Gå til innhold

Er du sammen med samboer på alle helligdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på alle helligdagene i mai. 17 mai, Kristi himmelfartsdag, pinse. Og påskeaften. 

Min far er alene alle disse dagene. Min mor reiser til utlandet på alle røde disse røde dagene i år. Jeg og samboer bor ca 2 timer unna, i samme by som hans foreldre.

Jeg vil ikke pappa skal sitte alene, så har lyst til å reise til han påskeaften, 17 mai.. disse helligdagene. Men så vet ikke om det er slemt i forhold til samboer. Vi er 30+ begge to, ingen barn. 

Hva gjør andre her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor alt eller ingenting?

Hvorfor ikke en kombinasjon, der mannen er med litt, og du også reiser litt alene? Eller at han kommer til dere? 

Reiser du for din egen del, eller for samvittigheten? Man kan ikke leve sitt liv for andre. 

Jeg er selv i en situasjon der den ene av mine foreldre er igjen alene på andre siden av landet. Men jeg og mannen snakker godt om det. Og kombinerer at personen kommer hit, at jeg reiser, at vi reiser, og at det rett og slett blir noe helligdager alene. 

Anonymkode: 207b8...65d

• Liker 4
Skrevet

Det naturlige er jo å sammen besøke familie på helligdager. 2 timer unna er ikke mye heller

Anonymkode: 83df4...dd2

• Liker 1
Skrevet

Samboer, ja. Men vi er jo sammen hele tiden hver eneste dag uansett.

Øvrig familie er nok bare jul og påske. Andre helligdager er ikke noe vi feirer.

Anonymkode: 17800...dd7

Skrevet

Helt innafor å besøke din far, dette hadde ikke vært noe problem for meg hvertfall.
Eventuelt at du inviterer han til dere, eller at dere begge reiser og besøker han.

Ser ikke på dette som noe problem.. 🙂 

Anonymkode: 350c6...4fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor alt eller ingenting?

Hvorfor ikke en kombinasjon, der mannen er med litt, og du også reiser litt alene? Eller at han kommer til dere? 

Reiser du for din egen del, eller for samvittigheten? Man kan ikke leve sitt liv for andre. 

Jeg er selv i en situasjon der den ene av mine foreldre er igjen alene på andre siden av landet. Men jeg og mannen snakker godt om det. Og kombinerer at personen kommer hit, at jeg reiser, at vi reiser, og at det rett og slett blir noe helligdager alene. 

Anonymkode: 207b8...65d

Samboer har mest lyst til å være her med sine foreldre. Han vil ikke overnatte noe annet sted enn hjemme, føler i påsken er det hyggelig å være noen dager kanskje. Syns det er så trist å tenke på han sitter alene, særlig påskeaften.

Skrevet
Anonym-bruker skrev (24 minutter siden):

Samboer har mest lyst til å være her med sine foreldre. Han vil ikke overnatte noe annet sted enn hjemme, føler i påsken er det hyggelig å være noen dager kanskje. Syns det er så trist å tenke på han sitter alene, særlig påskeaften.

Herlighet, han er en voksen mann. Kanskje han koser seg med å være litt alene? Også kommer du og tvinger deg på? 

Anonymkode: 48c5a...e66

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet, han er en voksen mann. Kanskje han koser seg med å være litt alene? Også kommer du og tvinger deg på? 

Anonymkode: 48c5a...e66

Dette er faktisk ikke alle som forstår dette. Nå vet jeg at jeg alltid kommer til å være velkommen hos foreldrene mine. korteste reisevei for meg er 12+ timer med fly, så spontanturer er litt vanskelig.

Jeg har imidlertid aldri dårlig samvittighet for ikke å være der. De har alltid gjort mye hver for seg og har begge nok av hobbyer og aktiviteter å bruke alenetid på, og jeg er akkurat likedan selv.

Anonymkode: f3c7c...83d

Skrevet

hah, nei. Vi er voksne selvstendige mennesker, trenger ikke sitte oppå hverandre hele tiden. Faren min er også et voksent menneske. Julaften hadde jeg ikke likt at han satt alene, men å være alene på Kristi Himmelfartsdag, i pinesen eller andre røde dager i mai? Hvorfor er det annerledes enn å værer alene en annen random dag? 

På 17. mai er alle velkomne til oss, men vi drar ikke til andre siden vi har barn som vil gå i tog med klassen sin etc.

Anonymkode: 14cd0...735

Skrevet

Jeg jobber alltid halvparten av alle røddager og reiser bort en av røddagene ihvertfall, så nei, sitter ikke og holder samboer i hånden alle røddager og det går nok helt fint. Han er dog invitert til å bli med den helgen jeg skal bort.

Anonymkode: b8e74...853

• Liker 1
Skrevet

I mai skal jeg reise bort uke 20 med min søster. Er da borte 17 og 18 mai, som er røde dager.

Samboer blir igjen hjemme. 

Har ikke tenkt at det er slemt at han blir alene hjemme selv om det er røde dager. Tipper han kommer til å kose seg alene jeg  :)

Anonymkode: b9831...7ad

• Liker 1
Skrevet

Jobber alltid, enten han eller jeg. Legger ikke så tanke på de dagene mua julaften og 17. mai. Da feirer vi noe sammen med barna før eller etter jobb.

Anonymkode: 107e6...58b

Skrevet

"Helligdager", som bare er vanlige dager man har fri, som kristi himmelfarts, andre pinsedag, osv, er bare som vanlige fridager for oss, og nei, det er revnende likegyldig om jeg er alene eller med noen. 

Faktiske fest-dager, som 17.mai, julaften, etc, derimot, er vi sammen. 

Anonymkode: c764e...ff4

Skrevet

Ts her. Vet pappa liker å markere sånne dager, han vil gjerne feire. Søskene mine bor i utlandet, og jeg vet han syns det er sårt å være alene f.eks påskeaften og 17 mai. Og han har fått en demens diagnose. Han har ikke mange rundt seg, derfor jeg syns det er sårt. Samboer er selvfølgelig invitert med.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre som du vil. Og jeg skjønner at du tenker på faren din som er alene. Du kan jo reise til faren din, og hvis samboeren din ikke vil være uten deg, så er han hjertelig velkommen til å være med. Det er jo ikke samboeren din som er sjefen din.

Anonymkode: d2556...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...