AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Hva legger folk i å hamstre når det gjelder mat? Hvor mye kjøper man for å kalle det hamstring? Anonymkode: 3062d...da7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 Det er et tullete uttrykk. Bygg heller over tid opp et lager av tørrvarer i heimen. Anonymkode: 4ee14...84d
Hedda-78 Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Tja, jeg kjøper en del når ting er på tilbud. Her om dagen kjøpte jeg fire pakker nakkekoteletter. Det er en form for hamstring, for det er jo mer enn jeg har lagt middagsplaner for. Jeg skal bare ha dem i fryseren til en gang det passer. Men hamstring i negativ forstand, er å kjøpe så mye at det går ut over andre kunder, tenker jeg. Det skjer jo gjerne ikke før det er mange som hamstrer samtidig. Så når butikkene går tomme for smør fordi folk hamstrer, er det jo ikke en enkeltperson som er skyld i det, men et kollektivt fenomen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Å bygge seg opp et lager, mer enn man trenger. Anonymkode: fd0a2...bbe
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å bygge seg opp et lager, mer enn man trenger. Anonymkode: fd0a2...bbe Hvordan er det å hamstre? Jeg bygger meg opp lager over tid, hamstrer jeg når jeg kjøper 2-3 av hver vare? Anonymkode: 3062d...da7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er et tullete uttrykk. Bygg heller over tid opp et lager av tørrvarer i heimen. Anonymkode: 4ee14...84d Det er prepping og foregår planlagt og ikke i panikk. Anonymkode: 3062d...da7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Hamstre = kjøpe inn langt mer enn man trenger, så man har i lang tid. Å kjøpe et par stk ekstra av noe er ikke å hamstre. Om man kjøper så man har for flere månder, er det hamstring. Anonymkode: bec19...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hamstre = kjøpe inn langt mer enn man trenger, så man har i lang tid. Å kjøpe et par stk ekstra av noe er ikke å hamstre. Om man kjøper så man har for flere månder, er det hamstring. Anonymkode: bec19...ee4 Da er det et vuderingsspørsmål hver enkelt kan ta da? Jeg bryr meg ikke da, om jeg vil ha fem stk av hver vare så tar jeg det. Anonymkode: 3062d...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå