Gå til innhold

Julekonfekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :D

Jeg vet det er en stund til jul enda,men:

Vi skal være gjester i julen,og jeg kunne tenke meg å bidra med litt julegodt. Vi er ikke så glad i de tradisjonelle julekakene, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på konfekt av ulike slag. Trenger noen gode utprøvede oppskrifter.

Hva lager dere til jul?

Skrevet

jeg har bestilt masse sjokolade former i plast fra panduro, så jeg skal lage sjokolade frosker og hjerter med fyll inni.

ellers kan du bruke de små konfektformene som ligner på bittesmå muffinsformer i sånn metallic-papir og fylle dem med sjokolade og feks ha marsipan eller karamell masse inni. det er mye godt du kan lage, bare du bruker fantasien:)

kjøp dropsfarge- og smaker på apoteket og bruk dem på marsipan og sjokolade-fyll. jeg bruker ofte rød og grønn marsipan til jul, men du kan lage blå, svart, lilla osv. ganske spennende:)

Skrevet

Har laget noen konfekt-kuler hvert år jeg. Blir satt stor pris på av familie og venner.

Jeg kjøper en sånn pakke med nougat som jeg deler i terninger. Så "pakker" jeg inn disse i marsipan og ruller til kuler. Kulene rulles i hakkede hasselnøtter eller peanøtter og dyppes i sjokolade. Du kan også dyppe i sjokolade først og så i nøtter.

Legger kulene i små papirformer.

Skrevet

Peanøtt- konfekt hører julen til, der man blander nugat sammen med små-hakkede peanøtter. Lag derreten små kuler og legg dem i små papp- former. La dem stå i kjøleskapet natten over.

.. Også marsipan, da *gleder seg til jul* :lol:

Skrevet

Ang julegodt : noen som kan gi meg oppskriften på mintkuler ?

:-)

Skrevet

250 gr melis

Ca 1 eggehvite

1 knivsodd tragant (fås på apoteket)

2-3 dråper peppermynteolje (fås på apoteket)

Sikt melis og tragant. Ha i pisket eggehvite og peppermyntedråper.

Deigen kan kjevles ut og deles i spisser og dyppes i smeltet sjokolade, eller trilles ut som kuler og legg litt sjokolade i midten (her kan du variere med alt fra nonstop til mokkabønner, alt etter hva du liker).

Fant denne på nett... :D

Skrevet

Tusen takk Madison : ) Denne skal jeg prøve snart !

Høres utrolig godt ut! :briller:

Skrevet

:D

Jeg kan ikke garantere for den altså, men det hørtes godt ut:)

Kanskje jeg skal prøve meg jeg og :D

Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg liker å lage julegodter,men tiden strekker ikke alltid til og da:

Kjevler jeg ut marsipan og legger sammen med nougat mellom (altså 2 "flak" marsipan 1 "flak" nougat) Så stikker jeg ut små hjerter og stjerner som jeg dypper i overtrekkssjokolade. Pynter med små sølvkuler og kandiserte fioler og vips: Lekker og lettlaget julegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...