AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Er HMS ansvarlig rett person å snakke med ved mobbing? Anonymkode: d34dd...8e4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 takinova skrev (Akkurat nå): Ja, blant annet. Men HMS ansvarlig kan være en støttespiller? Å dele tingene med og komme med innspill? Anonymkode: d34dd...8e4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Er mobbingen noe du føler, eller er det noe konkret? Er det en kollega som mobber eller er det en leder? Anonymkode: 8b6e7...89d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er mobbingen noe du føler, eller er det noe konkret? Er det en kollega som mobber eller er det en leder? Anonymkode: 8b6e7...89d En kollega som er svært belastende. Anonymkode: d34dd...8e4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Personalsaker er tillitsvalgt. Arbeidsmiljø er HMS. Anonymkode: b7898...823 1
Queen94 Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Vi på min arbeidsplass snakket med personalansvarlig om mobbing på jobb. Men han tok det opp videre til leder, og det ble bestemt at VI som ble mobbet er mobbere og må skjerpe oss. Vi ble behandlet dårlig av kollega og sjefen.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men HMS ansvarlig kan være en støttespiller? Å dele tingene med og komme med innspill? Anonymkode: d34dd...8e4 Ja På min arbeidsplass er HMS- ansvarlig/leder, HMS-koordinator, etc. en naturlig person å gå til med sånt. Vedkommende kan da, hvis du ønsker, ta saken videre. For eksempel til HR eller til bedriftshelsetjenesten hvis relevant. Eller bare være en samtalepartner. Anonymkode: 34330...6d1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 Dere som har vært igjennom dette, hjalp det, og ble situasjonen bedre? Jeg ble selv mobbet av leder og kolleger. Jobbet i kommunen, og gikk til HMS ansvarlig, tillitsvalgt og bedriftshelsetjenesten. Det hjalp en liten periode, og etter flere år så ble jeg langtidssykemeldt, er nå på AAP på 3. året, og kommer nok aldri ut i arbeid igjen. Anonymkode: 42a2b...0ff
Kitty Odis Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 Queen94 skrev (På 31.1.2023 den 11.10): Vi på min arbeidsplass snakket med personalansvarlig om mobbing på jobb. Men han tok det opp videre til leder, og det ble bestemt at VI som ble mobbet er mobbere og må skjerpe oss. Vi ble behandlet dårlig av kollega og sjefen. Ta det opp med hovedtillitsvalgt
Queen94 Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 Kitty Odis skrev (8 minutter siden): Ta det opp med hovedtillitsvalgt Har slutter derfra nå
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 Jeg ville kontaktet tillitsvalg eller leder. Jeg er HMS-ansvarlig på min jobb, mine oppgaver er hovedsaklig risikovurderinger av arbeidsområder, foreslå utbedring som skli-sikring eller hev/senk pult, lage prosedyrer for områder som kan utgjøre helsefare, samarbeid med amu og verneombud, samt legge tilrette for revisjoner av f.eks brannvesen, og lignende oppgaver. Jeg har ingenting med personalsaker å gjøre, det tar tillitsvalgt eller avdelingsleder seg av. Anonymkode: 1f2ce...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå