AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Flere som gruet seg til leirskole etc da dere var små og fremdeles ikke takler overnattinger med andre? For meg virker det ikke som jeg vokser det av meg, jeg er godt voksen. Sliter med psyken. Kanskje unødvendig å si, men for alt jeg vet kan det være noen friske og velfungerende som har det på samme måte. Anonymkode: 0b9c3...95d 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Jepp, mislikte sterkt å sove på rom med andre. Fordelen nå i voksen alder er jo at man kan velge å takke nei til sånt. Anonymkode: efb12...a71 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp, mislikte sterkt å sove på rom med andre. Fordelen nå i voksen alder er jo at man kan velge å takke nei til sånt. Anonymkode: efb12...a71 Ja, jeg bare synes det er vanskelig å være ærlig om det fordi jeg føler majoriten av voksne gleder seg over turer med andre. Føler meg veldig alene om å føle det sånn. Anonymkode: 0b9c3...95d 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Skrevet 30. januar 2023 Dele rom med andre enn familien? Ikke aktuelt, da skal det være krise altså. Da jeg var yngre brydde jeg meg ikke om slikt, og var ofte på turer med koret og andre klubber jeg var med i. Men nå er jeg gammel og sær (og liker ikke folk lenger) 😛 Anonymkode: aca87...0eb 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Skrevet 30. januar 2023 Ja, jeg har aldri likt å overnatte hjemmefra. Husker jeg gruet meg til leirskole, seminarer og fotballcuper. Foreldrene mine måtte alltid bruke tid på å motivere og presse meg til å delta. De mente jeg hadde godt av det, noe jeg for så vidt har forståelse for i dag. Men jeg ble aldri «bedre». Jeg er voksen og takler dette dårlig fremdeles. Jeg sliter ikke psykisk, men jeg er introvert og blir stresset når det skjer for mye. Det er en del av personligheten min Anonymkode: 36e67...3ee 2 4
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 Jeg deler ikke rom med andre enn mannen og bikkja. Jeg vet sjøl at jeg snorker. Høyt. 2
GlutheaMaxima Skrevet 30. januar 2023 #7 Skrevet 30. januar 2023 Jeg er også sånn. Anser meg selv som "frisk og velfungerende" - men definitivt introvert. 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #8 Skrevet 30. januar 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg bare synes det er vanskelig å være ærlig om det fordi jeg føler majoriten av voksne gleder seg over turer med andre. Føler meg veldig alene om å føle det sånn. Anonymkode: 0b9c3...95d Mange liker kanskje å dra på tur med andre, men jeg tror ikke majoriteten foretrekker å dele rom. Har vært noen tråder her om folk som blir forsøkt tvunget til å dele rom på firmatur, og det er ikke innafor. Drar man med venner er det i det minste noen man forhåpentligvis liker, det er ikke alltid tilfelle med kolleger. Men ville uansett ikke delt rom med verken en venn eller kollega. Anonymkode: efb12...a71 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #9 Skrevet 30. januar 2023 Hatet virkelig å sove borte hjemmefra! Fortsatt ikke glad i det, deler kun rom med mannen min eller søstrene mine. Anonymkode: 18ecb...728 1 1
Anonymburker Skrevet 30. januar 2023 #10 Skrevet 30. januar 2023 Syns det er stress å være andre steder enn hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 Jeg nektet faktisk å dra på leirskole. Var aldri glad i å overnatte hos venner, og hater fortsatt tanken på å dele rom med andre. Har heldigvis ikke vært nødt til å sove sammen med andre enn mannen min eller familien min siden videregående. Anser meg selv som ganske oppegående, men er definitivt introvert. Anonymkode: 7a2be...43c 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 Ja, hatet leirskole, skiturer og andre "praktiske" opplegg. Ellers kan jeg godt snakke fremfor 100 pers., gjør meg ingenting. Liker godt å reise, men deler ikke rom med fremmede. Anonymkode: a10d8...c50 1
anonymLala Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 Vurderte å sulte meg selv syk den uka vi var på leirskole på barneskolen. Takker nei til slikt nå. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 Du må jo ikke dra på tur med andre. Eller du kan starte i det små og dra på tur med én? Drar du på tur med folk du virkelig føler deg trygg på, går det nok bra. Anonymkode: 55a17...958 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 Ja jeg gruet meg alltid til sånt. Det er ingen fluktmulighet og ingen mulighet for å trekke seg tilbake, konstant en del av det sosiale spillet. Hjemme trengte jeg å gjemme meg for en familiemedlem iblant så det har kanskje hatt en innvirkning på den tryggheten i det å kunne gjemme meg andre steder. I min gjeng var det veldig kjipt også fordi hun som var «leder» mobbet vennene sine, visste aldri om man var innenfor eller utstøtt, hun byttet på hvem som ble utestengt/mobba. På tur på ungdomsskolen nektet jeg å bli med. Har alltid lurt meg unna turer med jobb. Anonymkode: 07986...768 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Flere som gruet seg til leirskole etc da dere var små og fremdeles ikke takler overnattinger med andre? For meg virker det ikke som jeg vokser det av meg, jeg er godt voksen. Sliter med psyken. Kanskje unødvendig å si, men for alt jeg vet kan det være noen friske og velfungerende som har det på samme måte. Anonymkode: 0b9c3...95d Kunne ikke fordra leirskole når jeg var barn, har varige men av det enda. Kan ikke fordra kurs/konferanser/blåturer nå. Har ingen andre rare eller merkelige ting med meg. For min del handler det nok om at kveld og natt er privat tid som skal være selvvalgt. Anonymkode: 47400...d18 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 Elsket slikt da jeg var ung, både leirskole og overnattinger generelt. Som voksen sover jeg ikke i samme rom med andre enn mannen, liker ikke å dele bad med andre en gang. På venninneturer er jeg alltid den som insisterer på enerom. Anonymkode: edca3...4d7 1
sommerkroppen Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 Leirskole er noe herk. Hatet det sterkt og inderlig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #19 Skrevet 31. januar 2023 Elsket leirskole, speiderturer, korturer med soving i klasserom og gymsaler, vennehytteturer, båtferier, ferier med venninner på billig-hoteller etterhvert, fester der vi sov i stua. Savner det! Men nå som godt voksen skjer jo ikke dette noe mer, skjønner ikke hva slags arbeidsplasser dere har der dere må sove(!) på samme rom (!) som andre? Det kan man vel bare si tvert nei til? Anonymkode: 1591a...1b3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #20 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men nå som godt voksen skjer jo ikke dette noe mer, skjønner ikke hva slags arbeidsplasser dere har der dere må sove(!) på samme rom (!) som andre? Det kan man vel bare si tvert nei til? Anonymkode: 1591a...1b3 Vi har årlige turer der alle samles på destinasjon, gjerne utland. Mye innhold, fantastisk mat, og alt. Men på grunn av kapasitet på hoteller er det dobbeltrom som gjelder. I tillegg organiseres det vinterturer og slikt. Fikser noe privat hvis det er mulig. Ellers biter jeg det i meg da resten er verdt det. Men om man vil kan man selvfølgelig droppe å bli med. Reiser jeg jobbrelatert ellers får jeg alltid ganske bra enerom. Anonymkode: edca3...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå