Gå til innhold

Barn sliter med søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på snart som sliter ekstremt med søvn. Hen har gjort det siden fødsel og viser ingen tegn til bedring. Barnet sliter ekstremt med å finne roen, og ser ut til å kjempe for å holde seg våken. Når hen er i ferd med å sovne begynner hen å sprelle med føtter, sparke av seg dyna, fekte med hendene, kaste kosedyr etc. det virker mer som reflekser enn bevisste handlinger. Barnet blir til slutt så trøtt og slitent at det bare gråter, men klarer fortsatt ikke å ligge rolig nok til å sovne. I tillegg våkner hen mange ganger hver natt. Har vært til lege. Barnet er superblid og fornøyd på dagtid. Far og jeg holder på å bli gal av søvnmangel, og det tærer helt ekstremt på forholdet

Anonymkode: caa4c...8f5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS; Barnet er snart 1,5 år

Skrevet

Mellomste min var sånn når han var liten, jeg måtte synge kråkvisa og stryke over øyebrynene til han sov hver kveld til han var 5-6 år. Det var det eneste som hjalp.

Anonymkode: 700ca...3e4

• Hjerte 1
Skrevet

Er det for seint å begynne å svøpe nå?

Anonymkode: 02536...5b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det for seint å begynne å svøpe nå?

Anonymkode: 02536...5b0

TS: Vi gjorde det en periode når hen var mindre, og det hjalp. Men nå er hen for stor.

Skrevet

Vår eldste slet veldig med innsovning, egentlig søvn generelt, og vi merket det ble værre på vinteren. Viste seg at hun hadde eksem som klødde noe helt forferdelig etter en dag med ull rett på huden. Vet ikke om det kan være relevant i deres tilfelle da :) sover hen mye på dagen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...