AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Del Skrevet 30. januar 2023 Jeg synes det er så vanskelig i sånn 0-5 grader slik det er nå for tiden 🧐 Har saueskinn i bunnen av vogna og baby ligger i thermopose. I dag hadde han på seg en tynn ullbody og bomullsbukse oppi posen. Han var så varm og svett stakkars, jeg hadde helt vondt av han! Men, jeg vil gjerne ha saueskinnet der for å isolere mot kulde under vogna, og jeg føler meg ikke klar for å pakke vekk posen? Hvordan kler dere baby i vogn på denne tiden? Om det har noe å si er babyen min 5 mnd og ligger fremdeles godt beskyttet i vognbagen. Anonymkode: c15fb...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Del Skrevet 30. januar 2023 Kan du åpne posen litt i toppen? Eventuelt åpne den helt, og legge et tepper over baby? Eventuelt få i en noe mindre varm vinterpose for mellomsesong? Anonymkode: 5494e...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 30. januar 2023 #3 Del Skrevet 30. januar 2023 Vi bruker bare dyne og et tynt strikketeppe på nyfødt, han er god og varm etter en tur ut når det er rundt 0 grader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du åpne posen litt i toppen? Eventuelt åpne den helt, og legge et tepper over baby? Eventuelt få i en noe mindre varm vinterpose for mellomsesong? Anonymkode: 5494e...53f Hadde posen helt åpen inni vogntrekket på vei hjem i dag, likevel var han kokvarm! Er nok posen som er i varmeste laget ja 🤔 Skal sjekke andre poser, men skal på en lengre tur i morgen og må finne på et godt alternativ da! Anonym6789 skrev (2 minutter siden): Vi bruker bare dyne og et tynt strikketeppe på nyfødt, han er god og varm etter en tur ut når det er rundt 0 grader Hva slags klær har dere på babyen da? Ull? Kanskje dyne hadde vært likegreit 😊 Anonymkode: c15fb...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #5 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde posen helt åpen inni vogntrekket på vei hjem i dag, likevel var han kokvarm! Er nok posen som er i varmeste laget ja 🤔 Skal sjekke andre poser, men skal på en lengre tur i morgen og må finne på et godt alternativ da! Hva slags klær har dere på babyen da? Ull? Kanskje dyne hadde vært likegreit 😊 Anonymkode: c15fb...79c Vi pleier droppe vinterpose nå, med lammeskinn og ullteppe. Har på to lag ull, tøfler og tykkere lue. Syns det er perfekt for han. Anonymkode: 26a6f...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #6 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi pleier droppe vinterpose nå, med lammeskinn og ullteppe. Har på to lag ull, tøfler og tykkere lue. Syns det er perfekt for han. Anonymkode: 26a6f...9f4 Takk, tenker jeg prøver denne løsningen i morgen og tar med ekstra dyne for sikkerhets skyld 😊 Har ikke noe god «utenpå» ull siden han akkurat har gått opp en str, men har en tykk vinterdress som virker varm og god så prøver den! Anonymkode: c15fb...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Del Skrevet 30. januar 2023 Baby 9 mnd i sportsdel. Bare vinterpose uten lammeskinn. Tynn ullbody og bukse og, lillelam dress, tøfler og lue. Anonymkode: ab843...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kankankan Skrevet 30. januar 2023 #8 Del Skrevet 30. januar 2023 Tipper det er vogntrekket som er problemet her. Vår ligger i dunpose med huttelihuttdress, ullbody og strømpis, og lue. Åpen Stokke sportsdel. Ville blitt ALT for kaldt med bare dyne og body, det høres ikke lurt ut med nyfødt. Selv om det er i vognbag. De lager begrenset varme selv, småttisene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Del Skrevet 31. januar 2023 Min holdt perfekt temperatur ved 0-5 grader med body, strømpebukse og bukse i bomull innerst, ullgenser, tykk lue i ull og tykke ullsokker ytterst og med ullteppe i bunnen av bagen, dyne over seg og trekket på. Han var varm av seg. Anonymkode: b1c17...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 31. januar 2023 #10 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hadde posen helt åpen inni vogntrekket på vei hjem i dag, likevel var han kokvarm! Er nok posen som er i varmeste laget ja 🤔 Skal sjekke andre poser, men skal på en lengre tur i morgen og må finne på et godt alternativ da! Hva slags klær har dere på babyen da? Ull? Kanskje dyne hadde vært likegreit 😊 Anonymkode: c15fb...79c Har ullbody og strømpebukse/longs, og strikkedress, lue og strikketøfler. Men har emmaljunga edge som er ganske godt isolert da, så det spørs sikkert på hvilken vogn. Om din svetter i vognpose med kun body, så ville jeg vertfall prøvd å bruke noe annet enn pose, og heller ta på litt mer klær siden det er lettere å variere påkledning fra dag til dag 😊 Endret 31. januar 2023 av Anonym6789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 31. januar 2023 #11 Del Skrevet 31. januar 2023 kankankan skrev (11 timer siden): Tipper det er vogntrekket som er problemet her. Vår ligger i dunpose med huttelihuttdress, ullbody og strømpis, og lue. Åpen Stokke sportsdel. Ville blitt ALT for kaldt med bare dyne og body, det høres ikke lurt ut med nyfødt. Selv om det er i vognbag. De lager begrenset varme selv, småttisene. Visst det var til meg som skrev dyne, så har vi mer klær enn body på altså. Og brukte vognpose på storebroren når han satt i sportsdel, siden den var mye mer åpen som du skriver 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #12 Del Skrevet 31. januar 2023 12 hours ago, kankankan said: Tipper det er vogntrekket som er problemet her. Vår ligger i dunpose med huttelihuttdress, ullbody og strømpis, og lue. Åpen Stokke sportsdel. Ville blitt ALT for kaldt med bare dyne og body, det høres ikke lurt ut med nyfødt. Selv om det er i vognbag. De lager begrenset varme selv, småttisene. Det hadde vært alt for varmt for min lille. Han ligger i body og open pose ute nå. Et lite teppe over og er nesten for varm. Han er 2 mnd. Tror det er 2 grader ute. Anonymkode: fb3aa...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Del Skrevet 31. januar 2023 Min sitter i sportsdel da så det er jo mer luftig enn bagdelen, så vi bruker Easygrow nature vinterpose. Men for tiden har hun ikke på noe annet enn bomullsklær og kanskje en ekstra genser pga den er litt åpen øverst. Tar ofte på jakke og har heller posen litt åpen på toppen Har og lue og lite skjerf på + votter. Har lammeskinn under posen men det er også for at det skal være mykere. Min er litt varm av seg tror jeg, er som regel varm iallfall. Regntrekk luner veldig merker jeg så blir veldig mye varmere i vogna da. Anonymkode: 90151...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Del Skrevet 31. januar 2023 Min baby reagerer på ull, så vi bruker ikke det. Så kler han i vanlig bomulls klær, gjerne body, bukse evt strømpebukse under og deretter en dress over. Litt varierende tykkelse på dressene, men er i fleece. Ligger så i vinter vognpose, 5mnd og bruker enda bagdelen vi også. Ca samme temp her og han blir ikke for varm da, hender jeg åpner posen litt dersom han virker varm. Han er varm av seg. Anonymkode: bab66...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #15 Del Skrevet 1. februar 2023 Jeg er førstegangsfødende og lurer også veldig på dette med klær. Nå når det ikke lenger er minusgrader tester jeg ut vårvognpose (petite cherie) oppå lammeskinn, og med et teppe over. Baby har på seg ullvinterdress under, med votter, lue osv. Kan det være for kaldt? Har brukt Nordlys sin vinterpose med dun hittil, men redd det begynte bli litt varmt igjen... Anonymkode: 6480b...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #16 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er førstegangsfødende og lurer også veldig på dette med klær. Nå når det ikke lenger er minusgrader tester jeg ut vårvognpose (petite cherie) oppå lammeskinn, og med et teppe over. Baby har på seg ullvinterdress under, med votter, lue osv. Kan det være for kaldt? Har brukt Nordlys sin vinterpose med dun hittil, men redd det begynte bli litt varmt igjen... Anonymkode: 6480b...850 Kjenn i nakken på babyen (pass på at du ikke er kald på hendene når du gjør det, da kjennes babyen varm ut pga du har kalde hender). Anonymkode: ed7af...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå