AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Hei, jeg lurer på hvordan dere reagerer/responderer til folk som er frekke og/eller retter på deg ofte? Anonymkode: bbd91...756
Turtellure12 Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Ler av frekke mennesker. Ofte er det veldig enkelt å sette dem på plass fordi de sier mye dumt. Gir gjerne en spydig kommentar tilbake, bakt inn i en meget hyggelig tone. De fleste skjønner lunta da 3
Rødstrupa Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 (endret) Det kommer helt an på hva det gjelder. Noen ganger blir jeg glad for velmenende råd. Og prøver å ta det til meg/forbedre meg. Andre ganger får de svar på tiltale. Endret 31. januar 2023 av Rødstrupa 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Å rette på deg er ikke å være frekk. Hvordan jeg reagerer på frekkhet, kommer helt an på situasjonen og omstendighetene. Anonymkode: 43719...eef 8
Tatja Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, jeg lurer på hvordan dere reagerer/responderer til folk som er frekke og/eller retter på deg ofte? Anonymkode: bbd91...756 Jeg blir alltid tatt på senga, og mister litt munn og mæle. Er det flere til stede, kjenner jeg meg ydmyket. Verste følelsen i verden! Skulle ønske jeg var kjappere i replikken og kunne svare på tiltale. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Problemet er å faktisk finne på noe å si tilbake som virkelig kan klappe igjen kjeften på dem! Jeg har i alle fall aldri vært noen særlig "smartypants" som er flink til å helt plutselig finne på sånne kommentarer hvis noen begynner med pisset deres. Anonymkode: 20c0c...569
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 På hvilken måte blir du rettet på? Kan du gi eksempler? Anonymkode: 9c63e...75e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, jeg lurer på hvordan dere reagerer/responderer til folk som er frekke og/eller retter på deg ofte? Anonymkode: bbd91...756 Kanskje du trengs å rettes på? Anonymkode: 58e8f...7c1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er å faktisk finne på noe å si tilbake som virkelig kan klappe igjen kjeften på dem! Jeg har i alle fall aldri vært noen særlig "smartypants" som er flink til å helt plutselig finne på sånne kommentarer hvis noen begynner med pisset deres. Anonymkode: 20c0c...569 Har lest meg fram til at hvis du er helt stille i noen sekunder for deretter å spør : "går det bra med deg?". Se dem rett i øyan å spør... -Den frekke skal visstnok bli satt ut av å bli spurt om akkurat det😉 Jeg skal teste det ut ved første anledning som byr seg😁 -er verdt et forsøk. Anonymkode: b345f...a8c 7
Laraa Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 Ikke lett det der. Frekke folk er gjerne også nærtagende folk. Med andre ord, de kan si hva pokker de vil til deg gjerne i en belærende og blærete tone, men hvis du manner deg opp til å svare med samme mynt, takler de det svært dårlig og føler seg angrepet eller sier at de ikke finner seg i å bli snakket slik til 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 Turtellure12 skrev (5 timer siden): Ler av frekke mennesker. Ofte er det veldig enkelt å sette dem på plass fordi de sier mye dumt. Gir gjerne en spydig kommentar tilbake, bakt inn i en meget hyggelig tone. De fleste skjønner lunta da Lukter lunta. Anonymkode: 74d0f...915 1
Reign Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, jeg lurer på hvordan dere reagerer/responderer til folk som er frekke og/eller retter på deg ofte? Anonymkode: bbd91...756 Jeg speiler. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje du trengs å rettes på? Anonymkode: 58e8f...7c1 Det kan godt være. Men når man er voksen er det ikke hyggelig når en enkelt person retter på språket ditt og ting du sier det får meg bare til å føle meg dum. Anonymkode: bbd91...756 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 Hvis det er noen som er gjentakende frekk så sier jeg slutt å vær så frekk/det der er frekt sagt. Skjer det en gang så kommer det an på relasjonen vår hvordan jeg reagerer. Med en kollega eller bekjent sier jeg fra, men er det nær venn så tolererer jeg det så lenge det ikke er gjentakende Anonymkode: 416e7...1c4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei, jeg lurer på hvordan dere reagerer/responderer til folk som er frekke og/eller retter på deg ofte? Anonymkode: bbd91...756 er man frekk, hvis man må korrigere deg? F.eks. ikke gå rundt å plystre høyt inne på butikken? Noen tror jo det er helt ok, men TS mener vel man er frekk om man sier ifra om plystre kan du f*n ikke. Anonymkode: 15266...9e6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #16 Skrevet 1. februar 2023 Laraa skrev (13 timer siden): Ikke lett det der. Frekke folk er gjerne også nærtagende folk. Med andre ord, de kan si hva pokker de vil til deg gjerne i en belærende og blærete tone, men hvis du manner deg opp til å svare med samme mynt, takler de det svært dårlig og føler seg angrepet eller sier at de ikke finner seg i å bli snakket slik til Jepp… de kan selv si meningene sine her og der, men hvis du sier: hør på meg! så blir de helt i krigsmodus, selv om de bruker ekstremt mye energi på å få andre til å lytte til dem. Det får meg til å lure litt på hva agendaen deres er. Hvordan mennesker møter andre forteller mye om dem som personer, men jeg føler på en måte en del glemmer det faktum, og hel-fokuserer på meg. Det er også verdt å nevne det at kun 10-15% av befolkningen har reell selvinnsikt, og har du noensinne opplevd et menneske som har fortalt deg at han/hun ikke har selvinnsikt? Og hvis man faktisk sier at man har selvinnsikt ser man egentlig på seg selv som en sjelden og opphøyd rase nærmest, 10-15 % er ikke allverdens. Anonymkode: f1fc6...e83 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #17 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Å rette på deg er ikke å være frekk Så så, nå må du ikke være frekk. Anonymkode: fef75...49e 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #18 Skrevet 1. februar 2023 Tror det er mye mangel på forståelse, empati, og ta andre sitt perspektiv, de vet faktisk ikke bedre tenker jeg. De frekkeste jeg kjenner til, er veldig egosentriske, kyniske og skryter fælt av egne prestasjoner. Anonymkode: 44b39...00a 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #19 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det kan godt være. Men når man er voksen er det ikke hyggelig når en enkelt person retter på språket ditt og ting du sier det får meg bare til å føle meg dum. Anonymkode: bbd91...756 Du anklager altså noen for å være frekk mot deg når du fomler med å finne rett ord og de foreslår det riktige ordet? Det er ikke å være frekk i det hele tatt, med mindre de er spydige i tonen mot deg samtidig? Hvem som helst kan fomle med å finne det riktige ordet imellom, det betyr ikke at man er dum. Så om du går rundt og føler deg dum pga det så må du gjøre noe med tankene dine. Det er ikke andre mennesker sin feil at du går og kjenner på å føle deg dum. Anonymkode: 9c63e...75e 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #20 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du anklager altså noen for å være frekk mot deg når du fomler med å finne rett ord og de foreslår det riktige ordet? Det er ikke å være frekk i det hele tatt, med mindre de er spydige i tonen mot deg samtidig? Hvem som helst kan fomle med å finne det riktige ordet imellom, det betyr ikke at man er dum. Så om du går rundt og føler deg dum pga det så må du gjøre noe med tankene dine. Det er ikke andre mennesker sin feil at du går og kjenner på å føle deg dum. Anonymkode: 9c63e...75e Jeg skjønner hva du mener og jeg er enig. Men som sagt er det vanskelig å forklare hele situasjonen her folk er også forskjellige, noen synes noe er frekt andre synes ikke det. Jeg skrev bare innlegget fordi jeg lurte hva andre sine tanker er når noen FØLER at noen er frekke:) for å få tips! Ikke noe dypere enn det, du må også forstå at folk er forskjellige. Det er ikke så vanskelig å forstå. Det er lov og synes noe er frekt selvom DU nødvendigvis ikke synes det. Anonymkode: bbd91...756 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå