Elysian Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Det slår ikke feil; jeg blir så uggen når jeg tar en knebøy-økt. Uansett om jeg spiser mer eller mindre enn forrige gang. Føler nesten det blir verre av å "trekke pusten godt" som jeg har blitt anbefalt av Pt. Hva gjør jeg galt? 🙈🙈 Sist gang ble jeg skikkelig kvalm underveis i økten, og så varte det i mange timer etterpå. Kjipeste er at jeg ikke trener med veldig høy vekt en gang... Varmer godt opp i forkant 😔 Noen som har opplevd det samme og som har noen gode råd? 🤞
Sandum.PT Skrevet 30. januar 2023 #3 Skrevet 30. januar 2023 Det står mye nyttig her: https://www.health.com/fitness/nauseous-from-working-out Men det virker som at "kuren" er måltidstiming og -innhold. Om du har prøvd det meste der uten at det er noen forskjell, så er jeg tom for gode råd. Kan det være innafor å sjekke at det ikke er noe annet galt hos legen? 😊 2
Elysian Skrevet 30. januar 2023 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2023 Liebe skrev (29 minutter siden): Sleng på litt mer vekt Hm, har vurdert å gå opp i vekt og kanskje ned i antall reps. Kan det ha noe for seg altså? 😊 Sandum.PT skrev (20 minutter siden): Det står mye nyttig her: https://www.health.com/fitness/nauseous-from-working-out Men det virker som at "kuren" er måltidstiming og -innhold. Om du har prøvd det meste der uten at det er noen forskjell, så er jeg tom for gode råd. Kan det være innafor å sjekke at det ikke er noe annet galt hos legen? 😊 Takk for link! 😊 Burde kanskje vurdere å gå litt mer i dybden og logge hva jeg spiser og når jeg spiser før denne økta. Legetime er oppe til vurdering, men syns det er så rart at det kun skjer ved knebøy. Kratt_ skrev (13 minutter siden): Drikker du nok vann før ei økt? Du kan absolutt være inne på noe der! Har jeg ikke tenkt på 😊👍
Sandum.PT Skrevet 30. januar 2023 #6 Skrevet 30. januar 2023 Kan nevne at jeg har en kompis som ikke kan trene styrke fordi han blir så dårlig. Kom seg gjennom fire sett benkpress og da måtte han legge seg ned 😅 Har ikke tenkt mye over det eller gravd meg ned i materien, men det er nok ikke såååå uvanlig. Knebøy bruker jo store muskelgrupper og krever mye blodtilførsel, så er kanskje ikke så rart at det slår ut der for deg 😊 1
Elysian Skrevet 28. februar 2023 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2023 Oppdatering: Legesjekk ✅️ Høyere vekt, færre reps ✅️ Høyere vanninntak ✅️ Har også begynt med en lengre oppvarmingøkt med litt ekstra tøyeøvelser, og nå begynner ting å bli bedre. 👍😊 Har jammen meg fått litt bedre mobilitet etterhvert også, så dybden begynner å bli bra. Har faktisk begynt å glede meg til knebøy! Takker for gode tips og råd! 1
Blingblingtahei Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 Jeg blir også uvel under styrketrening av og til, mest hvis jeg trener alene og det ofte i starten hvis jeg har hatt en pause fra trening. For min del tror jeg det har handlet om at jeg er så gira og legger inn for korte pauser mellom settene.. jeg blir aldri uvel om jeg har lange nok pauser, derfor heller aldri uvel når jeg trener med andre, for da er det naturlig lengre pauser 🙈 nå har jeg ikke vært uvel på lenge fordi jeg er bevisst på dette, men ja, det har stort sett vært under beinøkter 😝
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå