Gå til innhold

Du kommer hjem og sjekker kvitteringen, og oppdager at du har fått med en vare som ikke er betalt for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er kassedama/mannen som ikke har scannet den inn, altså ikke din feil.

Hva gjør du?

Anonymkode: 96e28...3d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting.

Anonymkode: aa3e9...bef

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Driter i det og fortsetter med dagen min.

• Liker 9
Skrevet

Ville tatt med varen eller i alle fall gitt beskjed på butikken ved neste anledning. Antakelig så sier de «takk for at du sa fra, bare behold den», ellers betaler du jo bare for den der og da.

Man trenger ikke å gjøre dette, men for meg ville det vært det rette. 

Anonymkode: 0f56c...6e5

• Liker 2
Skrevet

Ingenting. Det er nok av varer jeg har glemt igjen på båndet opp igjennom. 

Anonymkode: c251d...355

• Liker 18
Skrevet

Tar det opp med den som sitter i den kassen og ordner opp!

Alt annet er kjeltringstreker!!!

• Nyttig 1
Skrevet

Ville forresten aldri oppdaget det.

Jeg ser at summen er rimelig, betaler, og sier nei-takk til kvittering, klikker meg heller ikke inn på medlemsapp for å ta en avsjekk. 

Anonymkode: c251d...355

• Liker 15
Skrevet

Det har vel skjedd like mange ganger som at det har blitt slått inn ekstra varer eller ikke slått inn rabatt, så jeg gjør ingenting. Stort sett billige varer. Og det koster både tid og penger og dra tilbake til butikken.... Om det hadde vært en liten lokalbutikk hadde jeg nok vært litt greiere med å si ifra i butikkens favør.  

Anonymkode: ecb32...817

• Liker 5
Skrevet

Har levert tilbake en gang og aldri igjen. Blikket på hun i kassa lyste at hun ikke trodde på meg og at hun tok meg for å være en angrende synder, men hun tok varen og sa ikke noe.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Dette må du veie opp for varens pris og evt prisen på transport til butikken for å få skannet og betalt den lykke til :) kost og nytte prinsipp kan være tingen i diverse spørsmål :) 

Endret av Maskinfører
  • Liker 3
Skrevet

Hvis det er noe billig gjør jeg ingen ting. 
Hvis jeg har fått med meg en gratis iPhone eller noe ville jeg dratt tilbake i butikken.

Anonymkode: 6986d...df2

• Liker 3
Skrevet

Bryr meg ikke.

Opplevd det på samme på restaurant, at det manglet en rett som vi bestillte etter å ha spist litt. De hadde glemt å føre den på, så sparte ca 200kr på tabben DE gjorde.

Anonymkode: d9445...a71

• Liker 2
Skrevet

Ingenting. Det er så ofte at jeg har kjøpt varer jeg bare må kaste fordi de er så dårlig, særlig når det gjelder avokado. Og det har også skjedd noen ganger at jeg ikke har sjekket datostemplingen og varen allerede har gått ut på dato. Jeg burde sikkert vært flinkere til å dra tilbake med denne type varer, men har sjeldent med meg kvittering så får liksom ikke bevist det uansett.

Anonymkode: cd3ce...e6e

• Liker 4
Skrevet

Da hadde jeg tatt en telefon til butikken og hørt om jeg skal komme innom og betale for denne varen. Det er da ikke så vanskelig.

Skrevet

Hva jeg gjør kommer an på varens verdi, hvor langt det er til butikken, hvor ofte jeg handler der og om det er en liten nisjebutikk eller en svær kjede. 

Anonymkode: b260a...cbf

• Liker 4
Skrevet

Hadde ikke gjort noe. Shit happens 

Anonymkode: 692e4...98d

Skrevet

Hadde bare betalt for den neste gang jeg gikk på butikken

Anonymkode: 4953a...87b

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på. Orker ikke å dra tilbake på grunn av feil til 10 eller 100 kroner, men om det typ var fra en gullsmedbutikk og et smykke til 20 000 hadde kommet med i min handlepose hadde jeg jo dratt tilbake med det.

Anonymkode: 373d8...e56

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hva slags vare der er og verdien. Er det et eple: jeg gjør ingenting. Er det en hodegavl til senga: jeg ringer og hører hvordan det kan løses.

• Liker 4
Skrevet

Jeg gir selvfølgelig blanke pokker! 

Dagligvarehandelen tjener vel temmelig fett uansett, og legger garantert ikke merke til dette "tapet" i det hele tatt.  

Anonymkode: 46c06...5f0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...