Jaytee Skrevet 1. februar 2023 #41 Del Skrevet 1. februar 2023 Fikk Iso hos Aleris og var faktisk vidunder- produktet for min del. Hadde ingen bivirkninger sett bort i fra tørr og sensitiv hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #42 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 19.10): Både jeg og kjæresten gikk på isotretinoin. Det er en satans kur fra himmelen. Kjæresten gikk på lavere dose i ett år, mens jeg gikk på høy dose i 4 mnd. Kjæresten hadde mer alvorlig akne enn meg i størrelse og dybde, men jeg hadde flere små over hele kroppen. Hos begge ble det verre før det ble bedre. Er helt normalt. Jeg gikk en runde med iso, men han gikk to. Jeg fikk en skikkelig psykisk knekk mot slutten og men hadde vært villig til å gjøre det igjen. Han slapp unna den psykiske knekken, men er blitt nesten kronisk tørr på leppene. Så ulike folk har ulike erfaringer. Vi hadde begge gjort det på nytt ved behov, men helt ærlig er sommeren den verste tiden å ta det på pga solen. Man blir svært lett solbrent. Anonymkode: 7dee6...c3b Den psykiske knekken. Var det pga bivirkninger av medisinene eller at det var en påkjenning å gå på kuren, lite bedring? Mannen min fikk en 3 måneders kur med bare litt effekt. Legen bestemte derfor han skulle gå på dem 2 mnd til. At det var bedre å fortsette enn å slutte for tidlig og begynne på nytt igjen. Han får fortsatt tilstoppede porer og mye talg i huden som vil ut tross 4 mnd behandling nå. Og jeg har nå begynt å se litt endringer i psyken hans. Mer trist og irritert. Anonymkode: 1bb0a...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #43 Del Skrevet 16. februar 2023 Sønnen min på 16 går på kuren nå. Han har holdt på litt over et år og er ferdig i april. Han begynte med en tablett pr dag og kunne øke til to pr dag. Bivirkningene ble for tøffe etterhvert så siste tiden nå er det bare en tablett annenhver dag. Han går på vgs og kan ikke ha mye fravær pga dårlig form. Bivirkningene var tørre lepper, tørre hender, ble slapp og trøtt konstant. Nå går det fint på lavere dose. Det har tatt tid, skal ta 420 tabletter. Men det er verdt det for huden er helt fin. Håper det holder seg slik etter han er ferdig. Anonymkode: 2441b...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #44 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 18.26): Jeg er sjokkert over at dette middelet brukes fremdeles. Jeg har snakket med leger som har omtalt det som rottegift. Ikke noe man burde fore barna sine med. For ikke å nevne dem som ble ødelagt psykisk og begikk selvmord. Det bryter ned leveren på sikt, som kan gi store plager senere i livet. Jeg har gått to runder selv med denne medisinen, jeg vet hva jeg snakker om. Anonymkode: 7f538...e66 Nei, du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Dette med økt risiko for selvmord er tilbakevist. Det er acne og hudproblemer som kan føre til dette, ikke iso i seg selv. Korrelasjon og kausalitet er ikke det samme. Ang. lever: Det er en grunn for at man følger med på levernivå. Anonymkode: 58884...a36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym200427 Skrevet 27. juli 2024 #45 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 14.02): Hudlegen min sa det var bedre med lav dose over lengre tid enn høy dose på bare noen mnd. Så jeg var på de i 9mnd. Hun anbefalte produktene til cerave og Cetaphil, og de var supre. Aknen forsvant og har vært borte i flere år nå. Anonymkode: d2a86...81f Hei! Litt gammel tråd men prøver. Hva var grunnen til at legen din mente dette var bedre? Min sier det motsatte og hører ikke på ønsket mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå