AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Del Skrevet 31. januar 2023 ECT -behandling er vist blitt en vanleg behandling form for depresjon de senere årene, og undres på om noen som har lykkes med den behandlingen. Har forsøkte å Google meg til oppdatering om hva denne behandling av depresjoner inneberer. Hørt mange skrekkhistorier om tvungen eklektrosjokk-behandling, men tidene har endret seg. Anonymkode: f14ab...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Del Skrevet 31. januar 2023 Ect behandling utføres aldri under tvang. Du må være samtykkekompetent, og signere på at du ønsker denne behandlingen. Din behandlende psykiater vil informere deg om forventet effekt, bivirkninger osv ut i fra din situasjon. masse lykke til, og god bedring 🙂 Anonymkode: 946f8...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Del Skrevet 31. januar 2023 RIP korttidshukommelse. Anonymkode: 9f3a2...b0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Del Skrevet 31. januar 2023 Jeg fikk ECT-behandling for snart 20 år siden. Jeg hadde vært deprimert siden barndommen, og ingenting hjalp. For meg var ECT nesten som en mirakelkur. Depresjonen bare forsvant etter første behandling. Det er vanlig med 12 behandlinger, men jeg avsluttet etter 3 behandlinger siden jeg følte meg frisk. Det var kanskje ikke det lureste, for etter et par år kom depresjonen tilbake. Da fullførte jeg en hel serie med 12 behandlinger, og jeg har vært frisk siden. Anonymkode: 3d396...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 31. januar 2023 #5 Del Skrevet 31. januar 2023 Ryddet for innlegg signert helsepersonell. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 31. januar 2023 #6 Del Skrevet 31. januar 2023 Ryddet for avsporing. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Del Skrevet 31. januar 2023 Jeg gjorde det. Jeg var alvorlig deprimert og ingenting fungerte. Jeg ble bittelitt bedre, men så var det en lang og hard reise gjennom 8 år med ulike typer terapi og mange udugelige fagfolk. Den dag i dag skulle jeg nok ønske at jeg ikke hadde gjort det, siden jeg fikk noen dårlige anestesiopplevelser. Samtidig så hadde jeg nok vært død nå hvis ikke, sånn sett er jeg glad. Skulle generelt heller ønske det var flere traumebevisste psykologer der ute, så man fikk bedre samtaleterapi. Selve opplevelsen legger de opp til skal være veldig trygg. Får med seg et miljøpersonale, og du får en hånd å holde i. De på oppvåkningen er veldig hyggelige. Om du er skikkelig deprimert og vurderer selvmord, hva har du egentlig å tape? Heier på deg og sender deg varme tanker ❤️ Anonymkode: 498ca...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå