Gå til innhold

Dere som var kvalm og kastet opp hele svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kastet dere også opp under fødsel? Trodde jeg var kvitt kvalmen da det ble litt bedre i 2 uker, men nå er både kvalme og oppkast tilbake for fult (er i uke 35), og er redd dette også er med fødsel. Isåfall kommer det til å bli dobbelt så ubehagelig og dritt å føde da det er grusomt å være kvalm hele tiden 

Anonymkode: 0c069...8d1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kastet opp flere ganger under fødselen, men merket ikke noe til kvalmen egentlig, selv om den hadde plaget meg mye hele svangerskapet. Ikke sikker på om den forsvant eller om det bare var sånn at de andre smertene «tok over» i den grad at jeg ikke lengre merket kvalmen 😅

I det store og det hele så kan jeg ikke huske at det plagde meg så mye at jeg kastet opp under fødsel, selv om jeg hatet det sterkt under svangerskapet. Var liksom et annet fokus likevel. Hadde bare spyposen i hånda og gjorde det jeg måtte gjøre under sammentrekningene. 

Etter at epiduralen begynte å virke sluttet jeg å kaste opp. Fikk også spist noe og slappet av. Det var deilig. 

Anonymkode: 91b0c...846

Skrevet

En gang, men tidlig i forløpet. Lenge før aktiv fødsel.

Var kvalm i en uke etter fødselen, da ga det seg.

Skrevet

Nei kastet ikke opp under noen av mine fødsler til tross for hyperemesis hele svangerskapet, men det er relativt normalt å kaste opp under fødsel uavhengig av kvalme under svangerskapet eller ikke.

Anonymkode: c6699...caa

Skrevet

Jeg kastet opp under fødsel. Hadde egentlig ikke kastet opp noe særlig de siste mnd. Hadde hyperremesis og da fikk det 24/7 i 4 mnd.

Jeg trur jeg egentlig reagerte på lystgassen, vet ikke sikkert. Har bilde av meg rett før epidural ble satt og der sitter jeg med spyposen i hånda. Hadde og svangerskapsforgiftning som vi ikke var klar over riktig ennå heller. Så kan vøre derfor jeg kastet opp.

Skrevet

Jeg kastet opp under fødsel, men tror ikke det hadde noe sammenheng med svangerskapskvalmen. Jeg var ikke kvalm underveis i fødselen egentlig m, det var bare 4-5 ganger når det var veldig intenst jeg kjente at "nå spyr jeg". 

Skrevet

Kastet opp under fødsel, mange ganger. Til slutt var det ikke mer å kaste opp og det ga seg. Tror også jeg fikk noen medisiner for å roe det til slutt. Husker lite siden det var så mye smerter og oppkast. Klarte ikke holde styr på alle medikamentene de ga, hadde nok med mitt. Aksepterte at helsepersonell hadde ansvaret for livet mitt og barnets og bare gjorde som de sa.

Anonymkode: b11c9...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...