Eli_Na Skrevet 27. oktober 2002 #1 Skrevet 27. oktober 2002 Hei :D Jeg vet det er en stund til jul enda,men: Vi skal være gjester i julen,og jeg kunne tenke meg å bidra med litt julegodt. Vi er ikke så glad i de tradisjonelle julekakene, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på konfekt av ulike slag. Trenger noen gode utprøvede oppskrifter. Hva lager dere til jul?
Iset Skrevet 27. oktober 2002 #2 Skrevet 27. oktober 2002 jeg har bestilt masse sjokolade former i plast fra panduro, så jeg skal lage sjokolade frosker og hjerter med fyll inni. ellers kan du bruke de små konfektformene som ligner på bittesmå muffinsformer i sånn metallic-papir og fylle dem med sjokolade og feks ha marsipan eller karamell masse inni. det er mye godt du kan lage, bare du bruker fantasien:) kjøp dropsfarge- og smaker på apoteket og bruk dem på marsipan og sjokolade-fyll. jeg bruker ofte rød og grønn marsipan til jul, men du kan lage blå, svart, lilla osv. ganske spennende:)
Gjest Lea Skrevet 27. oktober 2002 #3 Skrevet 27. oktober 2002 Har laget noen konfekt-kuler hvert år jeg. Blir satt stor pris på av familie og venner. Jeg kjøper en sånn pakke med nougat som jeg deler i terninger. Så "pakker" jeg inn disse i marsipan og ruller til kuler. Kulene rulles i hakkede hasselnøtter eller peanøtter og dyppes i sjokolade. Du kan også dyppe i sjokolade først og så i nøtter. Legger kulene i små papirformer.
Tusseline Skrevet 29. oktober 2002 #4 Skrevet 29. oktober 2002 Peanøtt- konfekt hører julen til, der man blander nugat sammen med små-hakkede peanøtter. Lag derreten små kuler og legg dem i små papp- former. La dem stå i kjøleskapet natten over. .. Også marsipan, da *gleder seg til jul*
Gjest Diva Skrevet 31. oktober 2002 #6 Skrevet 31. oktober 2002 Ang julegodt : noen som kan gi meg oppskriften på mintkuler ? :-)
Madison Skrevet 31. oktober 2002 #7 Skrevet 31. oktober 2002 250 gr melis Ca 1 eggehvite 1 knivsodd tragant (fås på apoteket) 2-3 dråper peppermynteolje (fås på apoteket) Sikt melis og tragant. Ha i pisket eggehvite og peppermyntedråper. Deigen kan kjevles ut og deles i spisser og dyppes i smeltet sjokolade, eller trilles ut som kuler og legg litt sjokolade i midten (her kan du variere med alt fra nonstop til mokkabønner, alt etter hva du liker). Fant denne på nett... :D
Gjest Diva Skrevet 31. oktober 2002 #8 Skrevet 31. oktober 2002 Tusen takk Madison : ) Denne skal jeg prøve snart ! Høres utrolig godt ut!
Madison Skrevet 31. oktober 2002 #9 Skrevet 31. oktober 2002 :D Jeg kan ikke garantere for den altså, men det hørtes godt ut:) Kanskje jeg skal prøve meg jeg og :D
Gjest Lea Skrevet 31. oktober 2002 #10 Skrevet 31. oktober 2002 Kjøper Anton Berg-nougat i vanlig dagligvare jeg.
Gjest Brunhilde Skrevet 31. oktober 2002 #11 Skrevet 31. oktober 2002 Jeg liker å lage julegodter,men tiden strekker ikke alltid til og da: Kjevler jeg ut marsipan og legger sammen med nougat mellom (altså 2 "flak" marsipan 1 "flak" nougat) Så stikker jeg ut små hjerter og stjerner som jeg dypper i overtrekkssjokolade. Pynter med små sølvkuler og kandiserte fioler og vips: Lekker og lettlaget julegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå