AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Hei, datteren min skjeler på det høyreg øyet. Hun er langsyn og har fått briller for 2 uker siden, men fortsatt ingen forbedring. er det noen som har eller hatt små barn som skjeler og blitt bedre? Hvor lang tid tok det og hvordan var behandlingen? Del gjærne erfaring, takk for svar!! Anonymkode: f9f5c...e59
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Hvis barnet skjeler så regner jeg med dere går til kontroller på sykehuset. Har jeg gjort med begge mine, de fikk briller tidlig(3 år) så skjelingen ble korrigert nå går de kun til optiker. For noen barn er det nødvendig med lapp foran det sterke øyet for å tvinge det andre øyet til å brukes, men det tror jeg at dere hadde fått beskjed om var tilfelle. Anonymkode: 2ecbf...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Hei, datteren min skjeler på det høyreg øyet. Hun er langsyn og har fått briller for 2 uker siden, men fortsatt ingen forbedring. er det noen som har eller hatt små barn som skjeler og blitt bedre? Hvor lang tid tok det og hvordan var behandlingen? Del gjærne erfaring, takk for svar!! Anonymkode: f9f5c...e59 Hei:) Min sønn er også langsynt og skjeler på ett øye. Han har brukt lapp en time om dagen i halvannet år og det har hjulpet på skjelingen. Nå ser man det bare når han er sliten. Vi er ferdige med lappen, men går fortsatt til kontroll en gang i halvåret for å se på skjelingen og synet forøvrig. Er det kraftig skjeling? Hva sa øyelegen da? Anonymkode: 5cb96...5d2
miral88 Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvis barnet skjeler så regner jeg med dere går til kontroller på sykehuset. Har jeg gjort med begge mine, de fikk briller tidlig(3 år) så skjelingen ble korrigert nå går de kun til optiker. For noen barn er det nødvendig med lapp foran det sterke øyet for å tvinge det andre øyet til å brukes, men det tror jeg at dere hadde fått beskjed om var tilfelle. Anonymkode: 2ecbf...fb0 Tusen takk for svar Er skjeling borte nå hos dem helt? Bruker de briller nå? Var det sterk skjeling? Hvordan fikk dere time på sykehuset, var det øyelege som henviste?
miral88 Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei:) Min sønn er også langsynt og skjeler på ett øye. Han har brukt lapp en time om dagen i halvannet år og det har hjulpet på skjelingen. Nå ser man det bare når han er sliten. Vi er ferdige med lappen, men går fortsatt til kontroll en gang i halvåret for å se på skjelingen og synet forøvrig. Er det kraftig skjeling? Hva sa øyelegen da? Anonymkode: 5cb96...5d2 Tusen takk for svar var det sterk skjeling på han? Ser man at han skjeler nå til vanlig? Hvor lenge har han brukt briller eller bruker briller? Hva sier legen dere om det? Vil det bli korrigert? Datteren min har fått bare briller med styrke +3. Hun skjeler mye på den ene øyet.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Det var ikke så lett å se at han skjelte. Han har såkalt indre skjeling. Da han var sliten eller fokuserte på noe så man det ganske tydelig. At det ene øyet skled mer inn mot neseroten. Derfor tok jeg ham med til På fotografier var det lett å se siden refleksen i øynene var ulik. Han har brukt briller i omtrent et år nå, lapp startet han med et halvt år før brillene. Han har 2,5 i styrke omtrent og har skjeve hornhinner. Han hadde begynt å miste litt syk på det svake øyet, men legen mente det ville kunne rette seg opp igjen når skjelingen blir bedre/bra igjen. Vil nok bruke briller evt linser etterhvert resten av livet. Han er 3,5 nå. Anonymkode: 5cb96...5d2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Hva sa ortopisten når dere var der? Anonymkode: a0e26...d12
svartkatt Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 Brukte lapp på det andre øyet i noen år og ble bedre. Hadde jeg begynt tidligere med lapp og briller, og brukt lappen mer, kunne det blitt enda bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå