AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #21 Del Skrevet 30. januar 2023 Den som ikke klarer sende e-post men alltid skal ringe, og forvente at JEG skal ta notater av samtalen😂 Det er jo personen som ringer som må lage en oppsummering og sende på mail ikke jeg som blir oppringt. Please, send mail først og ring etterpå for avklaringer. Anonymkode: 88662...eaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #22 Del Skrevet 30. januar 2023 Hos oss er det hun som aldri gjør det hun skal, sniker seg unna, er falsk og snakker bak ryggen på andre. Hjelper aldri til, med henne her så merker man at hun virkelig ikke vil jobbe. Går unna ved første og beste anledning.. si fra sier du? Joda, det har vi gjort. Skjer ikke noe. Anonymkode: dcea3...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #23 Del Skrevet 30. januar 2023 Jeg hadde en kollega som absolutt ingen likte. Hele hans væremåte var ugrei. Han kunne blandt annet sitte og klore av seg skorper på feks hånda og spise de. Han nappet ut hår med hårsekken og spiste hårsekken. Rapet og feis akkurat når det passet seg. Dusjen var han nok ikke bestevenn med. Hele atmosfæren endret seg da han kom inn i ett rom. Han gjorde jobben sin til punkt og prikke, men arbeidsmiljøet var helt ødelagt pga han. Han endret seg ikke etter påpakk, så fikk sparken. Ellers er væremåte og holdning viktig for meg. Må gjerne fortelle om noe er negativt, men ikke kronisk negativ. Anonymkode: af6d0...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #24 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eller den som sender lange mailer og kommer løpende to sekunder etterpå for å sjekke hva jeg mener om innholdet 😆 Anonymkode: 973e1...fc8 Gjerne så lange mailer at du begynner lure på hva er målen med mailen 😂 Anonymkode: 88662...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 30. januar 2023 #25 Del Skrevet 30. januar 2023 Til spørsmålet ditt, om man blir mindre populær av å produsere og prestere, så tror jeg i tilfeller hvor det kan se slik ut, at det handler om andre ting enn å utføre mest kvalitativt godt arbeid. Jeg tror det handler om disse personene som noen ganger er flinke, men oftest middelmådige, men som fremst av alt er gode på å gjøre eget arbeid, egen rolle, egne bidrag etc. synlige. Erfaringsmessig ser ikke disse personene hvor avhengige de er av andres bidrag, eller hvordan andre typer roller, kompetanser etc. er med på å løfte personen. De ser heller ikke helheten i det virksomheten oppnår. I tillegg smisker de med alle de opplever å ha status eller makt, enda hvor "mellomleder i en offentlig etat" denne makten de ser opp til enn er. Akk o ve..Dette er veldig ofte veldig åpenbart for absolutt alle andre. Og flaut. Og sånne folk blir ikke blant de mest likte, nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #26 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg hadde en kollega som absolutt ingen likte. Hele hans væremåte var ugrei. Han kunne blandt annet sitte og klore av seg skorper på feks hånda og spise de. Han nappet ut hår med hårsekken og spiste hårsekken. Rapet og feis akkurat når det passet seg. Dusjen var han nok ikke bestevenn med. Hele atmosfæren endret seg da han kom inn i ett rom. Han gjorde jobben sin til punkt og prikke, men arbeidsmiljøet var helt ødelagt pga han. Han endret seg ikke etter påpakk, så fikk sparken. Ellers er væremåte og holdning viktig for meg. Må gjerne fortelle om noe er negativt, men ikke kronisk negativ. Anonymkode: af6d0...aec Å herlighet! 😳😳 Anonymkode: 04ce1...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #27 Del Skrevet 30. januar 2023 5 minutter siden, Søgni said: Til spørsmålet ditt, om man blir mindre populær av å produsere og prestere, så tror jeg i tilfeller hvor det kan se slik ut, at det handler om andre ting enn å utføre mest kvalitativt godt arbeid. Jeg tror det handler om disse personene som noen ganger er flinke, men oftest middelmådige, men som fremst av alt er gode på å gjøre eget arbeid, egen rolle, egne bidrag etc. synlige. Erfaringsmessig ser ikke disse personene hvor avhengige de er av andres bidrag, eller hvordan andre typer roller, kompetanser etc. er med på å løfte personen. De ser heller ikke helheten i det virksomheten oppnår. I tillegg smisker de med alle de opplever å ha status eller makt, enda hvor "mellomleder i en offentlig etat" denne makten de ser opp til enn er. Akk o ve..Dette er veldig ofte veldig åpenbart for absolutt alle andre. Og flaut. Og sånne folk blir ikke blant de mest likte, nei. Det er sikkert sant. Men man kan bli upopulær ved å jobbe hardt. Man ser det i enkelte bedrifter hvor de erfarne ansatte har et lavt tempo og at de ikke liker at helt nye kommer inn med mye energi. Kans sikkert være ulike grunner til det lave tempoet på de erfarne ansatte. Kanskje handler det om at de er litt late og kanskje handler det om at de ser at det høye tempoet til den nyansatte ikke er bærekraftig over tid. Men de som jobber med lavt tempo kan uansett ha interesse av å passe på at også de nye ansatte har lavt tempo. Det blir jo veldig tydelig at det er rom for økt produktivitet når sjefen ser at den nye jobber dobbelt så raskt som de gamle. Anonymkode: 476ef...396 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #28 Del Skrevet 30. januar 2023 De verste jeg hittil har møtt: Hadde en svært bossy/dominerende kollega en gang som hele tiden var ute etter meg og noen andre. Selv om hun bare var vikar og de andre hadde vært fast ansatte i årevis, så belærte hun dem og ga dem korreks for alt mulig. Dette synes jeg er en svært dårlig egenskap med en kollega. Jeg har tillit til at mine kollegaer løser sine arbeidsoppgaver på den måten de mener er best, selv om det ikke nødvendigvis er helt likt måten jeg selv jobber på. En annen kollega jeg hadde var utrolig smiskete foran sjefen men baksnakket både sjefen og andre bak kollegaer når de ikke var tilstede. Fant også ut at hun baksnakket meg så klart. Alle var det noe galt med. Hater slike folk, så lite rause og tolerante med andre mennesker. Hun ene kollegaen jeg har nå er veldig hyggelig men maser HELE dagen. Vi jobber i et åpent kontorlandskap og hun prater uoppfordret om alt fra svigermorproblemer, barnas ADHD-diagnoser og at mannens slurvete underlivshygiene truer ekteskapet. Dette går i ett hele dagen. Vi har en rolle der vi tar i mot anrop fra kunder og det er vanvittig irriterende å ha den høylytte latteren hennes i øret mens man prøver å konsentrere seg for å løse en sak på telefonen. En annen kollegatype jeg misliker er de som påtar seg å lære opp nye, men ikke gidder å gjøre det skikkelig. Og nåde deg om du glemmer noe eller gjør samme feil to ganger. Da kan de klikke helt og skjelle deg ut. Gjerne foran kunder for å straffe deg litt ekstra. Skjønner ikke hva folk uten tålmodighet og forståelse for nyansatte gjør i en slik rolle. Anonymkode: 403cc...021 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 30. januar 2023 #29 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er sikkert sant. Men man kan bli upopulær ved å jobbe hardt. Man ser det i enkelte bedrifter hvor de erfarne ansatte har et lavt tempo og at de ikke liker at helt nye kommer inn med mye energi. Kans sikkert være ulike grunner til det lave tempoet på de erfarne ansatte. Kanskje handler det om at de er litt late og kanskje handler det om at de ser at det høye tempoet til den nyansatte ikke er bærekraftig over tid. Men de som jobber med lavt tempo kan uansett ha interesse av å passe på at også de nye ansatte har lavt tempo. Det blir jo veldig tydelig at det er rom for økt produktivitet når sjefen ser at den nye jobber dobbelt så raskt som de gamle. Anonymkode: 476ef...396 Ja, her tror jeg du kan være inne på noe. Men i de tilfellene hvor jeg har opplevd dette, så har det snarere ført til klikkdannelser mellom de som er veldig glad i kaffe og resten av kollegiet, enn at en person har skilt seg ut. Men ser for meg at på f.eks. små, satte arbeidsplasser med et lavt tempo og så som så arbeidsmoral, hvor det kommer inn noen med pågangsmot, at man kan ende med å bli mislikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #30 Del Skrevet 30. januar 2023 Kolleger som er kronisk negative til alt og alle, de baksnakker, er sure og ødelegger arbeidsmiljøet. Tapper alle rundt seg for positiv energi. De klarer å dreie alt til noe negativ, til og med det positive. Eksempel: man får 100.000 i bonus for bedriften hadde et bra overskudd. Da er de jaggu sure, misfornøyde og negative for man ikke fikk 200.000. Klager og syter over alt, men å ta tak i noe (en handling) de er misfornøyde med, det gjør de aldri, de skal bare forpeste omgivelsene sine med negativitet. Jeg er drittlei av slike mennesker i arbeidslivet! Anonymkode: 6275a...d7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #31 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hos oss er det hun som aldri gjør det hun skal, sniker seg unna, er falsk og snakker bak ryggen på andre. Hjelper aldri til, med henne her så merker man at hun virkelig ikke vil jobbe. Går unna ved første og beste anledning.. si fra sier du? Joda, det har vi gjort. Skjer ikke noe. Anonymkode: dcea3...83d La meg gjette... er dette på sykehjemmet? Anonymkode: d3634...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #32 Del Skrevet 30. januar 2023 De som er over korrekte. Anonymkode: cfb6c...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 30. januar 2023 #33 Del Skrevet 30. januar 2023 Har en kollega som bare snakker om seg selv, hvor flink han er og hvor ubrukelige alle andre er. Han er glad i å prate, men viser ingen interesse for andre enn... Seg selv. Han vil ikke ha samtalepartnere, kun publikum. Det plager meg i grunn ikke, for han jobber i en annen avdeling enn meg. Nå skal han bytte jobb, og sier han gleder seg til forandringen. Sannheten er at han aldri kommer til å bli forfremmet her han er nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #34 Del Skrevet 30. januar 2023 Bedrevitere - Jeg har en kollega som kan alt, vet alt og har opplevd alt. Det er veldig slitsomt. Uansett hva du forteller, har vedkommende opplevd noe mye verre/bedre. Hun har uklokkelig tro på egne evner, men leverer aldri det produktet som er forventet. Tar ikke veiledning. Jeg har møtt noen av denne typen opp igjennom årene og de blir sjeldent populære. Den andre typen, er de som ikke gjør jobben sin, men surfer på etterdønningene til alle de andre. Anonymkode: 7769f...0eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #35 Del Skrevet 30. januar 2023 Melder de seg inn i SV MDG AP blir de raskt upopulære hos meg om de skryter av det 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #36 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det spesifikke fakter, trekk, personlighet, væremåte eller andre ting som gjør at enkelte kollegaer blir upopulære på arbeidsplassen? Blir man automatisk upopulær av å produsere/prestere mer enn de andre for eksempel? Anonymkode: 04ce1...487 En som kommuniserer med de andre på gule post-IT lapper og som jobber minst mulig. Anonymkode: dd52e...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #37 Del Skrevet 31. januar 2023 Vi har et voldsomt effektiviteringspress på oss pga. trangere økonomi, og selv om tre stykker har gått av i løpet av de siste årene, blir de ikke erstattet. Vi som var igjen måtte da fordele oppgavene oss i mellom, i tillegg til at arbeidsmengden generelt har økt. Det er jo klart ikke bærekraftig, men sånn er situasjonen vår - vi er på "gølvet" og kan ikke bestemme. Vi har en person som enkelt sagt sluntrer unna utrolig mye arbeid. Bruker masse tid på sine saker, lager de vesentlig større og komplekse enn de trenger å være, prøver å holde andre unna når vi snakker om å vurdere effektivisering av hans oppgaver. Oppsummert, vedkommende har blitt vant til en svært rolig arbeidsdag, og selv om situasjonen nå er annerledes tviholder han på at han skal gjøre som før. Vi andre løper rundt som gale høns og jobber overtid som aldri før, mens denne personen sitter bare og trenerer tiden til arbeidsdagen er over. Man kan trygt si at personen blir mindre og mindre populær... Anonymkode: 54cb8...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #38 Del Skrevet 31. januar 2023 Kolleger uten selvinnsikt Anonymkode: 35049...f19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #39 Del Skrevet 31. januar 2023 Har en kollega som er negativ til alt mellom himmel og jord. Aldri møtt en så negativ person i mitt liv. Aldri er hun fornøyd med noe, alltid er verden urettferdig og stygg og hun er offeret i alle situasjoner. Vurderer å bytte jobb pga henne. 3 år med henne og jeg mister meg sjøl snart. Anonymkode: e090b...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 1. februar 2023 #40 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 20.28): Det er sikkert sant. Men man kan bli upopulær ved å jobbe hardt. Man ser det i enkelte bedrifter hvor de erfarne ansatte har et lavt tempo og at de ikke liker at helt nye kommer inn med mye energi. Kans sikkert være ulike grunner til det lave tempoet på de erfarne ansatte. Kanskje handler det om at de er litt late og kanskje handler det om at de ser at det høye tempoet til den nyansatte ikke er bærekraftig over tid. Men de som jobber med lavt tempo kan uansett ha interesse av å passe på at også de nye ansatte har lavt tempo. Det blir jo veldig tydelig at det er rom for økt produktivitet når sjefen ser at den nye jobber dobbelt så raskt som de gamle. Anonymkode: 476ef...396 Men då er det vel heller den «eg-mot-dykk» tankegangen som gjer ein upopulær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå