AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Hei, jeg og kjæresten er tidlig i 20-årene og jeg føler at vårt «dårlige» sexliv går utover hele forholdet og hverdagen… Har vært sammen med typen i drøye 3 år og vi har alltid hatt helt grei sex. Men problemet er at jeg synes vi har det så sjeldent. Snakk om 1-2 ganger i uka. Flyttet sammen for et halvt år siden. Er dessuten samme vanlige sex hver gang, han får meg til å komme også kommer han, alt skjer innen 15min og på den/de samme dagene i uka, samt tidspunkt. Har tatt det opp sikkert 5/6 ganger ila den tiden vi har vært sammen. Vi tar like mye initiativ, men når jeg gjør det så virker det bare som mas og jeg får liksom 0 respons som oftest og da blir jeg bare i dårlig humør og han spør hva det er, så nøler jeg og forteller han. Det ender som oftest i dårlig stemning og vi legger oss. Føler meg bare så dårlig hele tiden, er ikke noe gnist lenger og er så lei av å høre på venninner og lese på sosiale medier om hvor sykt bra sex de har (single og i forhold) og jeg sitter her og føler jeg kaster bort mine «gode» år på kjedelig og sjelden sex.. Vi passer sykt bra sammen og har et godt forhold utenom så vil veldig gjerne ikke kaste bort det KUN pga sex, men det tærer sånn på meg så vet ikke hva jeg skal gjøre🙃 Savner foreplay, spontansex, komplimenter og at han vil ha meg. Føler han bare tømmer seg i meg en gang i uka for lette på trykket. Hva annet kan man gjøre enn å snakke om det, da dette er prøvd på så mange ganger?? Takk for eventuelle svar/råd. Anonymkode: 950d5...7aa 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Forstår at du er frustrert. Jeg har også vært o slikt forhold, og endte opp med å gå når forsøk på kommunikasjon ikke endret noe. Jeg var da 26 år, og hadde forsøkt i to år å nå gjennom, men på sett og vis tror jeg at mitt mer voksne meg hadde vært mye tydeligere enn jeg var da. Hadde hatt lettere for å sette klare ord på mine behov og forklare bedre hvorfor dette måtte endres. Ikke gitt etter ved motstand like enkelt. Jeg prøvde mange ganger, på mange ulike måter, men jeg sto liksom ikke fast og bestemt ut diskusjoner om dette. Satte kanskje ikke klare nok krav i forhold til at han virkelig forsto hvor essensielt det var å få endret dette. Så det er hva jeg anbefaler deg. Vær veldig klar og tydelig, og ikke vike unna ved motstand. Ellers ender det nok med brudd. For ja, man er for ung til å gi opp godt sexliv i 20 årene. Anonymkode: 3e4f6...696 1 3
Fluesopp20 Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forstår at du er frustrert. Jeg har også vært o slikt forhold, og endte opp med å gå når forsøk på kommunikasjon ikke endret noe. Jeg var da 26 år, og hadde forsøkt i to år å nå gjennom, men på sett og vis tror jeg at mitt mer voksne meg hadde vært mye tydeligere enn jeg var da. Hadde hatt lettere for å sette klare ord på mine behov og forklare bedre hvorfor dette måtte endres. Ikke gitt etter ved motstand like enkelt. Jeg prøvde mange ganger, på mange ulike måter, men jeg sto liksom ikke fast og bestemt ut diskusjoner om dette. Satte kanskje ikke klare nok krav i forhold til at han virkelig forsto hvor essensielt det var å få endret dette. Så det er hva jeg anbefaler deg. Vær veldig klar og tydelig, og ikke vike unna ved motstand. Ellers ender det nok med brudd. For ja, man er for ung til å gi opp godt sexliv i 20 årene. Anonymkode: 3e4f6...696 Takk for godt svar. Jeg burde være mer tydelig når jeg tar det opp. Føler bare at det er «flaut» på en måte av meg som er «jenta» i forholdet skal mase om for lite sex, da det ofte er motsatt virker det som. Spørsmålet er bare hvor lenge jeg holder ut hvis det ikke skjer en endring i nærmeste framtid. Får håpe du nå er i en bedre situasjon!:)
Gjest DreamWorks Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 (endret) 1-2 ganger i uka etter tre år er jo ikke super sjeldent. Men når det vare varer i 15 min så kan jeg forstå det er lite tilfredsstillende. Har han ikke noe som tenner ham? Noe som gjør ham vill og gal? Vi damer ønsker jo gjerne å være mer enn en tømmestasjon eller søppelbøtte. Jeg ville i alle fall ikke latt ham få sitt, ikke orgasme, penetrering osv før dere har kost mer. Kunne også latt ham gå uten å ha fått orgasme, sånn at han ble motivert til å behandle deg som noe annet enn en tømmestasjon. Det er jo når har ikke er tilfredsstilt du "har" ham og kan påvirke ham, når han er kåt men ikke får fullføre Hvorfor lar igrunn damer mannen få komme til der sex-avsluttes så kjappt? Syntes de må gjøre seg mer fortjent enn så før de får avsluttet. Så samme råd som har blitt gitt i mange tråder i det siste. Penetrering og orgasme nekt, dere skal kose og utforske hverandre uten at det ender i sex. Da kan dere lære nye mønster. Blir han ikke med på det får du finne en annen. Endret 31. januar 2023 av DreamWorks
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler meg bare så dårlig hele tiden, er ikke noe gnist lenger og er så lei av å høre på venninner og lese på sosiale medier om hvor sykt bra sex de har (single og i forhold) og jeg sitter her og føler jeg kaster bort mine «gode» år på kjedelig og sjelden sex.. Ikke hør på venninner. Snakk med typen, og forvent å bli hørt, at det får konsekvenser. Vær positiv, ikke klag. Det er en mulighet, ikke et problem. Anonymkode: 4b369...22e 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Det har nok ingenting med å være «tydelig» å gjøre. Hvis han ikke er autist, har han selvsagt forlengst skjønt at du er misfornøyd. Ikke forvent at han gjennomgår en personlighetsforandring; ingen gjør det i voksen alder. Dere passer rett og slett ikke sammen seksuelt sett, men hvis dere passer så «sykt» godt sammen på alle andre områder, burde det være til å leve med. Anonymkode: 2c254...d78 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Jeg synes ikke du skal slå deg til ro med dette. Hvis ikke dette er noe dere kan prate om passer dere kanskje ikke så godt sammen, men hvis dere klarer det, kan det absolutt bli bedre om ikke det er andre problemer. Det vil nok ta tid og være litt tøft, men jeg og mannen har klart å jobbe oss gjennom slike perioder 3-4 ganger i vårt 25 år lange samliv. Begge må jobbe, og mye av det er utenfor senga for å tenne gnisten. Når gnisten er tent, er det mye større muligheter for god sex. Anonymkode: ea2e2...7e8 1
Andro Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 Oppsøk en sexolog. Par med seksuell mismatch varer aldri lenge.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 DreamWorks skrev (2 timer siden): 1-2 ganger i uka etter tre år er jo ikke super sjeldent. Men når det vare varer i 15 min så kan jeg forstå det er lite tilfredsstillende. Har han ikke noe som tenner ham? Noe som gjør ham vill og gal? Vi damer ønsker jo gjerne å være mer enn en tømmestasjon eller søppelbøtte. Jeg ville i alle fall ikke latt ham få sitt, ikke orgasme, penetrering osv før dere har kost mer. Kunne også latt ham gå uten å ha fått orgasme, sånn at han ble motivert til å behandle deg som noe annet enn en tømmestasjon. Det er jo når har ikke er tilfredsstilt du "har" ham og kan påvirke ham, når han er kåt men ikke får fullføre Hvorfor lar igrunn damer mannen få komme til der sex-avsluttes så kjappt? Syntes de må gjøre seg mer fortjent enn så før de får avsluttet. Så samme råd som har blitt gitt i mange tråder i det siste. Penetrering og orgasme nekt, dere skal kose og utforske hverandre uten at det ender i sex. Da kan dere lære nye mønster. Blir han ikke med på det får du finne en annen. TS Enig i hva du skriver. Vi koser og kysser masse i løpet av dagen, sitter alltid nesten oppå hverandre og vi er begge kjærlige ovenfor hverandre. Sexen er alltid veldig «kose-sex», ikke noe hardt og fort, og det virker som han nyter det. Han sliter med at han kommer for fort. Må ta pauser hele tiden og ender alltid opp i at han kommer med uhell. I starten syntes jeg det var søtt (og et kompliment til meg) og tenkte ikke noe mer over det. Men kjedelig at det ALLTID skal ende sånn hah. Får se om han tenker noe over det hvis jeg sier nei til sex framover. Tror helt ærlig han ikke tenker så mye over det:// Han sier aldri hva han liker, og det har han aldri gjort heller. Han er veldig lukka, og jeg er veldig åpen🙄 Anonymkode: 950d5...7aa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har nok ingenting med å være «tydelig» å gjøre. Hvis han ikke er autist, har han selvsagt forlengst skjønt at du er misfornøyd. Ikke forvent at han gjennomgår en personlighetsforandring; ingen gjør det i voksen alder. Dere passer rett og slett ikke sammen seksuelt sett, men hvis dere passer så «sykt» godt sammen på alle andre områder, burde det være til å leve med. Anonymkode: 2c254...d78 Ja det var det da. Autist er han ikke. Venter egentlig bare på at han skal åpne seg om et problem som prestasjonsangst, lite sex-lyst, at det er kjedelig/lite initiativ fra min side eller noe.. I følge han er alt bra og han vil ikke prøve noe «nytt» og synes vi har bra nok sex. Så er vanskelig å ikke ha noe å argumentere mot. Hadde aldri trodd at dette skulle bli et problem for meg, og jeg har alltid tenkt at sex er en «bonus» i et bra forhold. Men når man ikke er mer enn 21 år så ser jeg hvor mye det egentlig betyr for meg i et forhold. Anonymkode: 950d5...7aa 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det var det da. Autist er han ikke. Venter egentlig bare på at han skal åpne seg om et problem som prestasjonsangst, lite sex-lyst, at det er kjedelig/lite initiativ fra min side eller noe.. I følge han er alt bra og han vil ikke prøve noe «nytt» og synes vi har bra nok sex. Så er vanskelig å ikke ha noe å argumentere mot. Hadde aldri trodd at dette skulle bli et problem for meg, og jeg har alltid tenkt at sex er en «bonus» i et bra forhold. Men når man ikke er mer enn 21 år så ser jeg hvor mye det egentlig betyr for meg i et forhold. Anonymkode: 950d5...7aa Hvorfor skulle han oppleve egen seksualitet som et «problem»? Han høres jo helt normal ut. Men hvis det er et problem for deg, burde du finne en som matcher deg bedre. Anonymkode: 2c254...d78 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 Du får ta det du får. Du har ikke krav på sex fra partneren din. Sex-mas er turn-off. Det finnes viktigere ting i livet enn sex. 1-2 ganger i uka er masse, det bør du være fornøyd med! Hvis du ikke er fornøyd bør du la han gå, han fortjener bedre. ...er den responsen du ville fått her om du var mann. Det er tydeligvis helt andre regler som gjelder når kvinner opplever mangel på intimitet som problematisk. Anonymkode: 26933...abd
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor skulle han oppleve egen seksualitet som et «problem»? Han høres jo helt normal ut. Men hvis det er et problem for deg, burde du finne en som matcher deg bedre. Anonymkode: 2c254...d78 TS Han er jo ikke problemet, men sexlivet vårt er et problem da det er sex bare for å ha sex i en alder av 21/22 år. Synes bare det er trist å gå fra partner av den grunn, når man har et lite håp om at vi får det bedre. Anonymkode: 950d5...7aa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi tar like mye initiativ, men når jeg gjør det så virker det bare som mas og jeg får liksom 0 respons som oftest og da blir jeg bare i dårlig humør og han spør hva det er, så nøler jeg og forteller han. Det ender som oftest i dårlig stemning og vi legger oss. Trenger man si noe mer, en kvinne(eller mann) som ikke får den responsen hun ønsker og går rett i furte- og sutremodus. Det er ganske turn-off, for å si det forsiktig. Anonymkode: 9924c...710
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du får ta det du får. Du har ikke krav på sex fra partneren din. Sex-mas er turn-off. Det finnes viktigere ting i livet enn sex. 1-2 ganger i uka er masse, det bør du være fornøyd med! Hvis du ikke er fornøyd bør du la han gå, han fortjener bedre. ...er den responsen du ville fått her om du var mann. Det er tydeligvis helt andre regler som gjelder når kvinner opplever mangel på intimitet som problematisk. Anonymkode: 26933...abd Enig i at det er stor forskjell om man er mann eller kvinne i denne problemstillinga! Derfor det er litt ekstra sårt for meg at jeg som kvinne ikke føler jeg får «nok». Vil ikke si 1-2 ganger i uka er masse da flere forskninger og statistikker viser at 2-4++ ganger/uka er vanlig i et slikt parforhold jeg er i (hvor vi ser hverandre hver ettermiddag/kveld). Uansett, så vet jeg vi begge synes det er vanskelig, men virker som det er bare er jeg som er villig til å gjøre noe med det. Og jeg vil virkelig ikke at forholdet skal ta slutt pga dette.. Anonymkode: 950d5...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 DreamWorks skrev (5 timer siden): 1-2 ganger i uka etter tre år er jo ikke super sjeldent. Motsatt faktisk. Det er mer en gjennomsnittet. I tillegg. Ikke stress med alderen. Det er først om 10+ år sexen virkelig blir bra. Vet at det er vanskelig å tro på nå, men sånn er det💃🏼 Anonymkode: 7ff84...f0f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger man si noe mer, en kvinne(eller mann) som ikke får den responsen hun ønsker og går rett i furte- og sutremodus. Det er ganske turn-off, for å si det forsiktig. Anonymkode: 9924c...710 TS. Ser ut som det ble formulert dårlig for deg. Mente at hvis jeg tar initiativ til sex (og vi ender opp med å ha det) så savner jeg bare litt «bedre» og klarere respons. Ville aldri hatt sex med noen som ikke vil, og heller har jeg aldri furta over et nei. Det blir for barnslig for meg. Håper du skjønte budskapet med innlegget…. Anonymkode: 950d5...7aa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Derfor det er litt ekstra sårt for meg at jeg som kvinne ikke føler jeg får «nok». Vil ikke si 1-2 ganger i uka er masse da flere forskninger og statistikker viser at 2-4++ ganger/uka er vanlig i et slikt parforhold jeg er i ( Anonymkode: 950d5...7aa 1,5 ganger pr mnd viser nyeste seksualvaneundersøkelsene. Dere har oftere sex en gjennomsnittet, selvom det ikke betyr noe selvfølgelig. Anonymkode: 7ff84...f0f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #19 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes ikke du skal slå deg til ro med dette. Hvis ikke dette er noe dere kan prate om passer dere kanskje ikke så godt sammen, men hvis dere klarer det, kan det absolutt bli bedre om ikke det er andre problemer. Det vil nok ta tid og være litt tøft, men jeg og mannen har klart å jobbe oss gjennom slike perioder 3-4 ganger i vårt 25 år lange samliv. Begge må jobbe, og mye av det er utenfor senga for å tenne gnisten. Når gnisten er tent, er det mye større muligheter for god sex. Anonymkode: ea2e2...7e8 TS. Fint å høre, godt å se at noen har hatt lik erfaring og det har endt godt:) Anonymkode: 950d5...7aa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #20 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1,5 ganger pr mnd viser nyeste seksualvaneundersøkelsene. Dere har oftere sex en gjennomsnittet, selvom det ikke betyr noe selvfølgelig. Anonymkode: 7ff84...f0f Aha okei, står nok litt forskjellig. Regner med det er generelt for par? Ikke spesifikt hvor gamle en er og hvor lenge en har vært sammen. Nei det er ikke så viktig så klart… Anonymkode: 950d5...7aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå