Gå til innhold

Tvinge jeans bukser på barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var i barneskolen ble jeg noen ganger tvunget av faren min til å bruke jeans da jeg var så glad i tights og joggebukser, og hatet følelsen av jeans og at jeg ikke kunne herje og bevege meg så fritt og hoppe med dem.. de var ikke så stramme men ikke helt stretch heller.. 

jeg tror fleste av mine joggebukser var slitt osv men de var så gode å ha på seg! Så klart nå tenker jeg at man vil jo ikke alltid at barn skal gå i slitte og hul klær men å tvinge i jeans? Synes heller er bedre og kjøpe en ny par tights og joggebukser.. i selskap osv likte jeg heller å bruke kjole da det var også mest behagelig men var helt grusom med jeans, også med at jeg ble en gang tvunget og bruke dem hjemme for å bli «vant» med dem.. 

hva synes dere om jeans til barn?

nå som voksen bruker jeg jeans sjelden😂 er mer tights, joggebukser og noen som er jeans/aktig leggings veldig fine, bruker bare jeans når jeg skal på fest osv

Anonymkode: fe909...e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da jeg var i barneskolen ble jeg noen ganger tvunget av faren min til å bruke jeans da jeg var så glad i tights og joggebukser, og hatet følelsen av jeans og at jeg ikke kunne herje og bevege meg så fritt og hoppe med dem.. de var ikke så stramme men ikke helt stretch heller.. 

jeg tror fleste av mine joggebukser var slitt osv men de var så gode å ha på seg! Så klart nå tenker jeg at man vil jo ikke alltid at barn skal gå i slitte og hul klær men å tvinge i jeans? Synes heller er bedre og kjøpe en ny par tights og joggebukser.. i selskap osv likte jeg heller å bruke kjole da det var også mest behagelig men var helt grusom med jeans, også med at jeg ble en gang tvunget og bruke dem hjemme for å bli «vant» med dem.. 

nå som voksen bruker jeg jeans sjelden😂 er mer tights, joggebukser og noen som er jeans/aktig leggings veldig fine, bruker bare jeans når jeg skal på fest osv

Bruker ikke sånt til barna nei… de skal vær såpass mye i bevegelse gjennom dagen så de får myke og gode klær :) Ullundertøy , joggebukse og typ college genser… 

Anonymkode: c18f0...7db

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke man kan tvinge barn til å gå i jeans. Det handler faktisk om identitet også. Comfort synes jeg er mye viktigere, men vil jo at barna skal kunne bevege seg og få mest mulig ut av dagen. Hender dog at jeg tvinger datteren min på 4 til å ta på lua før vi skal ut i minusgrader. Men det er litt andre omstendigheter 😅 

Anonymkode: 704cb...6d5

Skrevet

4 åringen her i huset nekter å gå i noe annet enn jeans. Plukker dem ned selv fra tørkestativet etter vask, rekker ikke komme i skapet noengang. Må trumfe gjennom ull på turdager da…

Anonymkode: 7c37f...cc4

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er et poeng å lære seg å kle seg etter anledningen. Vi går ikke i joggebukser i bursdag eller bryllup liksom. Men det finnes jo andre bukser enn jeans, tights og joggebukser. Om tights er innafor i bursdag, kommer jo an på hvordan den ser ut og hva man har til. Ingen av mine barn har brukt jeans til hverdags noen gang, tror ikke de eier det engang, eldste er 13 nå. Han vil heller ha dressbukser enn jeans, og det kan man jo style ned med en genser og opp med skjorte. Mannen min bruker heller aldri jeans, bare dressbukser. Det samme gjelder egentlig for meg, jeg har ett par Levis-jeans av den vide, høye-i-livet-typen.

Anonymkode: 4b749...42f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det finnes jo masse sånne joggebuksejeans nå da, de er helt supre til barn. Komforten til joggebukse, og utseendet til jeans. 

Anonymkode: 301d5...ed3

• Liker 3
Skrevet

Jeans er ikke så ubehagelige og gå med som de var før.

Anonymkode: c193c...9b2

• Liker 3
Skrevet

Jeg husker at jeg elska jeans som barn. Jeg var veldig aktiv og syntes det var godt med litt ekstra polstring. Å klatre i trær med joggebukse husker jeg som ubehagelig med skarpe greiner.  Foretrekker fremdeles jeans over tights og lignende. 

Minstemann brukte jeg ofte jeans på i bhg, da hun var så snublete. I tynne bukser gikk det hardt utover knærne hennes. Nå velger hun klær selv og velger som regel jeans. 

Eldste spiller fotball hver ledige minutt, så der går det i joggebukse. 

Anonymkode: 2214e...ea7

• Liker 4
Skrevet

Min datter har aldri brukt annet enn jeans så hun vet ikke om annet 😊 Hun blir 6 i mars

Skrevet

Klær skaper folk sa alltid min mor til meg 🙂 men tvang er ikke noen vei å gå ☹️

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min har to Levis bukser og han foretrekker de to. Verken meg eller far gidder å bruke mer penger på "joggebukser".Vi bruker egentlig ikke mer penger for han har sine få bukser han skal ha.

Anonymkode: be767...33d

Skrevet

Lite jeans i barnehagen, begge mine har brukt myke og lett bevegelige klær. Men ellers også mye på fritiden også. Jeg hatet jeans som barn, kanskje det er noe som henger igjen 😊

Skal vi på fest osv er det fine klær på.

Anonymkode: 975da...941

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lite jeans i barnehagen, begge mine har brukt myke og lett bevegelige klær. Men ellers også mye på fritiden også. Jeg hatet jeans som barn, kanskje det er noe som henger igjen 😊

Jeg var klatrejente, sandkassejente og senere hestejente. Alt i jeans. Jeans er mer slitesterkt.

Anonymkode: be767...33d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Måtte ha på meg sånn stygge jeans med elefant føtter eller hva man kaller det for, til i dag er jeg ikke så glad i jeans bruker dem sjelden. 

Maskinfører skrev (1 time siden):

Klær skaper folk sa alltid min mor til meg 🙂 men tvang er ikke noen vei å gå ☹️

Og jeans var ikke meg😂 fortsatt tights, bruker ikke så mye joggebukser mer tights til nå. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mine går ikke i joggebukser på skole/bhg (treningsklær er for trening) 

De som er voksne går ikke med treningsklær utenom trening, de små vet jeg ikke enda naturlig nok

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Måtte ha på meg sånn stygge jeans med elefant føtter eller hva man kaller det for, til i dag er jeg ikke så glad i jeans bruker dem sjelden. 

Og jeans var ikke meg😂 fortsatt tights, bruker ikke så mye joggebukser mer tights til nå. 

Bra du bruker noe du liker der ser du hva evt tvang gjør 🙂 vokste opp på barnehjem på 1990-2000 tallet ble tvunget til å ta tran tror ikke jeg har smakt  tran etter fylte 18 nå er jeg 35 🙂 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde ikke tvunget ungen til å gå i noen klesplagg ungen ikke var komfortabel i. 

Skrevet

Tvang er aldri bra. 

Skrevet

Ville aldri tvunget. Har aldri hatt problemet siden jeg ikke har kjøpt jeans til 4 åringen vår, men enig i innlegget over om at man kan lære å kle seg penere i besøk. Vår gutt liker å gå med skjorter i besøk, men bruker chinos som er myke og behagelig eller "dressbukse" i myke stoff 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Elefant føtter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...