke startlån før de vet hvor mye du/ dere kan få i vanlig bank.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk først startlån til å dekke 15 prosent egenkapital og dokumentavgift til en lånesum på totalt 2.3 inkludert startlån/egenkapital. Dette godtok ingen banker.  jeg søkte utrolig mange steder. Begrunnelsen var den samme hver gang. De vil ikke godkjenne egenkapital i form av et lån. Det er den totale gjeldsgraden som er avgjørende. Jeg måtte derfor søke om hele lånet som startlån. Fikk dette innvilget muntlig på telefonen når jeg ringte saksbehandler. og det tok to uker før vedtaket kom i innboksen :) Saksbehandler kunne bekrefte at de færreste banker godtar samfinansiering med startlån. Men det ligger i deres saksbehandlingsrutiner å først bare tilby startlån som egenkapital. De få tilfellene som blir godkjent er ofte små lokale banker der foreldrene kjenner banksjefen 😛 

Min grunn for å søke startlån var barn med autisme og manglende egenkapital ved brudd.  Har fast jobb og null annen gjeld som var et kriterie fra kommunen for å få startlån her på sørlandet.

Anonymkode: 2132e...ead

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tvilar på at det lar seg gjøre. Kom nye reglar for nokre år sidan, før kunne ein få startlån som eigenkapital og dei hadde til og med visse bankar dei samarbeida med slik at dei ordna heile lånet saman. Men no er startlån alt eller ingenting var beskjeden vi fekk, det er det lånet du får. Bankane ynskte ikkje risikoen med det meir, så dei godtar ikkje lengre startlån som eigenkapital... 

Anonymkode: 617a3...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...