Gå til innhold

Tenåringsforeldre - hvordan få tid til intimitet i parforholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ungene var små la de seg jo tidlig, og vi var ikke så redd for å lage litt lyd. Men nå når de er tenåringer legger de seg jo aaaldri! Og man kan ikke vite om de sover før klokken er 05... livredd for knirk i senga eller andre lyder i et lytt hus. Må man bare tørke inn til de flytter hjemmefra? 

Anonymkode: b98f4...ba7

Videoannonse
Annonse
Gjest DreamWorks
Skrevet (endret)

.....

Endret av DreamWorks
Skrevet

No er mine ungar små enda men eg planlegge å fortelle dei att dei har 2 valg, finne på noko anna enn å sitte inne eller tåle lydane 😂

Skrevet

Kjøpte hus med dette i tankene. Med mulighet for soverom i en annen etasje. Nå er barna små, men skal lydisolere og skaffe lydtett dør til dette soverommet når de blir eldre. Nå er de små og vi samsover ofte. Så vi har oss på kvelden når de har lagt seg.

Anonymkode: b6524...76b

Skrevet

Tv på  soverommet 🤣

Skrevet

Vi har en på 11 og en på 13. Og vegg i vegg med oss. Men vi venter til (vi tror) de sover og så holder vi volumet nede så godt det går og lar det stå til. 

Med tanke på hvor stressa hun kunne ha blitt, går det veldig bra. På helgemorgener hender det at størstemann sitter ved pc'en i naborommet mens vi holder på. Men med headset, da. Vi har blitt gode på å holde volumet nede ved behov...

Men snart blir det å flytte til soverom på motsatt kant av huset. Det blir nok bedre med tanke på senere og senere rangling på guttene. 

Anonymkode: ebd7b...15c

Skrevet

Vi har barn på 11,13 og 16 i hus, å har sex akkurat som vi alltid har gjort, noen lyder blir det jo, men ear budsa er jo limt i ørene dems så om de hører noe vet vi ikke

Anonymkode: 8e0b5...858

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når ungene var små la de seg jo tidlig, og vi var ikke så redd for å lage litt lyd. Men nå når de er tenåringer legger de seg jo aaaldri! Og man kan ikke vite om de sover før klokken er 05... livredd for knirk i senga eller andre lyder i et lytt hus. Må man bare tørke inn til de flytter hjemmefra? 

Anonymkode: b98f4...ba7

Om de liker serier eller game så gi de hodetelefoner ;)

Anonymkode: db336...1f0

Skrevet

15-16-18 år dem forstår hva gi gjør noe vi går på soverommet på dagtid,vi legger ikkje noe skjul på vi har sex,demper selfølgelig lyden,men dem skru opp musikken for dem synst det er litt kleint.

Anonymkode: ef877...b9f

Skrevet

Vi ser ofte på tv på soverommet. Så vi lar den stå på for å maskere eventuell lyd 😊

Anonymkode: 2b0d5...d36

Skrevet

Ikke problem i det hele tatt. Vi har mer sex nå enn da dem var yngre. Ungdommen har soverom i andre enden av huset i en annen etasje. 
Ofte er ungdommen ute med venner og vi har huset for oss selv og  vi benytter den situasjonen 😄

Anonymkode: ff833...99d

Skrevet

Vi har ofte sex på morgenen, da sover de uansett... 

Ellers så er soverommet vårt langt vekk fra deres del, så lyder er jeg ikke så bekymret for. 

Anonymkode: d880c...f85

Skrevet

Jeg gremmer meg litt over at i huset vårt er alle soverommene klumpet sammen i samme del av huset, og null mulighet til å endre på det uten at det koster hundretusener i riving av bad og kjøkken og yttervegger. 

Men jeg overlevde at mine foreldre laget sex-lyder i heimen da jeg var tenåring, så jeg tenker at mine også tåler det uten å bli traumatisert for livet. 

Anonymkode: 6ac34...5a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

15-16-18 år dem forstår hva gi gjør noe vi går på soverommet på dagtid,vi legger ikkje noe skjul på vi har sex,demper selfølgelig lyden,men dem skru opp musikken for dem synst det er litt kleint.

Anonymkode: ef877...b9f

Skjerp dere.

Anonymkode: a3b21...9ba

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg overlevde at mine foreldre laget sex-lyder i heimen da jeg var tenåring, så jeg tenker at mine også tåler det uten å bli traumatisert for livet. 

Anonymkode: 6ac34...5a1

Det burde du ikke ta sjansen på.

Anonymkode: a3b21...9ba

• Liker 4
Skrevet

Stille, når vi tror de sover godt, og vi benytter sjansen når de er ute av huset. Siden ene tenåring er en skikkelig husulv reiser vi også jevnlig bort litt. Har hytte vi kan dra til, og tar også en natt på hotell innimellom. 

Våre har hørt oss, og gitt beskjed om det. Tror ikke de er traumatiserte av det. Vi hadde en helt grei samtale om det. Jeg hørte mine foreldre mange ganger, uten å bli traumatisert. Jeg hadde imidlertid ikke et såpass åpent forhold til mine foreldre at jeg kunne gjøre dem oppmerksom på at jeg hørte dem ha sex. 

Anonymkode: ce5d8...5d3

Skrevet

Tja. Sexlivet forsvant med barn. Er ikke grunnen isolert sett, men uansett.

Vi har aldri giddet å prøve å komme i gang igjen 😊

Om vi skulle forsøkt å ha et aktivt sexliv igjen, så ser jeg ikke helt for meg hvordan rent praktisk. Måtte blitt i kjelleren eller noe da. Men det blir for styrete.

Anonymkode: 47ab6...007

Skrevet

De dauer ikke av at det knirker eller at de veit du lever. Selvfølgelig må man skjerme dem fra å bli eksponert for seksualitet, men at dere er våkne og ikke ligger stille - det har de ikke vondt av. Snart flyr de ute på fest i helgene.

Skrevet

Vi har egentlig mer sex nå enn før. Stille på rommet når de sitter på skjerm eller har lagt seg, nede i sofa eller godstol der vi kan avslutte eller ta på teppe når de kommer ned trappa, ute på låven eller på tur i skogen eller i bilen, eller vi tar oss en tur på hotell eller båttur. Og på morgenen omtrent hver helg og noen ganger i ukedagene etter de har gått til bussen.

Anonymkode: 0ab56...f2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...