Queen94 Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Starter i ny jobb i morgen. Kjenner ingen der fra før, så ønsker å gjøre godt inntrykk! Jeg ønsker 1 godt tips fra DEG! Som du ønsker din nye kollega skal ha!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Hils og smil til alle, ikke vær redd for å stille spørsmål, finn ut hvor dopapirlageret er. Anonymkode: 3ad3e...eeb 2
ElectricScum Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Fremstå som åpen, interessert og imøtekommende. Det holder lang vei når det kommer til førsteinntrykket. En porsjon ydmykhet hjelper også. 3 1
Queen94 Skrevet 31. januar 2023 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hils og smil til alle, ikke vær redd for å stille spørsmål, finn ut hvor dopapirlageret er. Anonymkode: 3ad3e...eeb Dopapirlageret??
Queen94 Skrevet 31. januar 2023 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2023 ElectricScum skrev (Akkurat nå): Fremstå som åpen, interessert og imøtekommende. Det holder lang vei når det kommer til førsteinntrykket. En porsjon ydmykhet hjelper også. Takk! Den har jeg i bakhode!
Knirke Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Det er jo vanskelig å si uten å vite hva du jobber med... Er du adm. dir eller er du ny kantinearbeider? Uansett... Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 Pust med magen. Anonymkode: 17357...5ac 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 36 minutter siden, Queen94 said: Dopapirlageret?? Litt flåsete, selvfølgelig, men min skrekk som ny på jobb er å komme til en do hvor det er tomt for dopapir og ikke vite hva jeg skal gjøre, lete eller hvem jeg skal kontakte. Anonymkode: 3ad3e...eeb
ElectricScum Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt flåsete, selvfølgelig, men min skrekk som ny på jobb er å komme til en do hvor det er tomt for dopapir og ikke vite hva jeg skal gjøre, lete eller hvem jeg skal kontakte. Anonymkode: 3ad3e...eeb Sant nok. Jeg ville uansett ikke latt det bli det aller første spørsmålet man fyrer av 😆 1
Queen94 Skrevet 31. januar 2023 Forfatter #11 Skrevet 31. januar 2023 ElectricScum skrev (8 minutter siden): Sant nok. Jeg ville uansett ikke latt det bli det aller første spørsmålet man fyrer av 😆 Hahahah, hadde aldri turt å spørre om det! Hei mitt navn er ….., hyggelig å hilse på dere. Forresten hvor er dopapirlageret?? 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 Vær blid, åpen og imøtekommende. Still gjerne relevante spørsmål, MEN et tips her, er å ikke relater alt til hvordan det var på din forrige jobb. Og ikke snakk en masse om den gamle jobben din. Det er sykt irriterende, og helt ærlig: folk driter i den gamle jobben din. Hør på hva den som lærer deg opp sier, og ikke ta ordet ut av munnen på vedkommende. Jeg har lært opp altfor mange som tror de skjønner alt (evt at de vil vise at de er ivrige), også tar alt bare mye lenger tid, fordi du må forklare «nei, det fungerer ikke sånn». Hør først og spør etterpå. Anonymkode: 3c775...ace 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 Kom ekstra tidlig 👍 Anonymkode: bf1cb...cbc
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kom ekstra tidlig 👍 Anonymkode: bf1cb...cbc Nei, kom til oppsatt tid, maks fem min før. Å få inn nyansatte lenge før avtalt er faktisk bare stress. Anonymkode: 3c775...ace 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vær blid, åpen og imøtekommende. Still gjerne relevante spørsmål, MEN et tips her, er å ikke relater alt til hvordan det var på din forrige jobb. Og ikke snakk en masse om den gamle jobben din. Det er sykt irriterende, og helt ærlig: folk driter i den gamle jobben din. Hør på hva den som lærer deg opp sier, og ikke ta ordet ut av munnen på vedkommende. Jeg har lært opp altfor mange som tror de skjønner alt (evt at de vil vise at de er ivrige), også tar alt bare mye lenger tid, fordi du må forklare «nei, det fungerer ikke sånn». Hør først og spør etterpå. Anonymkode: 3c775...ace Haha, er det du som har hatt ansvar for å lære opp meg? 🙈 I så fall har jeg et tips, og det er å ikke «mansplaine» alt. Med mindre dere ansetter nyutdannede eller folk rett fra gata så kan antageligvis den nyansatte en del fra før, og har ikke nødvendigvis behov for at du sitter og forklarer ting vedkommende kan fra før. Rutiner kan være noe forskjellige, ja, men lovverk «fungerer» f. eks. ikke forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Anonymkode: e33e2...622 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha, er det du som har hatt ansvar for å lære opp meg? 🙈 I så fall har jeg et tips, og det er å ikke «mansplaine» alt. Med mindre dere ansetter nyutdannede eller folk rett fra gata så kan antageligvis den nyansatte en del fra før, og har ikke nødvendigvis behov for at du sitter og forklarer ting vedkommende kan fra før. Rutiner kan være noe forskjellige, ja, men lovverk «fungerer» f. eks. ikke forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Anonymkode: e33e2...622 Vet du, det er helt ok så lenge det du sier er riktig og ihht lovverk. Men det er en del arbeidsplasser der det er mye som går på rutine og spesialcase på kundenivå, og da er det faktisk ikke mulig å vite noe uten å ha fått det forklart først. Og har du jobbet i et yrke i én bransje så kan ting fungere rimelig annerledes i en annen bransje. Derfor er det bare irriterende å bli avbrutt av irrelevante spørsmål fordi du gjorde det sånn et annet sted. Dine vinklinger og erfaringer er garantert nyttige, men ikke før du skjønner bedriften og bransjen du er kommet til. Derav lytt først og spør etterpå. Man ser dessuten fort hvor teskje noen trenger. Noen er ekstreme og trenger alt i detalj, mens andre evner å se helheter og systemer ganske raskt. Anonymkode: 3c775...ace
Queen94 Skrevet 31. januar 2023 Forfatter #17 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær blid, åpen og imøtekommende. Still gjerne relevante spørsmål, MEN et tips her, er å ikke relater alt til hvordan det var på din forrige jobb. Og ikke snakk en masse om den gamle jobben din. Det er sykt irriterende, og helt ærlig: folk driter i den gamle jobben din. Hør på hva den som lærer deg opp sier, og ikke ta ordet ut av munnen på vedkommende. Jeg har lært opp altfor mange som tror de skjønner alt (evt at de vil vise at de er ivrige), også tar alt bare mye lenger tid, fordi du må forklare «nei, det fungerer ikke sånn». Hør først og spør etterpå. Anonymkode: 3c775...ace Ååh, geniale tips!! Skal passe godt på å ikke nevne gamle arbeidsplass og holde kjeft sånn at de får snakket ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå