Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 8 akkurat nå. Og for 3 dager siden hadde jeg litt brun utflod, samme med igår. Men på kvelden igår derimot ble det farget rosa i doen når jeg tisset og idag skjedde det samme når jeg sto opp. Men det var litt mer idag, nesten som en start på mensen uten klumper eller smerte, i tillegg til litt brun utflod. Jeg har hatt mensenliknende smerter og litt ubehag i magen, men ikke noen form for sterke smerter vil jeg si. 

Er litt redd for å miste, men samtidig prøver jeg å ikke tenke for mye på det da jeg forstår at det ikke er noe å gjøre med hvis det skjer.

Noen som har opplevd likende og vil fortelle sine erfaringer?:) 

Anonymkode: e9f3e...3c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen personlige erfaringer å dele, bare en klem :klem:

Anonymkode: 09d03...75e

Skrevet

Det er helt vanlig med småblødninger og mens-smerter i starten av svangerskapet. 

Så lenge det ikke er full mens-mengde, men mer spotting og småblødning, er det ikke noe å bekymre seg for (det er lettere sagt enn gjort ;) )

Anonymkode: 11271...efb

Skrevet

Hadde både litt mensmurringer og småblødninger fra uke 5-14 ca. Litt av og på. Alt fint.

Fikk i grunn beskjed om at smerter uten blødninger, og blødninger uten smerter, var som regel ikke tegn på noe galt.

Brunt blod er ikke ny og frisk blødning, og det skal veldig lite blod til før utfloden f.eks blir lys rosa. Skjøre, tørre slimhinner kan gi en bitteliten rift, og det kan kanskje høres sånn ut hvis det blir rosa i toalettet når du tisser, men det ikke kommer i trusa?

Likevel, det er umulig å anta det ene eller det andre, man må bare vente. Du kan måle HCG over noen dager hos legen, eller evt. ta en tidlig ultralyd hvis du vil ha svar😊 Bortsett fra dette må man nesten bare vente og se, og prøve å ikke tenke så mye på det, selv om det er veldig vanskelig.

Anonymkode: 8c370...9c5

Skrevet

Jeg hadde småblødninger i første trimester fra uke 5-10, nesten like mye som p-pillemens til tider. Alt fra lyserosa til lysebrunt, brunt og knallrødt. Hadde også mensmurringer. Mensmurringer er ikke det samme som smerter, - tenkte det kunne være verdt å nevne siden det står overalt at blødning+smerte er det man skal være bekymret for. Jeg har mistet én gang tidligere, så derfor fikk jeg oppfølging når jeg blødde med hcg-måling med to dagers mellomrom og tidlig ultralyd for å sjekke utviklingen. Det synes jeg hjalp veldig for å roe meg ned. Noen blir mer nervøse av det, så det må du føle på selv. Men småblødninger i første trimester er i hvert fall veldig vanlig uten at noe er galt. Håper alt går bra med deg/dere!

Anonymkode: 3bf3b...ef5

Skrevet

Har hatt liten blødning og brun utflod i alle mine 3 svangerskap. Første svangerskap hadde jeg mye brun utflod over flere uker pluss en bitteliten frisk blødning rundt uke 12 (bare nok til å dryppe litt i do på ett dobesøk). Alt gikk bra den gangen, var ingenting galt. Andre svangerskap fikk jeg hint av friskt blod i utfloden over 2 dager, da mistenkte jeg noe var galt siden jeg også hadde mistet symptomer. Endte i MA i uke 9. Tredje gangen nå hadde jeg en liten frisk blødning i uke 13, med påfølge brun utflod. Varte bare 1 dag. Alt bra, er nå 26 uker på vei. 

Det er veldig vanlig med småblødninger og brun utflod første trimester. Det går som oftest bra, men kan være tegn på noe også. Håper alt går bra for deg ❤

Anonymkode: 90c65...969

Skrevet

Jeg hadde brun/lyserosa blødning tidlig i svangerskapet, rundt uke 7 tror jeg. Alt vel 😊 

Anonymkode: 681d3...025

Skrevet

Jeg hadde blødninger både brunt og friskt helt til rundt uke 24. Jeg har også hatt spotting/blødninger med menssmerter som endte i SA. Det er dessverre umulig å si på forhånd om det er noe farlig eller ikke, men det hjelper å dra på ultralyd for å sjekke☺️ 

Anonymkode: 48fdb...0e4

Skrevet

Har opplevd d 2 ganger. Ene gangen gikk det bra og andre gangen ikke. 

Begge gangene begynte jeg med rosa utflod i uke 6. Hadde det i 2 uker før det tok seg opp og mistet ene gangen, hcg var da synkende. Andre gangen var hcg fint og økte. Blødningen tok seg aldri opp, Og det gikk bra :)

Dra til lege å mål hcg.

Anonymkode: a10c9...b8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...