Gipetto Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Jeg synes det er interessant å lese hva andre tenker om å ha et åpent forhold med sin partner, ha sex med andre osv. Selv kunne jeg aldri hatt det, blir dårlig bare av tanken på at samboeren skulle være intim med noen andre enn meg. 5
Ishavsrøya Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Da er jeg heller singel 😊hadde aldri vært aktuelt med ett sånt type forhold 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Jeg er åpen for å vurdere det, men jeg vet at mannen min ikke vil det, så det kommer ikke til å skje. Sexlivet vårt har vært helt dødt de siste 3,5 årene, og i en alder av 40 er jeg for ung til å slutte å ha sex. Det er han som ikke vil, og det er uaktuelt for meg å gå, med barn, hus og alt annet som knytter oss sammen. Anonymkode: 9f931...dd5 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Når jeg var i 20-årene - helt klart Når jeg var i 30-årene - tja, kanskje Er nå passert 40 (er 41) - det der blir bare slitsomt, så nei takk Anonymkode: a3ca6...0bc 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 En typisk ting som funker bra i fantasien, men ofte ikke i virkeligheten. Anonymkode: 60306...c4a 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 Jeg er bifil, og lite sjalu angående slikt som er åpent mellom oss (tåler ikke løgn og bedrag), så vi har smååpent forhold. Jeg har ingen interesse av å være med andre menn, men vi kan treffe andre kvinner sammen. Sammen er imidlertid nøkkelordet i vårt forhold, så vi kvalifiserer ikke til at vi lever helt monogamt, men heller ikke til å påstå åpent forhold, siden det er åpent kun for helt spesifikke opplevelser. Kun kvinner vi begge liker. Akkurat det mange kaller umulig, men jeg har en veldig flott og sjarmerende mann, og er selv utadvendt og flørtende, og har hatt den opplevelsen sammen rundt 10 ganger opp gjennom årene. Vi har dessuten takket nei minst like mange ganger, fordi ene av oss ikke ble begeistret for kvinnen. Dette fungerer flott for oss, men med klare rammer, og jeg tror ikke det å åpne sexliv for andre er for alle. Anonymkode: 4fa91...437 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 Gipetto skrev (2 timer siden): Jeg synes det er interessant å lese hva andre tenker om å ha et åpent forhold med sin partner, ha sex med andre osv. Selv kunne jeg aldri hatt det, blir dårlig bare av tanken på at samboeren skulle være intim med noen andre enn meg. Jeg har skrevet egen tråd her om meg og min samboer sitt åpne forhold. Vi elsker det💃🏼 Anonymkode: 81d94...efb
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 Hvis begge ønsker det og er enige om hvordan det skal gjennomføres sånn rent praktisk, så er det helt greit. Selv kunne Jeg ikke ha tenkt meg det, det passer ikke for meg. Det handler ikke om sjalusi, det er bare ikke den typen forhold jeg ønsker meg, og jeg ser ikke helt poenget. Derfor ville jeg aldri inngått et forhold med en partner som ønsket et slikt forhold. Om min samboer nå plutselig skulle ha ønsket et åpent forhold ville det bare ha vært merkelig, da hadde det vært noe som lå bak og da måtte vi ha snakket om det og funnet ut av situasjonen. Kanskje hadde det endt med at vi hadde funnet ut at vi ikke lenger hadde de samme ønskene for forholdet, og valgt å avslutte. At noen ønsker et åpent forhold pga langvarig sextørke er på et vis forståelig, men her tenker jeg også at man først bør ta tak i den bakenforliggende problematikken. Det å ha sex utenfor forholdet er ikke løsningen med mindre begge parter er enige om at man kan gjøre det på den måten. Anonymkode: aaa9d...e79 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 For meg er det HELT uaktuelt så lenge vi er i en livsfase med små barn etc. Kanskje, kanskje det kunne blitt aktuelt en dag dersom vi steriliserer oss. Men uansett så blir det neppe noe av, for han er ikke komfortabel med at jeg skal treffe andre menn og jeg har null interesse av å ligge med damer. Og jeg ser ikke noen grunn til å tillate han å treffe andre kvinner da. Anonymkode: 16674...2f9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 Aldri. Hvorfor skal jeg det? Føler det egner seg for to personer som egentlig hadde vært utro uansett i utgangspunktet men da kan de gjøre det «lovlig». Jeg har det ikke i meg Anonymkode: 04d96...45e 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 Helt uaktuelt for min del, jeg tenker det er en forkledning for å "ha lov" til å ha sex med andre når man er lei partneren sin. Anonymkode: 923fa...886 5
Anciol Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 Helt uaktuelt for meg, vil ikke risikere STD's eller andre uhumskheter, så NEI 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 Jeg tenker at utgangspunktet for å ha et åpent forhold som fungerer må være at kommunikasjonen i parforholdet er bra. Det vil bidra til å skape den tryggheten som er helt nødvendig for å gjøre avtaler, åpenhet om følelsesmessige reaksjoner og håndtering av disse mm Altså ikke at begrunnelsen for å ha et åpent forhold er at parforholdet er skrantende i kommunikasjonen. Ingen tvil om at dette kan være risikosport… Anonymkode: 8aad3...39c 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #19 Skrevet 31. januar 2023 Det kunne jeg, om jeg ikke hadde fått behovet dekket i forholdet. Anonymkode: f411a...33c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #20 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at utgangspunktet for å ha et åpent forhold som fungerer må være at kommunikasjonen i parforholdet er bra. Det vil bidra til å skape den tryggheten som er helt nødvendig for å gjøre avtaler, åpenhet om følelsesmessige reaksjoner og håndtering av disse mm Altså ikke at begrunnelsen for å ha et åpent forhold er at parforholdet er skrantende i kommunikasjonen. Ingen tvil om at dette kan være risikosport… Anonymkode: 8aad3...39c Ja, det er akkurat det. Åpent forhold er risikosport, spesielt hvis ikke alt er på stell med kommunikasjonen og tryggheten i bunn. Men hvis man har alt det så har man kanskje heller ikke behovet for noe utenom? Anonymkode: 16674...2f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå