Gå til innhold

Lav hvilepuls

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget via min Garmin klokke at hvilepulsen min er lav, den ligger rundt 45-50. I helga var den nede i 37. Jeg telte manuelt også for å se om det virkelig stemte - det gjorde det.
Jeg er overvektig, ikke godt trent. Jeg holder på med vektnedgang for øyeblikket, men er ikke spesielt aktiv. Jeg føler meg frisk.

Har noen vært hos lege med lav puls? Hva var årsaken, eller var det normalt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har genetisk anlegg for lav hvilepuls uten at det er noen underliggende årsak. Selv ligger jeg mellom 35-45 når jeg er frisk og uthvilt og mellom 50-57 når jeg er syk eller sliten/ lite søvn for eksempel ved influensa og slikt. 

Det er ikke noen annen årsak enn at alle på mors siden min er slik, alle er vi ulik i vekt,høyde, almenntilstand, trent/ikke trent, sykdom osv. 

For min del er den eneste baksiden at jeg kanskje 2 ganger i halv året får blodtrykksfall når jeg reiser meg, eller står i dusjen etter å ha vært i kaldt miljø. Ikke et kjempe problem men noe å holde øye med.

Anonymkode: c44af...d03

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hatt ned mot 40, til tross for at jeg var overvektig og utrent. Det er kanskje bare sånn noen av oss er.

Anonymkode: eaf8c...853

• Liker 1
Skrevet

Jeg og er en av dere. Også overvektig og lite trent

Anonymkode: 3b0cd...20c

• Liker 1
  • 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kom over denne nå. Jeg har også veldig lav hvilepuls,ca 45-47. Ikke godt trent. 

Anonymkode: ae31e...bd1

Skrevet

Samme her. Anbefaler å ta det opp med lege😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...