Gå til innhold

Hva gjør en kollega upopulær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Manglende evne til å kunne samarbeide, hevder seg selv på en negativ måte og trykker andre ned, bedreviter, baksnakker andre, springer til avdelings leder for den minste filleting, lav arbeidskapasitet, manglende evne til å ta ansvar for egen atferd. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maskinfører skrev (På 31.1.2023 den 0.45):

Melder de seg inn i SV MDG AP blir de raskt upopulære hos meg om de skryter av det 🙂

Da er du den dårlige kollegaen da. Som ikke tåler andres meninger og politisk ståsted 🤪

Anonymkode: f94ce...149

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har vært absolutt dårligst likt på min arbeidsplass har vært de som gjør en dårlig jobb og på en slik måte at det fører til merarbeid for andre. Samt de som tar sykedager uten å være syke, og skryter av det, når det er mye å gjøre på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ikke heelt det samme men jeg hadde en kjæreste som jobbet med det samme som meg. Jeg gjorde nesten alt på jobben, fylte opp med ting og fulgte med (sykehjem). Kjæresten begynte på samme jobb. Etter en liten stund mistet jeg jobben. Ble fortalt at jeg var dårlig i den og folk hadde klaget på meg. 
INGEN nevnte noe før han begynte. Av noen venner ble jeg fortalt at han snakket stygt om meg når jeg var borte. Så, giftige personer er noe dritt.)

Anonymkode: 4a1ff...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Folk som ikke gir konstruktiv tilbakemelding på en hyggelig måte, og istedenfor henger seg opp i det andre gjør galt og skal hevde seg ved å gi tilbakemeldinger høyest mulig foran flest mulig. 
  • Kollegaer som er ovenfra og ned. Typisk vanskelig å spørre om hjelp/tips og har gjerne en nedlatende/belærende tone mot yngre kollegaer eller nyutdannede. 
  • De som feeder på drama og gjør at små konflikter utvikler seg eller varer mye lengre enn det som hadde vært nødvendig.
  • Kollegaer som mangler initiativ og som man må spørre om hver minste lille ting som skal gjøres. Dette er ikke like big deal i alle jobber, men helt grusomt i jobber hvor man har høyt arbeidspress og er veldig avhengig av godt samarbeid for å få vakten til å gå rundt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som VIRKELIG prøver å bli likt av ledelsen. Ser jo bare latterlig ut. 
Sjefen sendte en felles mail med «til info» og vedkommende trykket på «svar alle» med «Meldingen er mottatt, tusen takk» 🤣

Anonymkode: c2a09...d64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da er du den dårlige kollegaen da. Som ikke tåler andres meninger og politisk ståsted 🤪

Anonymkode: f94ce...149

Da er vi i såfall mange av disse for han er ikke godt likt dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bare sitter på telefonen hele tiden, i stedet for å faktisk gjøre jobbene deres. Deretter presterer de faktisk å bli irriterte fordi alle andre ikke har jobbet kjapt nok for dem. Hvis de hadde giddet å faktisk hjelpe til (i stedet for å faktisk sitte på rævva deres så lenge) så ville selvfølgelig hele arbeidsoppgaven blitt gjennomført litt kjappere. 

Anonymkode: 2a40c...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg lite om at andre slurver med arbeidet, sluntrer unna, ikke er effektive nok eller har en sånn og sånn personlighet. Så lenge deres arbeidsoppgaver ikke er også mine arbeidsoppgaver. Det får bli mellom dem og leder.

En dårlig kollega for meg er de som pirker på det jeg gjør, som kritiserer bare for å kritisere, som forstyrrer med høylytt prat og latter hele dagen. 

Anonymkode: 307f5...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 20.15):

Jeg hadde en kollega som absolutt ingen likte. Hele hans væremåte var ugrei. Han kunne blandt annet sitte og klore av seg skorper på feks hånda og spise de. Han nappet ut hår med hårsekken og spiste hårsekken. Rapet og feis akkurat når det passet seg. Dusjen var han nok ikke bestevenn med. Hele atmosfæren endret seg da han kom inn i ett rom.

Han gjorde jobben sin til punkt og prikke, men arbeidsmiljøet var helt ødelagt pga han. Han endret seg ikke etter påpakk, så fikk sparken.

Ellers er væremåte og holdning viktig for meg. Må gjerne fortelle om noe er negativt, men ikke kronisk negativ. 

Anonymkode: af6d0...aec

Han må det jo feile noe mentalt, rett og slett. Helt unormal oppførsel. 

Anonymkode: 0cb50...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 20.12):

Den som ikke klarer sende e-post men alltid skal ringe, og forvente at JEG skal ta notater av samtalen😂 Det er jo personen som ringer som må lage en oppsummering og sende på mail ikke jeg som blir oppringt. Please, send mail først og ring etterpå for avklaringer.

Anonymkode: 88662...eaf

Vi introverte hater folk som ikke har lært seg å bruke internett.  De skal absolutt ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matriarker og patriarker godt oppi årene som har vært ansatt i flere tiår. De ser på alle endringer og nye kolleger som en trussel og bruker hersketeknikker aktivt. Ellers så gjør folk som går utover stillingsinstruksen og tar uformelle lederroller meg lynforbannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...