Gå til innhold

Barn 14 og 16 år - vil ikke til barnevakt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i en 40-årsdag og skal overnatte på hotell da det er ca 45 min unna. Mine barn på 14 og 16 år (8 klasse og 1 år på vgs) vil ikke reise til bestemor men vil heller være hjemme alene. Jeg er litt usikker på om det er "innafor"... de er snille ungdommer og kommer nok ikke til å finne på noe galt, men allikevel... er jeg for streng? 

Anonymkode: 86051...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du er for streng. Flere 16 åringer bor på hybel.

Om du er redd for alene hjemme fester, så hør om en nabo kan holde oppsyn.

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja. De nærmer seg 18 år, og bør etter alle solemerker klare seg utmerket alene. 

Hvordan skal dagens ungdom, klare seg i voksenlivet?

Beklager altså, men jeg blir bare sjokkert over hvor lenge dagens barn bli holdt i hånden. Alvorlig bekymret, egentlig.

Anonymkode: 0ed5a...633

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

De kan være hjemme alene. 

Anonymkode: 184dc...e7a

• Liker 3
Skrevet

Dette går strålende 💕🙌🥳

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. De nærmer seg 18 år, og bør etter alle solemerker klare seg utmerket alene. 

Hvordan skal dagens ungdom, klare seg i voksenlivet?

Beklager altså, men jeg blir bare sjokkert over hvor lenge dagens barn bli holdt i hånden. Alvorlig bekymret, egentlig.

Eh det er fortsatt to og 4 år til de er 18

Anonymkode: e52e3...871

• Liker 8
Skrevet

Kødder du? Har du ordnet barnevakt til to på 14 og 16 år?? 

Anonymkode: a321f...170

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange 16 åringer bor på hybel. Dette burde gå bra. Dere kan eventuelt bare be bestemor titte bort på huset på kvelden for å se om det ikke er noe fest.

Anonymkode: 39b23...1bf

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh det er fortsatt to og 4 år til de er 18

Anonymkode: e52e3...871

Eh, ja? My point exactly.

De må være ekstremt uselvstendige om de ikke kan være alene hjemme ved 14 og 16-årsalder 😳

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes du er for streng, det er vel ikke snakk om at de skal være alene i dagesvis. Jeg var alene hjemme i to uker når jeg var 17, det var første gang jeg ikke var med foreldrene mine på sommerferie. Det gikk helt fint. 

Anonymkode: c4188...010

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns de kan være hjemme. Be heller bestemor stikke kjapt innom på kvelden for å sjekke at ting er ok. Men alene kan de være

• Liker 1
Skrevet

Når kan egentlig barn vere åleina heime?

Når kan barn vere åleina eit heilt døgn åleina?

Eg satt barnevakt på små barn når eg var 12 år. Eg tok med baby på trilletur i nabolaget åleina når eg var 10 år! Født på 80-talet. 

Hilsen forvirra mamma til ein 4 åring. Som selvfølgelig ikkje er åleina heima endå.

Anonymkode: 8bf84...3be

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Barnevakt til to tenåringer? De greier da fint å være alene hjemme en natt. 

Anonymkode: 6d6fa...3ea

• Liker 3
Skrevet

Jeg har like gamle barn, 8. klasse og 1. på vdg. De får heller ikke være alene over natta, selv om de hadde klart det font og jeg stoler på dem. Men jeg stoler ikke på alle andre 16-17-åringer. Datteren min er glad i en fest, så det er fare for at huset plutselig hadde vært fullt av folk, og det kan lett skli ut. 
Men jeg ville heller aldri sagt at de måtte til barnevakt. Disse ungdommene trenger jo ikke barnevakt. Det er de altfor store til. Hadde vi blitt bedt på fest 45 min unna, hadde vi nok kjørt hjem på natta. 

Anonymkode: 559f7...6b2

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Så bursdagsbarnet var 24 år da dere fikk 16 åringen, og 26 da dere fikk 14 åringen. Og fyller 40 mens barna går i 1.klasse og 8.klasse. 

Ok. 

Anonymkode: cb18b...ad3

Gjest CatPerson123
Skrevet (endret)

Untatt om du er redd for at 16åringen inviterer masse ungdommer eller drar på fest så 14 åringen er alene hele natten, ser jeg ikke problemet. En 14 åring alene er nok ikke supert, men med en 16åring synes jeg det er helt innenfor. Kommer vel litt an på nabolaget og naboene også?

Endret av CatPerson123
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bursdagsbarnet var 24 år da dere fikk 16 åringen, og 26 da dere fikk 14 åringen. Og fyller 40 mens barna går i 1.klasse og 8.klasse. 

Ok. 

Anonymkode: cb18b...ad3

Hæ? Ja det stemmer vel at hun var 24 når nr 1 ble født og 26 når nr 2 ble født. Hva mener du?

Anonymkode: 86051...41d

• Liker 12
Skrevet

De klarer seg fint alene, men jeg hadde vel regnet med det kunne bli en fest der ja.

Så jeg hadde spurt naboer om de var hjemme, og om de kan ringe dersom de hører noe.

Og tydelig beskjed om at det å snakke om at man er alene hjemme = fort gjort å få uvedkommende på døra. 

Anonymkode: 67255...fad

• Liker 4
Gjest CatPerson123
Skrevet (endret)

Dere kjenner vel barna deres best, er de typen til å dra på fest eller inviterer masse venner? 

Endret av CatPerson123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...