Shackle Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Hvor er mellomklassen? Når du ser på tråder som omhandler gjeld, lønn eller sparing så florerer det av personer med godt over millionen i lønn og om det ikke er tilfellet så går man på AAP/Ufør. Hvis du ser på SSB sine rapporter så er det åpenbart at det er noe som skurrer her. Så mitt spørsmål til dere som lyver om egen lønn/sparing: Hva får du ut av det å lyve på slike forumposter? Svar gjerne ved bruk av anonym bruker. 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Tja jeg tjener 700-750 000 i året, med andre ord rett over gjennomsnittet og jeg lyver ikke om lønn. Men kanskje de som skryter på seg millionlønninger gjør det fordi det får dem til å føle seg bedre? Anonymkode: ef154...66d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 De har ikke tid til å henge her. Anonymkode: 08dc0...acb 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Jeg synes det er alltid er ganske godt variert, med mange som ligger rundt 500 000. Kanskje du mest legger merke til de høye, fordi du har fått det for deg? Et annet moment er at det kanskje er de med lavere og høyere inntekt som er mest opptatt av å lese om og diskutere økonomi? Anonymkode: 5c049...a5f 14
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Det er kanskje de som har millionlønninger som har behov for å skryte, eller de som er uføre som har behov for å fortelle hvor lite de har (og at det er synd på dem) som roper høyest? Jeg har sjelden behov for å gå inn i tråder for å fortelle om lønna mi på 600.000. Anonymkode: 9ed64...871 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Jeg tror jeg er i mellomklassen selv om jeg går på AAP. Anonymkode: aa682...e7b 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: De har ikke tid til å henge her. Anonymkode: 08dc0...acb Det er en myte at man må jobbe så mye for å ha mye penger. Dersom du for eks arver 30 millioner kan du leve på det resten av livet uten å jobbe en dag. Dersom du vinner i lotto, puttet penger i en aksje som steg til millioner, arver eller på andre måter får en relativt lettjent formue, så kan du leve på det resten av livet uten å jobbe mer. Man kan altså ha veldig god "inntekt" og veldig mye fritid. Når det er sagt, så tviler jeg på at det er mange av personer i den type situasjon som henger her. Poenget er hovedsaklig løse opp i denne myten at alle rike jobber kjempemye. Mange av de med normal jobb jobber normale timer, eller mindre. Anonymkode: dda34...ad6 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 Det er når man har mye, eller lite, at man føler for å dele. Leser du også på prøverforumet og tenker at 80% av alle må ty til prøverør, eller blir gravide med en gang? Anonymkode: 0979e...dbf 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 Kan man ikke være begge deler? Altså mangemillionær og ufør? Anonymkode: d04d9...633 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 Har og lagt merke til dette. Var en tråd her om hvor mye man sparer i måneden. Og jeg er stolt over at jeg klarer å spare 5000 kr i måneden, så skulle inn og skrive det. Men der sparte jo folk 10 ganger så mye, eller mer i måneden. Var jo helt ville summer de sparte, og 5000 hørtes veldig lite ut Anonymkode: 4e9e9...01c 7 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har og lagt merke til dette. Var en tråd her om hvor mye man sparer i måneden. Og jeg er stolt over at jeg klarer å spare 5000 kr i måneden, så skulle inn og skrive det. Men der sparte jo folk 10 ganger så mye, eller mer i måneden. Var jo helt ville summer de sparte, og 5000 hørtes veldig lite ut Anonymkode: 4e9e9...01c Øøh what, har vært i den tråden å ikke sett mye til de som skriver at de sparer over 50 000 i mnd!? De aller fleste svarte jo derimot at de lå på mellom 0 - 20 000. Anonymkode: dab82...96d 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 Jeg har ikke millionlønn 😅 Men jeg ligger litt over snittet. Samlet inntekt for husholdningen er stort sett det jeg alltid går for i sånne tråder, siden vi har helt felles økonomi, og mannen har millionlønn. Rart å tenke på, da vi ble sammen for 10 år siden var vi begge studenter, levde på 10-15 000 i måneden, og en periode bodde vi sammen på 13 kvadrat inkludert bad og kjøkken! Anonymkode: b8858...d86 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 Jeg er både mangemillionær og ufør 🙋🏻♀️ Anonymkode: d4395...42d 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 Det overrasker meg at du kvalifiserer de med lønn på 1 million som mangemillionærer 😂 De som prioriterer å spare mye har da også en naturlig interesse for sparing i seg selv og ønsker også å snakke om det. Det samme ser du på singelforumet og på gravidforumet og på strikkeforumet. Tenker du da automatisk at alle på KG strikker fordi alle som svarer i en strikketråd strikker..? Anonymkode: 6b7ac...e1c 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er både mangemillionær og ufør 🙋🏻♀️ Anonymkode: d4395...42d Ja man skulle tro på enkelte at de som har mye penger fra før ikke kan bli uføre - er ikke sånn verden fungerer. At som ufør er man automatisk på minstesats og på leiemarkedet... Jeg har uføretrygd selv, men jeg hadde høy utdannelse før jeg ble uføretrygdet. Jeg lever verken på minstesats eller den høyeste satsen, men ligger over gjennomsnittlig utbetaling som uføretrygdet. Jeg har tidligere vært millionær også (altså ikke mangemillionær, bare litt over 1 million på kontoen). Poenget mitt, verden er ikke svart / hvitt, enten/ eller... Anonymkode: f54d5...b1f 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er en myte at man må jobbe så mye for å ha mye penger. Dersom du for eks arver 30 millioner kan du leve på det resten av livet uten å jobbe en dag. Dersom du vinner i lotto, puttet penger i en aksje som steg til millioner, arver eller på andre måter får en relativt lettjent formue, så kan du leve på det resten av livet uten å jobbe mer. Man kan altså ha veldig god "inntekt" og veldig mye fritid. Når det er sagt, så tviler jeg på at det er mange av personer i den type situasjon som henger her. Poenget er hovedsaklig løse opp i denne myten at alle rike jobber kjempemye. Mange av de med normal jobb jobber normale timer, eller mindre. Anonymkode: dda34...ad6 Nei men det var mellomklassen jeg sikta til når jeg sa de ikke hadde tid Anonymkode: 08dc0...acb
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke millionlønn 😅 Men jeg ligger litt over snittet. Samlet inntekt for husholdningen er stort sett det jeg alltid går for i sånne tråder, siden vi har helt felles økonomi, og mannen har millionlønn. Rart å tenke på, da vi ble sammen for 10 år siden var vi begge studenter, levde på 10-15 000 i måneden, og en periode bodde vi sammen på 13 kvadrat inkludert bad og kjøkken! Anonymkode: b8858...d86 Og grunnen til at du "går for" samlet inntekt bekrefter vel påstanden om at de som ligger noe over gjennomsnittet er de som liker å kringkaste det. Synes for øvrig det er både litt flaut og dumt når kvinner svarer hva mannen tjener i en tråd som kun etterspør "hva tjener DU". Føler vi setter oss 50 år bak i tid. Tviler på at menn opplyser hva dama tjener i tilsvarende tråder. Anonymkode: 79fae...013 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 Jeg tjener 550k i året, så anser oss som ganske midt på treet. Sparer 5000kr i mnd på ymse fond og bufferkonto. Har en mann som tjener omtrent det samme som ikke er på kg. Det virker som at mange her inne har behov for å hevde seg over andre. 🫠 Anonymkode: 96b99...77e 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #19 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tjener 550k i året, så anser oss som ganske midt på treet. Sparer 5000kr i mnd på ymse fond og bufferkonto. Har en mann som tjener omtrent det samme som ikke er på kg. Det virker som at mange her inne har behov for å hevde seg over andre. 🫠 Anonymkode: 96b99...77e Må man virkelig hevde seg når man forteller hvor mye man sparer i en tråd om hvor mye man sparer i måneden? Kanskje de bare er interessert i sparing. Selv skjønner jeg ikke hvorfor man skulle lyve om noe sånt. Anonymkode: 087c8...359 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #20 Skrevet 31. januar 2023 Det ville vært rart om man ikke kunne poste i en sånn tråd av frykt for at andre skal synes man sparer for mye. Man må jo anta at spørsmålet faktisk er stilt fordi trådstarter faktisk vil vite hva folk sparer. Ei heller forstår jeg hvorfor folk depper over at andre sparer mer enn dem selv. Anonymkode: bd9fd...f79 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå