Gå til innhold

Naboen krever at jeg spør om lov før jeg støvsuger. Kan hun det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt forfjamset da hun klagde over at støvsugeren min bråker. Hun bor over meg og jeg var ikke klar over at det var så lytt, men altså jeg må jo få støvsuge innen normale tider. Hun mener at jeg skal kontakte henne før jeg må støvsuge også sier hun ja eller nei. Dette blir fryktelig tungvint. 

Er dette normal oppførsel? 

Anonymkode: fd504...668

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, herregud 😬 Hadde jeg bare gitt blaffen i og støvesugd innefor normale tider. 

Anonymkode: 596bd...00b

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Bor du under Eva Braun? 

Anonymkode: 67766...47e

• Liker 4
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Nei, tenker hun kan flytte om det plager henne.

Skrevet

Nei, den dama høres ikke god ut, er bare å støvsuge så mye du vil. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du støvsuger mellom 0800 og 2200 så bør det bør greit. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Var det jeg trodde. Jeg støvsugde i 14-tiden i går, max 10 minutter. Ble så satt ut så var vanskelig å svare henne. Skjønner at det hadde vært kjipt om jeg gjorde det kl 7 en søndag morgen eller sent på natta men det gjør jeg aldri. Sukk, gleden ved å bo i seniorleilighet.. det er digg på SÅ mange måter men mye klaging fra folk og! 

Hva gjør jeg om hun sier hun skal ta meg eller kaste meg ut? Det er jo mange folk som er gærne. Føler jeg er en rolig dame det ikke er mye bråk med. Og jeg har aldri fått klager på bråk før. 

• Liker 6
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Når pappa var liten på ca  1945 og 50 tallet så leide de i annen etasje og i underetasjen bodde en gammel gretten gubbe han dunket i taket med kosteskaftet bare bestefar/bestemor/ pappa onkel og tante gikk på gulvet 🙂 trodde denne tiden med surhet var over ☹️ 

• Liker 3
Skrevet

Men herremin da, TS, du kan da ikke i fullt alvor lure på om naboen kan styre livet ditt på den måten??

Anonymkode: 31948...775

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, og du må også spørre henne om det greit at du går på dass.

Anonymkode: 7ee15...3ce

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det jeg trodde. Jeg støvsugde i 14-tiden i går, max 10 minutter. Ble så satt ut så var vanskelig å svare henne. Skjønner at det hadde vært kjipt om jeg gjorde det kl 7 en søndag morgen eller sent på natta men det gjør jeg aldri. Sukk, gleden ved å bo i seniorleilighet.. det er digg på SÅ mange måter men mye klaging fra folk og! 

Hva gjør jeg om hun sier hun skal ta meg eller kaste meg ut? Det er jo mange folk som er gærne. Føler jeg er en rolig dame det ikke er mye bråk med. Og jeg har aldri fått klager på bråk før. 

Skal hun bære deg ut av leiligheten? Hun må i såfall klage og ingen kan kastes ut for å støvsuge innenfor rimelige tider. 

• Liker 15
Skrevet

Nei, det kan ho ikkje krevja av deg.

Anonymkode: b34a1...4a1

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du ikke støvsuger mellom 23.00 og 9.00 så har hun ingenting hun skulle sagt.

Men om hun har faste tider hun sover pga turnusarbeid, eller at at ved akkurat det og det tidspunktet bruker hun å legge barnet så kan det jo være greit å prøve å ta hensyn til det men du skal jo ikke gå opp og spørre om å få lov til å støvsuge i din egen leilighet. 

Hun må jo da heller kreve bedre lydisolering mellom etasjene, eller flytte.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Hun har da ingenting med når du støvsuger, så sant det ikke er midt på natta el.l.

Anonymkode: d8eb9...0c3

Skrevet
Fireflies skrev (Akkurat nå):

Skal hun bære deg ut av leiligheten? Hun må i såfall klage og ingen kan kastes ut for å støvsuge innenfor rimelige tider. 

Hm nei jeg aner ikke, men folk gjør jo så mye rart. Som sagt prøver jeg å ta hensyn og ikke bråke. Damen over meg har kun bodd her i et par måneder og klager også på baby-gråt og hunden til de som bor ved siden av. Det er ikke seniorleiligheter sånn sett, men av ca 16 leiligheter er vi vel 4 stk under 50 år. Så de er vant til at bare eldre folk bor her. 

Er helt ok å klage om man er misfornøyd, men jeg mener at man må ha litt mer alvorlige ting å komme med.. om jeg hadde jevnlig fyllefester eller hørte på tv/musikk med kjempehøyt volum så.. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hm nei jeg aner ikke, men folk gjør jo så mye rart. Som sagt prøver jeg å ta hensyn og ikke bråke. Damen over meg har kun bodd her i et par måneder og klager også på baby-gråt og hunden til de som bor ved siden av. Det er ikke seniorleiligheter sånn sett, men av ca 16 leiligheter er vi vel 4 stk under 50 år. Så de er vant til at bare eldre folk bor her. 

Er helt ok å klage om man er misfornøyd, men jeg mener at man må ha litt mer alvorlige ting å komme med.. om jeg hadde jevnlig fyllefester eller hørte på tv/musikk med kjempehøyt volum så.. 

Uff, så ekkel opplevelse. 😕

Hun kan så klart ikke bestemme når du skal støvsuge osv. Har dere ikke skriftlige husregler i blokka, forresten?

Anonymkode: 6ef3c...ad0

• Liker 2
Skrevet
Fireflies skrev (7 minutter siden):

Hvis du støvsuger mellom 0800 og 2200 så bør det bør greit. 

Jeg pleier å ta litt ekstra hensyn utover de ordinære reglene, så venter med høye lyder til etter kl 10.00, og unngår høye lyder etter kl 21.00, da har jeg tatt hensyn til eventuelle naboer som enten sover lenger eller legger seg tidligere enn folk flest. Blir god stemning av sånt😊

Anonymkode: 28b60...afe

• Liker 15
Skrevet

Ser du bor i seniorleilighet, kanskje forstyrret du middagsdubben eller gudstjenesten. 

Men uansett sprøtt å påstå at hun skal spørres før du får støvsuge.

• Liker 3
Skrevet

Dette har hun lite med, men du kan jo bidra litt for å bevare husefreden. Gjør en avtale om en fast tid hver uke som du støvsuger, hvis mulig. Da vet hun når hun kan forvente støy og du slipper å få henne på døra hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...